|
Bulova/Accutron VX-200 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Bulova/Accutron VX-200 (/showthread.php?tid=68215) Sider:
1
2
|
Bulova/Accutron VX-200 - Tukjær - 29-02-2008 Er der nogen der kender ovenstående ur mærke? Det skulle være Swiss Made og automatisk, så kvaliteten er vel i orden? ![]()
- Tukjær - 29-02-2008 Det blev købt..... - Peter - 29-02-2008 Hej Bulova Accutron er normalvis med stemmegaffelværk, det var de gamle ihvertfald, så de må have opkaldt en ny serie efter de gamle stemmegaffelværker. MVH Peter - Tukjær - 29-02-2008 Hej Peter. Er kvaliteten ellers i orden? - hannover_dk - 29-02-2008 Mon ikke det er en ETA 28xx (den hedder Bulova 28xx) og er med 25 sten Så svaret er vel at det er det automatværk der sidder i masser af de ikke så dyre ure med Schweizer værk - absolut fornuftigt - holdbart og pålideligt - og prisen ca 2000 kr er jo absolut ikke skæv i det forhold Hvordan urkasse - drejekrans - rem osv er, kan man ikke se på et bilede - men ikke de er nogenlunde i 2-3000 kr ur-klassen Bulova Amerikansk/schweiz - byggede accutron som et stemmegaffel ur som Peter skrev. Det var med Scott carpenter på månen i konkurrence fra Bulovas side med Omega. Stemmegaffel var altså med batteri som kombineredes med alm mekanik - mange tænder på tandhjulet og noget der ville svare til over 30.000 svingninger i et alm ur (33-35 t tror jeg) De var og er - utroligt præcise - med næsten helt flydende sekundviser. Hvorfor Bulova kalder deres mekansike ure det samme kan kun tilskrives at det er et kendt navn - ellers er det pjat, da Accutron jo netop som navn indikerede det præcise "elektroniske" ur - og derfor er lidt pjattet når det er en ETA 2886 eller hvad det er. Ure af den prisklasse på Ebay er ofte - i forhold til pris i butik - bedre - men de bekender sig stadigt helt til at, man betaler sådan nogenlunde for det man får - og skal tage et ev besvær ved en after sales service - hvis den blir nødvendig - med i betragtning. Du har - hvis jeg husker ret - efterhånden ganske mange ure - og mit personlige råd til dig skal være at lade dit næste køb være i 14-20.000 kr klassen - kig til Omega - Breitling - og andet i den klasse - jeg tror du får mere ud af det end 8 ure til 2.000. Just my 5 penny - for vist er det da et udemærket ur, og vist er det sjovt at kunne skifte vh - Tukjær - 29-02-2008 Hej John. Hvad du ikke ved, er ikke værd at vide Jeg har jo en Seamaster til kr. 13900, men du har ret. Min Maurice Lacroix og Longines har jo samme værk og er vel i ca. samme kvalitet!? Og så vil jeg hellere have 2 ure til 8000 kr. stk. end 1 til kr. 16000, men du har ret, de bliver måske for ens. Jeg har faktisk kun 3 automatik ure til under 4000 kr. (Tissot, Bulova, Certina) De sidste 5 ligger imellem 8500-13900 kr. Da jeg begyndte at skrive herinde havde jeg kun et automatik ur, og ca. 30 quarts ure. De er efterhånden solgt. Nu har jeg 8 auto ure. Men det ender måske med at jeg sælger ud af et par eller 3 af automatikkerne for at købe et Breitling Chronograf. - hannover_dk - 29-02-2008 Claus Tukjær Skrev:Hej John.nåååh - jeg har jo ikke husket helt rigtigt så - du har jo nogen af di lidt dyrere. Nej jeg tror ikke Omega - ML og Longines - selvom de bruger samme værk, absolut er samme kvalitet - jeg tror ex Omega laver noget mere ved deres finish - men jeg kan ikke finishen rigtigt hos ML og Longines Man kan sagtens finde samme værk ETA 9228 i en til 4000, et Omega og en IWC og det vil alligevel være meget forskellige kvaliteter - i de nævnte med IWC LANGT højst - så Omega og så dem til omkring 3-4000- hvor der ikke er råd til egentlig værk finish Men du er jo helt på rette spor, og jeg huskede lidt galt, som at du fik for mange i klassen 3-4000 i stedet for et (blir jo altid flere) lidt dyrere som du nok ville holde endnu mere af. Jeg er også lidt ældre og prøver lige nu at huske, om ikke det kan være her om fredagen man får Cognac til kaffen - Bjarne - 29-02-2008 Det er et mærke som du kan købe i stort set ethvert shoping center i USA. Det ser pænt ud men hører til i den billigere ende. Men derfor alligevel et ok ur, så held og lykke med nyanskaffelsen - Speedy - 29-02-2008 Har selv et Bulova Accutron Astronaut fra 1966 'måneuret'. Bulova laver idag ure der fra nye koster fra få 100 kr og sælges på benzinstationer over hele USA. Det ur du har købt er i en fin kvalitet tror jeg. Men bulova har ikke tidl tiders storhed mere, desværre. - Tukjær - 29-02-2008 Jeg glæder mig i hvert fald til at se det. Tak for input, jeg lærer noget hver dag. |