Urdebatten / Urforum
Det ultimative hverdagsur ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Det ultimative hverdagsur ? (/showthread.php?tid=70750)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

- Mester_phpbb3_import15772 - 12-01-2009

Jeg har bestemt mig for at prøve at lægge mit Sub væk en måneds tid og kun gå med mine andre ure.
Se hvordan livet er uden Rolex på armen næsten hver dag og så vurdere ud fra det.

Tak for alle jeres input.

Mvh Bjarne

- jacob jensen - 12-01-2009

Mit gæt er at det ORIS kommer på igen og igen Icon_e_wink Icon_e_biggrin

- makita - 13-01-2009

Citat:Når engang du er blevet tør bag ørene som ur nørd, når du forhåbentlig også dertil Very Happy
Et tungt vejende argument ved valg af ur er for mange kvaliteten af værket. Hvis parameteret mht. værket er pålidelighed, robusthed, og ikke mindst holdbarhed, så behøver man ikke være specielt vidende indenfor vores lille hobby før man har fanget at Rolex cal. 3135 (Sub, SD, YM etc.) er mere end blot en mule spids bedre (pålidelighed, robusthed, holdbarhed) end f.eks. ETA cal.2892 (Omega 1120, 2500).

Mester skal have sig et ur han kan bruge hver dag – et ur han kan bruge til alt. Det skal altså være pålideligt, robust & holdbart. I denne kategori er det indiskutabelt at Rolex er kongen.

Damn, at de så ikke lige vidste det hos NASA og valgte et Omega istedet for Rolex. Men okay de satte vel også krav til at lænken ligeledes skulle nå helt til månen i et stykke. Heldigvis vurderede og valgte de rigtigt til glæde for menneskeheden. Apropos askebægervaskeri og blive "stinkende" rig deraf, så kunne man med fordel skifte den nyttesløse originalmonterede lænke i det frygtindgydende solide rolexur til gummirem med vaniliesmag som omtalt i anden tråd (minimum 2 fluer med et slag, the ones following the smell not counted for). De fås vel både i rød og gul så de passer til svinghjulene i motorblokken. Selvom Nasa-historien er det eneste faktuelle omkring holdbarhed/robusthed i diskussion, så falder det meget belejligt liiiige udenfor den URianske kalender der så åbenbart starter fra 1970.... (hvad man ikke ved har man som bekendt ikke ondt af)

- Claus_K - 13-01-2009

makita Skrev:Damn, at de så ikke lige vidste det hos NASA og valgte et Omega istedet for Rolex.

Tjaa - og ikke nok med at de valgte det én gang. De har valgt det igen igen...og jeg føler mig rimelig overbevist om, at hvis Omega'et ikke var det bedste til opgaven, så havde de rigeligt med chancer til at gøre det om.

Og når Omega er godt nok til NASA...så burde det være godt nok til de fleste
Icon_e_wink

- Joepete - 13-01-2009

Jeg glæder mig i hvert fald til at prøve et - vintage ! Har bestilt et Mark II hos Mølbak ... går og venter i spænding Icon_e_biggrin

Re: Det ultimative hverdagsur ? - HG - 13-01-2009

Mester Skrev:Jeg har lovet at min søn i den nærmeste fremtid skal overtage mit Sub. Han bliver snart 20.

I den forbindelse er jeg begyndt at kigge mig omkring efter en afløser men synes det er lidt svært da jeg er ret glad for netop den model.
Er skrevet op til en Daytona som har lange udsigter og desuden synes jeg osse den er lidt for flashy til hverdags brug. Har overvejet at købe Vintage Sub men ved ikke om jeg ville nænne at bruge det.

Her er mine kriterier : Mat stål-Sort skive -Automatik-Safirglas-Dato-max 42mm. Desuden vil jeg helst ikke "nedgradere"

Det er for nemt at svare at jeg bare skal købe et nyt af samme model selvom jeg faktisk har overvejet det.

Jeg blev tabt et eller andet sted i denne tråd - som kom til at omhandle...Ja det har jeg glemt.

Nå, men som du selv er inde på kunne et Rolex vintage sub være en mulighed. Et andet bud kunne være:
Glashutte Original Sport (hvis det skal være lidt i samme stil) eller et Blancpain Fifty Fanthom (den gamle model som er 40mm)
Chopard L.U.C sport 2000

- Joepete - 13-01-2009

Jeg hopper med på GO ! Den foreslog jeg vist også i mit første indlæg, men lad os endelig vende tilbage til topic - tak, HG Icon_e_wink

- Mester_phpbb3_import15772 - 13-01-2009

Tak for jeres indput.. igen.. men jeg er stået lidt af denne tråd da jeg er blevet lidt træt af denne her "børnehavediskussion"

- HG - 13-01-2009

Jeg "opgav" også, men det var for at give dig lidt input - hvis du havde "glemt" du havde fået Icon_cool

- makita - 13-01-2009

watchfreak2003 Skrev:
makita Skrev:Damn, at de så ikke lige vidste det hos NASA og valgte et Omega istedet for Rolex. Men okay de satte vel også krav til at lænken ligeledes skulle nå helt til månen i et stykke. Heldigvis vurderede og valgte de rigtigt til glæde for menneskeheden. Apropos askebægervaskeri og blive "stinkende" rig deraf, så kunne man med fordel skifte den nyttesløse originalmonterede lænke i det frygtindgydende solide rolexur til gummirem med vaniliesmag som omtalt i anden tråd (minimum 2 fluer med et slag, the ones following the smell not counted for). De fås vel både i rød og gul så de passer til svinghjulene i motorblokken. Selvom Nasa-historien er det eneste faktuelle omkring holdbarhed/robusthed i diskussion, så falder det meget belejligt liiiige udenfor den URianske kalender der så åbenbart starter fra 1970.... (hvad man ikke ved har man som bekendt ikke ondt af)

Citat:Sjovt Einstein – bortset fra at den omtalte Rolex kaliber først er produceret 19 år efter den historiske begivenhed du beskriver. Ikke særligt faktuelt i min bog.

Mester skal have sig et ur han kan bruge hver dag – et ur han kan bruge til alt. Det skal altså være pålideligt, robust & holdbart. I denne kategori er det indiskutabelt at Rolex er kongen.
Citat:Som jeg forstår det du siger skal mester have et UR, vel ikke en kaliber tapet til håndleddet. Nasa samlede sammen hvad der var af kvalificerede bud på et holdbart UR som skulle benyttes i forbindelse med rejse til månen(og for dem er der ingen shortcuts). Disse blev alle testet efter bl.a. de parametre du selv kroner Rolex som kongen over dem alle. En uvildig test af NASA dengang viste dog en anden realitet og forhåbentligt var Rolex vel i det mindste repræsenteret ved lejligheden. Dette fremførte jeg i forlængelse af hvad der allerede er blevet konstateret af flere i gennem denne tråd, at der ikke findes nylige faktuelle test der underbygger din påstand: "i denne kategori er det indiskutabelt at Rolex er Kongen". Eneste faktuelle Nasa-test siger derimod: indiskutabelt? -forkert, diskutabelt? -forkert? forkert? -rigtigt!! Før der foreligger nye tests der siger andet er der heller ikke belæg for at konkludere andet. Om det var værket, urkasse, lænke eller andet der overbeviste NASA om Omega er underordnet. Disse er ALLE bestanddele af et UR.