Urdebatten / Urforum
Ny AP - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Ny AP (/showthread.php?tid=68869)

Sider: 1 2 3 4 5

- HG - 14-05-2008

Det er en flot klokke! Og remmen klæder uret flot.

De to "pusher" på hver side af kronen, er de af plastik??
Det ser sådan ud.

/Henrik

- Morten Bekker_phpbb3_import15739 - 14-05-2008

De to "pusher" på hver side af kronen, er gummi
og takker mange gange

- Mads Gjødesen - 15-05-2008

Det er super lækkert Morten. Absolut min favorit i ROO programmet efter et par af LE-modellerne.

Desværre også det dyreste af non-LE modellerne Icon_cry Nå der kommer nok et godt tilbud en dag der passer til min pengepung. Men små 100 k for et ur med modulkronograf gør ondt langt ind i mit horologi-hjerte.

/Mads

- jacob jensen - 15-05-2008

stort tillykke med den flotte klokke Icon_cool
det må da være en keeper eller hva Icon_question

skal lige forstå dig rigtig mads er det den måde de har bygget
kronografen op på (nærmest lagkage metoden)du ikke rigtig er
hook på

er det en måde som værkfreaks (er selv lidt en Icon_cool )
ikke værdsætter så højt

- m.dk - 16-05-2008

Jeg glemmer at sige tillykke med Safari Icon_e_smile Håber du får afklart omk. urvært fra Mads

- Peter - 16-05-2008

Hej

Det var mig der skrev lagkagechronograph, det er et andet ord for modulchronograph, en modulchronograph, er et normalt automatikværk med chronograph modul ovenpå, deraf navnet lagkagechronograph, i dette her tilfælde er der snak om Audemars Piquets meget fine automatikværk, med et påbygget modul fra Dubois Depraz.

MVH Peter

- ET - 16-05-2008

Jeg har tænkt lidt over at man for at det skal være vandtæn bruger en krone der skrues ned for at fastlåse og tætne - er dette rigtigt.

Hvis det er, hvordan kan det så være at der ikke er samme ordning på de to trykknapper ? Er der et andet prinzip med dem?

- hannover_dk - 16-05-2008

jacob jensen Skrev:s

skal lige forstå dig rigtig mads er det den måde de har bygget
kronografen op på (nærmest lagkage metoden)du ikke rigtig er
hook på

er det en måde som værkfreaks (er selv lidt en Icon_cool )
ikke værdsætter så højt

Ja det må man sige. De fleste værkfans vil helst have kronografer som er integreret direkte i værket, og helst kolonnehjul.

Selve basis værket er jo her flot flot - men altså med modul fra D&D. Samme metode og DD modul finder du f.eks. iden lidt mindre Speedmaster Reduced automat model - med ETA og lagkage D&D, som heller ikke trækker samme værdi og anderkendelse som de større.

Du kan se om det er modul ved at pushers sidder forskudt for kronen i retning mod skiven. Kronen sidder i værket, pushers sidder i det modul ser er bygget på mellem værk og krone.
Du ser det bla.a. på det viste ur ved at datoskiven ligger ganske dybt nede under skiven. Den er på selve værket og har modulet liggende over sig - derfor afstanden.

Som du ser, så bruges metoden altså også af de helt gode ure, men du har ret i antagelsen, det trækker lidt ned i værk-freaks øjne.

vh

- Mads Gjødesen - 16-05-2008

Værket i AP ROO er super flot dekoreret og der er intet at udsætte på forarbejdning og finish. Det er blot selve konstruktionen der ikke er nr. et for værk freaks. Det har ingen betydning i det daglige.

Grunden til at AP ikke putter et integreret værk i, er ganske enkelt fordi de ikke har et. Derfor tager de deres alm. automatik værk og sætter chrono modul oven på. Og vupti har man et in-house kronograf værk.

Værket i Mortens er dog med en JLC base da uret er fra før 2007.

I daglig praksis mærker brugeren intet til om det er et integreret eller modul chrono. Men horologisk set er de integrerede værker de flotteste og så helst med kolonnehjul.

Anyway er Safari´en et af de få tilfælde hvor jeg kunne gå på kompromis med at det ikke er et kolonnehjuls chrono, for uret er svine lækkert.

Min lille drøm er så at AP snart kommer med et nyt in-house integreret kolonnehjuls værk til ROO´en. Det er trods alt 1/3 af alle deres solgte ure der benytter dette værk.

/Mads

- Morten Bekker_phpbb3_import15739 - 16-05-2008

Prøv lige og se her der en fra timezone der har lavet glasbagplade på sit AP
http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&th=1065362&start=0&rid=65889