|
Stål eller titanium? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Stål eller titanium? (/showthread.php?tid=61196) |
Stål eller titanium? - KimT - 20-04-2014 Vi har jævnlig lidt debat om de forskellige materialer ure kan laves af. Hvis vi forudsætter at man kan få nøjagtig det samme ur i stål eller titanium, hvilket ville du så vælge? Der er enkelte ure som jeg foretrækker i stål, men generelt er jeg mere til titanium, som jeg ville vælge. F.eks. ville jeg ELSKE et Submariner i titanium. Re: Stål eller titanium? - Avantismo - 20-04-2014 Er meget stor fan af titanium. Ville vælge det i 9 ud af 10 tilfælge. Re: Stål eller titanium? - Ralle - 20-04-2014 Jeg er helt klart mest til stål af to simple årsager: 1) Jeg elsker tunge ure, og stål vejer som bekendt en del mere end titanium. 2) Jeg synes, at mange titaniumsure har en meget mat og "bleg" overflade, som efter min mening ofte er ensbetydende med et billigere look. Der er dog helt klart ure i titanium, som jeg synes er kanon flotte og som jeg meget gerne ville have fat i - fx Oris ProDiver Chronograph, PAM 364, Breitling Emergency og Helson Shark Diver. Re: Stål eller titanium? - Slettegaard - 20-04-2014 Jeg er normalt mest til stål. Der er dog få undtagelser eks. Omega PO XL er SÅ fed i titanium, Panerai er fedeste i titanium (eller guld ![]() ![]()
Re: Stål eller titanium? - jkjaers - 20-04-2014 Jeg går rigtig meget med mit titaniums-Seawolf. Det er superbehageligt. Udseendesmæssigt er jeg nok generelt mere til stål, men nøj hvor er titanium dog bare behageligt Re: Sv: Stål eller titanium? - KimT - 20-04-2014 Det er sjovt. Netop den lidt matte mørke overflade tiltaler mig Re: Stål eller titanium? - runzuk - 20-04-2014 Helst stål så uret kommer op i vægt. Mit Steinhart vejer 150 g. Men er mest glad for + 200 g. Men Oris gør det godt i denne vægtklasse Re: Stål eller titanium? - Claus Tukjær - 20-04-2014 runzuk Skrev:Helst stål så uret kommer op i vægt. Mit Steinhart vejer 150 g. Men er mest glad for + 200 g. Men Oris gør det godt i denne vægtklasseSteinhart Apollon er i titanium. Stål eller titanium? - runzuk - 20-04-2014 CT-Watches.dk Skrev:runzuk Skrev:Helst stål så uret kommer op i vægt. Mit Steinhart vejer 150 g. Men er mest glad for + 200 g. Men Oris gør det godt i denne vægtklasseSteinhart Apollon er i titanium. Yes i know. Det jeg mente var at jeg mest er til stål. Dog har Apollon'en en god vægt fordi bagstykket og lünette er i stål. Endvidere er der et tykt safir glas Re: Stål eller titanium? - Stensbjerg - 20-04-2014 Jeg har mine favoritter både i stål og titanium, Skulle jeg vælge i mellem det blev det dog titanium, syntes det er så fedt når det kommer til feel, look and comfort. Det er også grunden til at efter at jeg er blevet ejer af min all time favorit titanium diver, Så er mit lyst til at jage det næste ur gået stort set i stå. For mig er det så lækkert et ur at eje og bære at Jeg ikke rigtig syntes jeg mangler noget. |