|
Hvilket ur skal jeg vælge? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvilket ur skal jeg vælge? (/showthread.php?tid=68081) |
Tak igen! - mariecph - 10-02-2008 Igen må jeg takke for jeres hjælp! Omega uret er fantastisk! Jeg arbejder på at få hele billedet på. Jeg har noteret mig at I stort set allesammen forslår mærker som Cartier, Rolex, Jaeger LeCoultre og Omega. Mærker som Bvlgari og Chopard bliver ikke nævnt - er der en speciel grund til det? MVH Marie - hannover_dk - 10-02-2008 Nix - både Bvlgari og Chopard kan du roligt kigge på - jeg ville stadigt holde mig til mekanisk og ike batteri for at bevare væredien bedst - men den der Omega som FLOT brugt liger da lige til højrebenet (undskyld venstre armen) vh Re: Tak igen! - GTwatch - 10-02-2008 mariecph Skrev:Igen må jeg takke for jeres hjælp! Omega uret er fantastisk! Jeg arbejder på at få hele billedet på.Grunden til, at vi nævner de nævnte, er generelt pga. historie, indmad (værk/motor) og gensalgsværdi. Design kan du kun selv bestemme - derfor er anbefalingen at se i "Til salg" siderne. Der er mange muligheder - også ud over de almindelige. Rolex, JLC og Omega (blandt mange) har en lang UR-historie og er kendt for deres håndværk. Cartier, som mange piger godt kan lide, er jo oprindeligt kendt for smykker, og indmaden er et standard-værk (det er der INTET galt med!). Bvlgari og Chopard er i samme båd som Cartier. Design fremfor indmad, og de har dårligere gensalgsværdi (og fås dermed med stor rabat på brugt-markedet). Køber du med henblik på "evigt eje" er gensalgsværdi irrelevant. Mange herinde vil anbefale at købe brugt, da du vil få meget mere for pengene. Som Mads nævner, har vi det svært med KUN et ur. Det viste Omega vil givetvis være lækkert til fest, men samtidig for meget til arbejde. Men der er kun en, der kan bestemme - og det er dig. Et par ting du kan overveje: - Størrelse - Dress/sport (fest eller arbejde) - Funktioner - Stål, guld eller G/S - Skivefarve - Sten (læs: diamanter!) - rem/lænke Vi prøver bare at gøre valget svært # Stefan Re: Tak igen! - hannover_dk - 10-02-2008 GTwatch Skrev:Rolex, JLC og Omega (blandt mange) har en lang UR-historie og er kendt for deres håndværk. Cartier, som mange piger godt kan lide, er jo oprindeligt kendt for smykker, og indmaden er et standard-værk (det er der INTET galt med!).Enig i at gensalg nok er lettest i Rolex, JLC og Omega - men værk mæssigt i forhold til de behov jeg ser her, dækkes det fint ind også i Cartier (har da også urhistorie i aller højeste grad?) og såmænd også af Bvlgari og Chopard Så enig i at flere ure giver mere valgfrihed til forskellige lejligheder, men ikke i kun at se på Rolex, JLC og Omega vh - GTwatch - 10-02-2008 Ingen tvivl om at indmaden i "smykke-producent"-urene er fornuftige. De baserer sig jo på samme ebauche som Omega, IWC, etc. Men det er ikke det horologiske, de er kendt for (bortset fra LUC cal. 1.96 som er superlækkert!). Kvaliteten er der ikke noget galt med. Min kollega har et Santos fra før ruder konge var knægt - og det går bare derudaf. # Stefan - Tommy Munk - 10-02-2008 Chopard er efter min mening superlækkert. Både materialer, værk og finish. Chopard er mest kendt for smykker og dame ure, de har ikke gjort så meget i maskuline herreure, det er nok derfor at mærket ikke lige blev nævnt. Bvlgari har aldrig rigtigt sagt mig noget, kvalitetsmæssigt er de ok. JLC og Chopard rangere over Omega og Rolex, hvis du spørger mig. Du skal endeligt tage rundt i alle de relevante urbutikker og prøve varerne. /Tommy Prisniveau for vintage Omega? - Michael B - 10-02-2008 Hej Baun Efter at have set dine ure har det sat nogle tanker igang. Jeg prøver nemlig, at overtale min bedre halvdel til at lade mig give hende et ordentligt ur. Kan du give en prisindikation på de ure du har vist (bare et ca. niveau så jeg ved i hvilket prislag vi bevæger os)? Specielt dén i rose guld og De Ville modellen er super flotte, synes jeg. Mvh Michael Re: Prisniveau for vintage Omega? - Speedy - 10-02-2008 Michael B Skrev:Hej BaunHej Michael Du kan se nogle af Pers ure under køb/salg på vintageure! - Mads Gjødesen - 11-02-2008 Både Bvlgari og Chopard er fortræffelige valg, men gensalgsværdien er som nævnt ikke i top. Værkmæssigt er de på højde med Cartier, Omega osv. når vi holder fokus på dameurene. Specielt Chopard laver sindsygt lækre værker når vi bevæger os over i LUC serien på herre siden. Her er tale om in-house i highend klassen. Disse værker ligger en klasse eller to over Rolex og Omega. Det samme gør prisen så også. Bvlgaris dyrere ure er forsynet med værker fra Girard Perregaux hvilket også hører til i den finere ende. Deres dameure halter derimod lidt og er i mine øjne nok lidt for dyre i forhold til hvad du får. Jeg føler lidt at der bliver skudt med spredehagl pt., så Maria find de 3-4 ure du syntes aller bedst om rent udseende mæssigt og praktisk (brug evt. GTwatchs liste). Post så dine valgmuligheder her og vi kan give kommentarer for og imod. Husk på at ALLE (mekaniske) ure over 10-12 k er fortræffelige ure som nok skal fungere upåklageligt. Forskellen ligger fortrinsvis i hvor meget du får for pengene. Det er her vi måske kan vejlede lidt så du ikke køber for dyrt. /Mads - baun - 11-02-2008 Mads Gjødesen Skrev:Husk på at ALLE (mekaniske) ure over 10-12 k er fortræffelige ure som nok skal fungere upåklageligt. Forskellen ligger fortrinsvis i hvor meget du får for pengene. Det er her vi måske kan vejlede lidt så du ikke køber for dyrt. Og husk også at du sagtens kan få meget lækre og fine ure fra 3K og op, hvis du også kigger Vintage og brugt! Jeg tror at mange - både mænd og kvinder, med stor glæde og fordel kunne sprede urbudgettet over flere ure, så man har et ur til enhver lejlighed. Det er sjovt og det gør altså en ret stor forskel på en pige, om der sidder et fikst lille dameur med diamanter på armen eller om det er en mid sise Omega Seamaster 300. Nogen dage er humøret til det ene og næste dag er det til noget andet. Prøv at læse artiklen: [url]"http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=289">http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=289[/url] Den er skrevet til mænd - men fuldstændig samme principper gælder for piger. Og en fordel har ure (sammen med tasker og sko) for os alle sammen: "Man kan stadig bruge den selvom man har tager x kilo på". Mon ikke det er en af grundene til populariteten I aftes var jeg til rund fødselsdag (min nieces 10 års) - nå, vi kom til at snakke og kigge ure - Der var Skagen - Victorinox - Omega Speedmaster - Buren - Certina dame guld.... Men der er ingen tvivl om, at det ur der fik mest opmærksomhed blandt pigerne, var min svigerdatters Omega De Ville med sort skive og rød rem (jeg har vist billede itidligere i tråden). Det er altså morsomt at der sidder en køn lille pige (hun har samme størrelse som dig så vidt jeg kan se - og samme alder) med et flot herre ur fra 1966! Det virker bare - rigtigt godt - for nu at sige det på Jysk! vh Baun |