|
Interessant Submariner 5513? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Interessant Submariner 5513? (/showthread.php?tid=67815) |
Interessant Submariner 5513? - Martin Kreutzer - 18-12-2007 Hejsa Jeg er nyregistreret her på siden, men har længe fulgt debatten. Efter en kort flirt med et IWC Ocean 2000 og en nuværende fornøjelse med et dejligt brugsur (Tutima med Lemania 5100 værk) overvejer jeg at supplere med et vintage ur. Jeg er lidt ambivalent overfor mærket, men føler alligevel en vis tiltrækning ved et Rolex Submariner af ældre årgang. Bare kald det nostalgi pga. fremskreden alder (35 år:-)). Nu har jeg kig på et Submariner 5513 fra 1970´erne. Sælger oplyser følgende: The watch is in excellent condition, had a full service at SHWR London check the website.Stephen Hale would probably remember it - serial number 6744742. Its completely original except for new high dome crystal, tube and crown. The case has only been lightly polished, bezel is really smooth to turn, sorry dont have original papers. The bracelet is a genuine 91350 as new cond.I dont think anyone would be disappointed with it. I am selling a couple of watches from my collection. Hvad siger i til det? Er det værd at gå efter eller er der problemer udover de manglende originale papirer? Prisen ligger omkring 30 kilo. Hilsen Martin 5513 - jk_phpbb3_import15746 - 18-12-2007 5513 er et dejligt klassisk ur. Der er mængder af informationer om det på nettet. Med det serienummer er uret fra ca. 1981. Der er mange faldgruber med gamle Rolex-ure. Er skiven original (tritium), er viserne originale o.s.v. Alt efter stand er 30.000 kr. ikke noget fantastisk tilbud. JK - KlausM - 18-12-2007 Ocean 2000 er det ikke en slags vintage? Hvis du skal have en 5513 og er villig til at betale 30k ville jeg bruge lidt tid på at finde en udgave fra slut 60'erne tidlig 70'erne. Det har dybde angivelserne "ft" og "m" stående over ordet "Submariner". De er af vintage at betragte meget mere interessante. Prisen for den du har set virker alt for høj men et billede ville hjælpe meget her. Jeg siger ikke uret ikke er interessant men til 30K ville jeg vælge anderledes. Mvh Klaus tak for det - Martin Kreutzer - 18-12-2007 Som i fornemmer er jeg ude på gyngende grund med de submariner. Men stiler efter noget ældre end det nævnte ur. Og Ocean 2000 var vintage, ja. Og i titanium, hvilket jeg satte pris på, men.... det klikkede bare ikke rigtig, så jeg solgte det igen. Er der nogen af jer, der ved hvor der ligger et ældre submariner og venter på at blive købt af mig? Hilsen Martin hmmm, - Martin Kreutzer - 18-12-2007 Hvad siger i så til det her: [url]"http://cgi.ebay.de/Rolex-Submariner-5513-von-1971-Cal-1530_W0QQitemZ330198122060QQihZ014QQcategoryZ22257QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem">http://cgi.ebay.de/Rolex-Submariner-551 ... dZViewItem[/url] ?Martin - KlausM - 18-12-2007 Den har en nyere skive. "Sub..." står over "ft" og "m". Der er mange 5513 at finde så ingen grund til at forhaste dig. Du skal bruge julen på at sætte dig ind i hvilken én du skal lede efter. Du skal få en fornemmelse for pris ver. stand for ellers vil du med garanti blive utilfreds især hvis dit budget er 30k for det giver dig muligheder for et godt ur både mht. stand men også at den er korrekt i forhold til periode. På Timezone er der skrevet meget om 5513 i tidens løb. Du skal ikke købe uden at have sat dig ind i 5513'eren. Hvor havde du set den forrige? Mvh Klaus den anden - Martin Kreutzer - 18-12-2007 Den så jeg på ebay.co.uk Jeg fornemmer, at det er lidt af en jungle, med rigtig mange manipulerede eksemplarer. Suk......! - KlausM - 18-12-2007 Det er en jungle men det er det sjove ved det (Rolex). Du bliver ekstra tilfreds når du har findet det rigtige. Mvh Klaus - Peter - 19-12-2007 Hej Martin Til 30k kan du få noget meget bedre, de eksempler du snakker om ligger til imellem 20 og 25k, til 30k plus kan du få med boks og papirer, men det vil godt nok tage et stykke tid at finde dem, for gamle sports Rolex med boks og papirer er der stor rift om, men hvis du vil have et uden boks og papirer er der en del at vælge imellem, til omkring 25k. MVH Peter - Mads Gjødesen - 24-12-2007 5513 koster i dag for et pænt originalt omkring 40-45 k med boks/papirer afhængigt af stand. Du kan godt finde et flot 5513 til 25-30 k hvor alt er oprindeligt (u. boks/papirer). Men se dig godt for og sæt dig grundigt ind i tingene. Som Klaus skriver er det netop dette der gør det sjovt at samle på vintage Rolex. Ikke alle og en hver kan finde de flotte eksemplarer. Og der er MEGET fusk derude. Specielt overpolerede kasser, redials, nye visere, indlæg osv. Desuden er der mange om buddet så de flotte ryger sjældent på ebay. Her er det alle fusker modellerne og alt det folk sjældent vil tippe af med deres "normale" navn på timezone, VRF, ect. Mit bedste råd er at du poster et link her når du har fundet noget interessant. Så skal vi nok "bedømme" om det er værd at investere i. Tjek vintagerolexforum.com og timezone.com. Her holder de mere seriøse sælgere til. /Mads |