|
Hentet fra Panerai forum - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hentet fra Panerai forum (/showthread.php?tid=67816) |
Hentet fra Panerai forum - baun - 19-12-2007 Der er en interessant debat på Panerai forum som jeg lige snupper et citat fra for at begynde denne tråd. Pamlover Skrev:" Kan det være rigtigt at man ikke køber (kan købe) ure i prisklassen 20 - 30 K for værkets skyld.... Er der ikke nogen nye ure i den prisklasse med lækkerier indeni? I Vintage afdelingen er der jo i hvert fald bunkevis af lækkerier i den prisklasse - både fine Chronografer og ultra tynde dressurværker, værker med complikationer mv. vh Baun - hannover_dk - 19-12-2007 Ja i brugt går det jo fint, men nye værker i spitzenklasse" finder man nok ikke til 20-30 k klassen. Alligevel man man sige at man kan finde GODE værker i ex Omega til mellem 20 og 30 k - flot forarbejdede ebauche ETA med Omegas egne tilføjelser og forfininger - Tråden kom fra Panarai, og med Unitas - selv med Panarai forfininger, er det næppe for det horologiske ved værket man går af med 20-30 k, snarere et spændende rent og klassisk design - genkendeligt - kronelåsen - kassen - og navnet. Til de penge kan man få mere i visse andre mærker rent værksmæssigt efter min opfattelse - men jo altså ikke "Spitzenklasse" må man vel erkende Just my 5 penny vh Panerai - Papelione - 19-12-2007 Helt enig i dine betragtninger Hannover. Et Panerai købes i min optik primært for andre værdier end værket. Når det så er sagt tror jeg ikke Panerai ville sælge særlig godt hvis de ikke havde mekaniske værker, men f.eks quartz istedet, så nogen betydning tror jeg nu alligevel det har, det er ligeledes betryggende at det er gennem prøvede varer der ligger indeni, og at de så er modificerede lidt er bare krydderi. Panerai har dog valgt at gå nye veje med værker og selv udviklet flere kalibre, (manuel 10 dages reserve, kronograf, tourbillion etc.) og her kommer vi op i et andet leje horologisk og prismæssigt selvfølgelig. Umiddelbart tænker jeg på IWC fliger kronografer hvis det skal være lidt spændende og inden for den margin du nævner Baun, men her er jeg ude på tynd is, og skyder fra hoften. :=) Christian - Larsb - 19-12-2007 Jeg holder meget af Unitas værket, men hvis det primært var for dette værks skyld, ville jeg nok have købt f.ekd. et Glycine istedet. Selvom finish ikke er den samme, er det basalt set det samme værk og ganske nydeligt at kigge på, også i deres version. Der er bare noget ved Panerai Derudover mener jeg godt, at man kan få interesante værker for i 20-30k klasse. Glashutte Original har stadig nogle modeller med Cal 39, som da, ud over at være et inhouse værk, også har en vis historisk betydning. Jeg tror sågar stadig, at man kan få Union Glashutte versionen af samme, der så vidt jeg husker hedder cal 26, lidt billigere, selvfølgelig med lidt mere rustik finish. For at blive i Dresden - jeg er lidt i det monomane hjørne - har Nomos lavet et ganske fint automatisk værk for et par år siden. Dette ligger mig bekendt også i det nævnte prisleje. Hvis man endelig skal forlade Tyskland og ønsker inhouse værker, så er JLC jo nok en af de mest interessante værkproducenter, og her er det også muligt at få nye ure mellem 20 og 30k. Der er altså andet end AP og PP Med venlig hilsen - hannover_dk - 19-12-2007 Jeg er helt enig i at se positivt på Unitas håndoptræk, Mange af de "gamle" værker baseret på oprindeligt lommeursværker - sågar også Molnija (lidt længere ned i mit hiraki) har http://masser af kvaliteter og helt egen charme - jeg gik bare på at det ikke horologisk var det mest avancerede/spændende - så Panarais generelle store kvaliteter ligger mest på de øvrige punkter - men jeg mærker egentligt en ganske stor enighed vh - Peter - 21-12-2007 Hej Panerai købes for at det er et Panerai, og ikke et Glycine, RXW, Precista, eller lignende, det købes på grund af historien og ventetiden på uret. MVH Peter |