|
Hvilket guld ur ville I vælge? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvilket guld ur ville I vælge? (/showthread.php?tid=71973) |
Re: Hvilket guld ur ville I vælge? - jacob jensen - 16-06-2009 Jeg bliver med garanti heller aldrig Hublot fan og så til de priser Personlig syntes jeg også f.eks VR og W-alarm urene hos JLC har et lidt rodet skive design (men jeg kunne godt leve med dem Jeg har "kun" haft et eksemplar af den orginale Polaris i hånden det er URET det er så lækkert et rent gudeur. Var godt klar over at du nok gik AP vejen Mads men du sagde jo også i starten at indlæg ikke ville få indflydelse på dit valg Så må det guld Memovox jo komme en anden gang Re: Hvilket guld ur ville I vælge? - John S. - 16-06-2009 Hej JLC Extreme World W-Alarm 18 k gold Valentino Rossi kunne igen være et godt valg. Uret er godt opbygget og som du selv nævner er der titanium i siderne og guld alt efter hvilken model der vælges. Stor fan er jeg af uret og her et år efter er det stadig den samme glæde ved at have uret på. Har du evt. tænkt på IWC Big Pilot i guld og deres sorte eller brune krokorem. Skiven er bestemt ikke "rodet" at se på og ydermere er uret behageligt at have på hånden. Som du selv har beskrevet har uret 7 dages gangreserve. Men jeg ved at du holder meget at APP, men hvorfor så ikke Offshore i guld eller stål og med en matchende krokorem eller gummirem. Vedr. valg af guld. Rosegold er som du allerede ved mere mørk og ser "super" godt ud uden at være "fimset". Sådanne vil kunne bruges til jeans og jakkesæt. Men lad os høre nærmere hvad valg du kommer til. Hilsen John Re: Hvilket guld ur ville I vælge? - martinissing - 16-06-2009 Mads Gjødesen Skrev:Desværre kører Hublot med en Valjoux 7750 klon af et værk, som jeg rent horologisk betragter som uanstændigt i et ur til 100 k Jeg har endnu et problem med Hublot og deres Big Bang modeller i guld!!! Der er jo "intet" guld at finde på det ur... Jeg kan i princippet godt lide deres design filosofi med en sandwich konstruktion (kassen), og synes også nogle af deres All Black modeller er sjove nok, men jeg synes at man ved køb af deres guld ure bliver snydt hvis man tænker pris i forhold til brugen af guld... Det eneste på det ur (det ovennævnte eksempel) der er i guld, er de to "plader" der holder urkassen sammen. Resten er titanium, keramik og plastik. Hele inderkassen er titanium og hvis man sammenligner med guldmodeller hos AP, Panerai eller JLC, får man hos disse producenter meget mere guld for pengene (for slet ikke at tale om hos Rolex)... Det er måske ikke en dimension som så mange tænker over, men den er der skam... Mads... gold valg med AP'en i rose gold - fedt ur! Har du bestilt den med sorte subdials eller? Re: Hvilket guld ur ville I vælge? - martinissing - 16-06-2009 John S. Skrev:Hej Problemet med at vælge en Offshore kan vel også være at den kan være svær at finde i rose gold til under 120k. Efter min helt egen, og meget subjektive mening, synes jeg faktisk også at kasse design og finish er langt bedre på Royal Oak Chronografen end hos Offshore modellen især hvad angår chrono pushers og den dårligt producerede gummirem, men det er jo en helt anden diskussion... Re: Hvilket guld ur ville I vælge? - Mads Gjødesen - 16-06-2009 Jeg kunne ikke finde et med sorte subdials Martin så det blev den helt hvide. Har overvejet at skaffe en løs skive hvilket burde kunne lade sig gøre. Ref. nr. er det samme på de to modeller så et autoriceret switch skulle være muligt. Vi får se. Er helt enig i at Offshoren i guld er lækker, men der er et par minuser. Lynetten er med sort gummibelægning hvilket trækker lidt ned, knapperne/kronen er ikke i samme finish som RO Chrono og sidst men ikke mindst er værket en klasse eller to under det i RO Chrono. At smide 135-150 k for et ur med ikke-inhouse lagkage chrono værk kan jeg ikke få mig selv til. Det ville jo stride mod alle mine egne formaninger og råd Big Pilot SKAL være i stål i mine øjne. Rendyrket toolwatch... Desuden lidt for stort til mig, så det er ikke aktuelt uanset materiale. JLC Extreme World W-Alarm 18 k gold Valentino Rossi syntes jeg er lidt for rodet i skiven pga. alarm stillingen i venstre side. Desuden er jeg som sagt ikke så vild med titanium/guld kombinationen på siden af kassen. /Mads Re: Hvilket guld ur ville I vælge? - Peter - 17-06-2009 Hej Big Pilot skal være i stål, AP ROO er med et lagkageværk og ikke 100% inhouse, og Mads har købt et Royal Oak Chrono i rødguld med rem, som der efter min mening er meget flottere end ROO. MVH Peter Re: Hvilket guld ur ville I vælge? - Mads Gjødesen - 17-06-2009 Det jeg har købt er i rose guld og ikke rød guld. AP skældner mellem de to betegnelser og der er tydelig forskel i nuancen mellem de to. De kører også gul guld og hvid guld, så fire forskellige typer ialt. Guld er ikke bare guld Det værk der ligger i ROO RG er 100 % IKKE inhouse, da de stadig benytter det gl. JLC ebauch i denne udgave. I de nye ROO modeller fra 2007/08 og frem bruges delvis in-house i ROO modellerne, men dog stadig en lagkage. Værket i RO Chrono er et integreret kolonnehjulsværk fra Frederic Piguet cal. 1185. I mine øjne et langt flottere konstrueret værk end det i ROO modellen. Så det kan godt være de kører in-house værk i de nye ROO´er, men i mine øjne er ikke in-housen i RO Chrono stadig en klasse bedre. Et bevis på at in-house ikke altid er vejen frem. /Mads Re: Hvilket guld ur ville I vælge? - martinissing - 17-06-2009 Det er nok en Rose gold el. Pink gold i 4N (guld farve) hvor rød guld er 5N el. 6N... Gul guld er som oftest 2N el. 3N White gold og grey gold er længere nede på listen... Se evt. [url]"http://en.wikipedia.org/wiki/Gold_alloys" onclick="window.open(this.href);return false;">http://en.wikipedia.org/wiki/Gold_alloys[/url] Re: Hvilket guld ur ville I vælge? - Mikael L._phpbb3_import15700 - 17-06-2009 hva så Mads, nu har du jo handlet, efter din stil. men nu hvor du er værk nørd, så kun intet være mere inhouse end en Zenith grand Class eller Defy med El-Primero cal. 4021. ![]() eller noget rigtig classy med finish imho over selv JLC niveau, Lange eins: ![]() den dag jeg sælger hele butkken og kun ska´ ha´et ur, så er Lange fantastisk i finish. har stået med en og en Calatrava i hånden. PP vinder kun på værket ikke det visuelle, specielt skive-gravering og viser-brunering vinder hos Lange og UJ...... og til sidst i samme stil Urban Jûrgensen ref. eins:
Re: Hvilket guld ur ville I vælge? - olsen - 18-06-2009 Tja... jeg ville vælge et Dirk Dornblüth ur. F.eks. hans regulator i guld: [url]"http://www.dornblueth.com/flash.php?p=collection&s=refcal_reg&ss=02" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.dornblueth.com/flash.php?p=c ... _reg&ss=02[/url] Dog ingen kronografer. Værkerne er heller ikke in-house, men meget kraftigt modificerede Unitas 6498 værker. Total lækker kvalitet Hilsen Peter |