|
Maurice Lacroix mekanisk Vs. Omega Seamaster quartz. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Maurice Lacroix mekanisk Vs. Omega Seamaster quartz. (/showthread.php?tid=67914) Sider:
1
2
|
Maurice Lacroix mekanisk Vs. Omega Seamaster quartz. - MaxB - 08-01-2008 Hej Urforum! har længe ville have dette Maurice lacroix ur: Maurice Lacroix PT6058-SS002-11E Pontos Day Date Automatic Specifikationer: size: 39mm diameter(10mm thickness) Swiss made self winding automatic mechanical movement Silver round guilloche dial with Roman numerals Stainless steel polished case with see through crystal skeleton caseback Stainless steel bracelet with locking clasp Scratch resistant sapphire crystal Day date calendar function Water-resistant to 50m Det koster 5500-6000,- Så har jeg så kigget på et omega: Omega 2517.30.00 Seamaster Aqua Terra Chronometer Quartz Case size: 39.2mm diameter Swiss made quartz chronometer certified movement (Co-Axial calibre: Omega 1538) Silver round dial with luminous hour markers Stainless steel case Stainless steel fine-brushed metal bracelet with locking clasp (standard bracelet size 20cm / 8 inches) Stainless steel bezel Domed scratch-resistant sapphire crystal Date calendar Power reserve: 27/36 months Water resistant to 150m (with screw-down crown) Det koster 7500,- Det er kun 2000,- mere for et omega, så vil bare høre hvor stor forskel der vil være på de 2 ure. Ved godt at jeg vil blive anbefale det med mekanisk værk men det andet er omega og er nok lidt højere rated samt bedre kvalitet!?. Hvad ville være godt at vælge her? Mvh Helt ærligt - baun - 08-01-2008 Du kan altså ikke helt sammenligne de to ure. Omegaet er jo med quarts mens LM'en er med automatisk værk.... Hvis jeg var dig ville jeg prøve at finde et brugt - evt. Vintage Omega til de penge du har.... Jeg ville i hvert fald aldrig købe en Omega AT til 7500,00 kr med quarts. Men giv dig god tid. Læs med her inde en tid. Prøv at finde de "gamle" tråde hvor lignende spørgsmål bliver debateret. De er informative - de starter ofte under overskrifter som: Hvad skal jeg vælge - eller: Skal jeg vælge denne eller denne. Et godt mekanisk ur fra en kendt producent (kendt for at lave gode ure) er under alle omstændigheder at foretrække og som du bliver bedst tjent med. Undersøg grundigt hvad der findes fx. mellem 3 og 10 K. Når du ved hvad du vil have, kan du indsnavre og finde det rette sted at købe. En brugt eller Vintage Omega går man sjældent fejl af! vh Baun - Mads Gjødesen - 08-01-2008 Af de to du har kig på ville jeg vælge ML fordi Omega´en er quartz. Var jeg dig ville jeg nok spare lidt mere sammen og finde Omega´en i automatic i stedet. Eller som Baun siger: "Køb brugt". Så får du dobbelt så meget for pengene Det bedste råd er nu at give sig tid til at researche markedet 100 % igennem. Det er tit set at folk forhaster sig og køber noget de fortryder 2-3 mdr. senere. Det er dyre lærepenge. /Mads - MaxB - 08-01-2008 okay. Men altså quartz er med batteri ikke? Hvad er fordele og ulemper ved quartz / automatic? mvh - GTwatch - 08-01-2008 MaxB Skrev:okay. Men altså quartz er med batteri ikke?Ja, quartz er med batteri. Quartz-krystallet har en meget høj, præcis frekvens (ca. 68 kHz) - i modsætning til mekaniske (manuel eller automatic) der ligger på 3-5 Hz - altså en faktor 20.000. Derfor er quartz meget mindre følsom overfor stød ("tab af svingning") og dermed mere præcist. Men quartz har ingen sjæl - intet fjederhus, intet balancehjul, intet escapement (hvad hedder det på dansk?) og ingen tik-tak! Hvis du kun vil se, hvad klokken er, så skal du købe et digitalur. Hvis du vil have tik-tak, skal du gå efter et mekanisk ur. # Stefan - oerum - 08-01-2008 Citat:Hvis du kun vil se, hvad klokken er, så skal du købe et digitalur. Hvis du vil have tik-tak, skal du gå efter et mekanisk ur. Vældig rammende, præcist og meget teknisk formuleret, Stefan mvh Klaus - MaxB - 08-01-2008 Okay! Hvordan er Omega's ure kvalitet mæssigt sammenlignet med andre? - hannover_dk - 08-01-2008 MaxB Skrev:Okay!Absolut OK i quarts, men du er helt på vildspor med med din sammenblanding af quarts og mekanisk. Du må skaffe dig en mening om hvad du søger, Du kan gå mange tråde her igennem og se forskellene - quarts, derjligt præcist, uden sjæl - og ikke noget der vises frem om 50 år - men DU må træffe besluttingen, det andet lader sig ikke besvare vh - GTwatch - 08-01-2008 oerum Skrev:Den tekniske formulering skyldes min ingeniørbaggrundCitat:Hvis du kun vil se, hvad klokken er, så skal du købe et digitalur. Hvis du vil have tik-tak, skal du gå efter et mekanisk ur. - Peter - 09-01-2008 Hej Du er kommet til et forum hvor vi fortrinsvis går efter mekaniske ure, dog i enkelte tilfælde efter quartz, men mekanisk er normen herinde. MVH Peter |