Urdebatten / Urforum
Producenters hjemmesider... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Producenters hjemmesider... (/showthread.php?tid=67535)

Producenters hjemmesider... - Christian Bentzen - 25-10-2007

Kan det ikke irritere jer, at div. Producenter har dårlige / mangelfulde hjemmesider?

Jeg vil tro, at jeg bruger ca. 1 1/2 til 2 timer hver dag, på at sidde at læse om ure.

Først de danske fora og hjemmesider, derefter de udenlandske fora og derefter div. producenteres hjemmesider. Sidst nævnte har her på det sidste irrireret mig mere end det plejer. For at sige det som det er, så er de ikke gode nok.

Her tænker jeg på dårlige billeder, mangelfuld beskrivelse af f.eks. urene, ikke opdaterede hjemmesider med f.eks. modeller.

En dårlig kunne være AP, hvor alle ovenstående punkter mangler.

En god kunne være f.eks. være Hublot.

Jeg mener, at mange producenter skyder sig i foden ved ikke at have top prof. hjemmesider, hvor deres produkter ville blive markedsført rigtig godt.

Ja, det var bare lige et surt opstød, som jeg længe har været irriteret over.

- Peter - 26-10-2007

Hej

Jeg tror at det er generalt for Schweizere ikke at opdatere deres hjemmesider, de går meget højere op i produktet end hjemmesider. Schweiz er et besværligt land at handle med, men måske er det derfor at vi er så glade for deres ure, og ikke deres måde at handle på.

MVH Peter

- Peter V - 26-10-2007

Panerais hjemmeside har også haltet i mange år. For øjeblikket er den ok men tidligere har der været mange fejloplysninger (forkerte værkangivelser, kasse dimentioner mv) og de opdaterer den nærmest kun 2 gange om året, hvilket betyder at man ser deres nyheder på div. fora, mange måneder før de selv viser billeder og kommer med info.

- bjorn_e58 - 26-10-2007

Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er helt bevidst - jo mere kendt/efterspurgt, jo mere high-end (nej - ikke den diskussion igen Icon_e_wink ) et urmærke er, jo vigtigere er det for producenten, at de får de potentielle kunder til at komme ind i en forretning. Producenterne bruger jo bl.a. masser af penge til at have en (og kun en) salgskanal for deres produkter, som de så kan styre benhårdt. Hjemmesiden skal kun være en teaser - og meget gerne med en fantastisk flot "overflade" - resten skal man have fortalt af en sælger. Sælgeren skal jo aflønnes, de dyre butikker skal betales, osv. og det betaler man jo også for, når man "bare" køber et ur.

Og vi urtosser kan jo godt finde ud af, at få de informationer vi vil, ofte få varen til en lavere pris end den benhårdt styrede; men det er ikke det, producenten og hele salgsnetværket lever af.

Og samtidig vil jeg da gerne sige, at der altså ikke er noget bedre, end at komme ind i en af de "rigtige" forretninger. Hvis sælgeren har bare den mindste fornemmelse, at man er seriøs med at ville bruge mange penge på et ur, så er min erfaring at man får en udstrakt service.

/Bjørn.