|
Update - Kælderfund - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Update - Kælderfund (/showthread.php?tid=67809) |
Update - Kælderfund - Bartsimp - 17-12-2007 Hejsa alle Ville bare lige give en lille update vedr. mit kælderfund. Urene blev overrakt til Krognos kyndige hænder og jeg har nu fået dem retur. Man kan knap nok se at det er de samme ure:-) Kan kun sige tak til Krognos for et perfekt stykke arbejde og ikke mindst en super service. Kommentare modtages gerne. Før: ![]() Efter: ![]() Før: ![]() Efter: ![]() Samlingen af vintage ure indtil videre: ![]() Det er begyndt at gå op for mig at denne hobby kan gå hen og blive en rimelig dyr fornøjelse:-( Jeg var i Thailand for en måned siden og kunne ikke stå for Breitlings Skyland SS, så den kom aldrig af armen igen inde hos AD'eren:-) Så det var en lille tidlig julegave til mig selv.. Har ikke lige fået billederne over på denne computer endnu men skal nok poste et par billeder:-) Det var alt for nu. God jul og godt nytår Mvh Bart - RunesS_phpbb3_import15750 - 17-12-2007 floooot! Med hensyn til Breitling så synes jeg bedre om dine vintage ure, men det er jo bare mig! Elsker selv, i andre folks øjne, mærkelige ure Men dejligt at se du er på vej frem, kraftigt... flere vintage ure og en Breitling, det er der ikke mange der kan prale af så hurtigt! Tillykke! - hannover_dk - 18-12-2007 Men med mange vintage ure kan man jo købe ure som går fint er er mildest talt ikke almindelige. Jeg har en del af den type - tror vel Speedy også har - og selvom vi også har dyre ure - så er de billige også en del af gamet - og ofte værd at bevare - som ex Krognos kan det Tillykke Fine gamle ure... - baun - 18-12-2007 Altid sjovt at få de gamle ure sat lidt istand - og utroligt hvor det også kan pynte. Udfordringen med mange gamle ure er jo at de ligesom skal kunne "bære" udgiften til istandsættelse. Det er jo ikke noget problem hvis det er "fars gamle ur" så skal det bare laves! Men de der som man kan købe på loppetorve... til 100 - 200 - op til 5-600 kr. i halvdårlig stand! Jeg gider kun have dem hvis de er sat istand og går ok. Nyt glas, ny rem og lidt service - der løber altså hurtigt kroner i foretagenet! Hvis man bare gør det fordi man kan lide urene er det jo fint nok, men jeg er simpelthen for meget "jyde" eller købmand til at tænke sådan! Det skal helst være sådan at uret kan handles så det "løber rundt" hvis man kan sige sådan - og det er altså ret svært at sælge et "Flora" ur fra 1973 - uanset stand til mere end 300 kr. Måske er det en af grundene til at jeg så godt kan lide Omega. Man kan næsten altid regne med at de holder pengene hjemme - hvis man da har købt bare nogentlunde rimeligt! Det kunne være morsomt at se en kavalkade af Vintage "no name" ure i flot stand. Der er mange flotte ure af fin kvalitet imellem. Min far har et Jodar guldur som er meget smukt - og i fin stand ude og inde..... Det er da en begyndelse: ![]() vh Baun - hannover_dk - 18-12-2007 Ok det kunne blive til en del, men vi skal jo begrænse os i billeder, så jeg tager et udpluk for at tage "upfordringen" op En del brugt i Indien af Englændere en af den tids gangreserver Fuldkalender på en billig måde, (skifter dag allerede ved kl 21) men dekorativ og går fint så er der alarm mere alarm vækker mere - vækker stilles med den rillede lünette - indikation af optræk af alarm og ur (hver sin vej) Paul Buhre russer med dato og anderledes gangreserve russerens ret OK værk, nok på basis af Felsa 760Alt sammen ure til overkommelig pris hvor alle kan være med - og alle OK ved køb (og stadigt) vh Herlige ure... - baun - 18-12-2007 med spændende funktioner - hvor er de smukke - og hvor er de samlerværdige. Jeg kan bestemt godt forstå at du har købt dem. Det er helt, helt utroligt hvad man kan finde - også uden at skulle have den store tegnebog op. Som jeg siger: Det er ikke noget problem at have et ur til enhver lejlighed, man skal bare lede - og have et godt blik for kræset! vh Baun - Peter - 19-12-2007 Hej John Det er en fin Rado du har endda med alarm. MVH Peter |