|
Omega Ploprof vs Rolex SDDS - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Omega Ploprof vs Rolex SDDS (/showthread.php?tid=72326) |
Re: Omega Ploprof vs Rolex SDDS - pbr - 15-08-2009 Stou Skrev:Hej Tak for tilbuddet, Stou Det kan være, at jeg tager dig op på det - men selvom jeg synes, at Ploprof ser ud til at være et kanon fedt ur, så er jeg nu ikke bragt i tvivl. De to ure er meget forskellige og Mads har ret i, at Deepsea er mere "allround", hvilket nok passer mig bedst. Men man skal selvfølgelig ikke helt afvise, når man kun har set det ene ur live Re: Omega Ploprof vs Rolex SDDS - baun - 15-08-2009 pbr Skrev:Stou Skrev:Hej Jeg vil endda gå så vidt som til at sige: Ure kan faktisk kun vurderes life. Alt andet bliver forestillinger - og de holder ikke. Jeg har ofte oplevet det selv. Et ur man har set billeder og beskrivelser er andreledes i hånden. Men også andre ting spiller ind. Har man den seneste uge udelukkende gået med store dykkere og tool og så er ude hos en mand for at se en Constellation virker den pludselig mindre. Havde man gået med Vintage dress ure på 34 mm ugen forinden vil en Constellation på 35 mm virke stor! Men - ure skal ses med hånden og på armen og gerne også ved at se sig selv med uret på - i et spejl. Se nu lidt fremad: En Ploprof som rå tool En Speedmaster BA med creme skive og blåanløbne visere til Spotry Dress Og en Hour Vission til Dress Så kører det for dig..... Det er noget sjovere end eet ur! vh Baun Re: Omega Ploprof vs Rolex SDDS - Stenbukken - 15-08-2009 Helt enig Baun. Ure skal ses i virkeligheden. Får man kan beslutte sig Re: Omega Ploprof vs Rolex SDDS - pbr - 15-08-2009 Baun Skrev:Jeg vil endda gå så vidt som til at sige: Du har fuldstændig ret, Baun !! Re: Omega Ploprof vs Rolex SDDS - willy - 16-08-2009 jesus christ the ploprof looks like something you get free in a cornflake packet.a g.shock selling for a fortune.comparing that to a sdds is like comparing pia.k. to adolf hitler. willy the angry Re: Omega Ploprof vs Rolex SDDS - jacob jensen - 16-08-2009 I buy that cornflake every day if they put ploprof in them Re: Omega Ploprof vs Rolex SDDS - columbo - 16-08-2009 Jeg troede du vidste at Pia K var en mand i sit tidligere liv. Re: Omega Ploprof vs Rolex SDDS - Peter - 28-08-2009 Hej Omega Ploprof har nogen fede detaljer, som Rolex SDDS ikke har, blandt andet safirglaslynette imod keramiklynette, begge dele er meget godt, men safirglaslynetten er noget sværere at ridse, og så er Omegaen med deres inhouse caliber 8500, som bare er et superværk, ikke at Rolexværket er dårligere, bare horologisk mindre interessant, men jeg må indrømme at jeg er vild med begge ure, også selvom at man kan finde Omegaen i en pakke Cornflakes som Willy skriver, for hvis det er tilfældet skal jeg til at spise Cornflakes. MVH Peter Re: Omega Ploprof vs Rolex SDDS - willy - 28-08-2009 peter Skrev:Hejwilly quote remember the sugar and milk,and take the omega out of your dish before you put the milk in.wink |