|
Forsendelse fra USA...og PayPal? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Forsendelse fra USA...og PayPal? (/showthread.php?tid=71231) |
Re: Forsendelse fra USA...og PayPal? - hannover_dk - 04-03-2009 Morgan Jones Skrev:Der er en hale på den historie..... Hvis sælger har tømt sin PP konto, står du stadig tilbage med en lang snude. Kredit kort selskaberne holder normalt IKKE kunden skadesfri, da PP jo har leveret deres ydelse - virtuelle penge.Ikke umuligt, men jeg tror nu ikke sælger kan tømme før der er gået en vis tid efter køber skal ha modtaget - og ved en henvendelse til resolution center fryses indstående - hele indestående, også det fra andre købere, hvilket irriterer en del sælgere. Det er årsagen til at mange sælgere ikke er så vilde, deres penge er bundet en del tid + 3 eller 4% + dårlig kurs som mest rammer sælger - så vidt jeg ved. Jeg har brugt det op til 20 k (dkk) flere gange også andet end ure - uden problem. Jeg synes heller ikke der er så mange alternativer ved handel mellem private mellem DK og USA. Private sælgere som ikke kan tage kreditkortbetaling - der er en direkte bankoverførsel dyr, besværlig, og usikker - men jeg er langt fra ekspert, der er måske langt lettere og ligeså billige (for køber) måder at betale på til USA - jeg og mange andre lytter meget gerne til råd om alternativer - både til de små (2-10.000 dkk) og store betalinger vh Re: Forsendelse fra USA...og PayPal? - TioMalo - 04-03-2009 Citat:Ikke umuligt, men jeg tror nu ikke sælger kan tømme før der er gået en vis tid efter køber skal ha modtaget Interessant... i hin tider (3 - 4 år siden) solgte jeg en del til US (ikke ure) og dengang kunne jeg overføre fra PayPal konto til min bankkonto med det samme når betalingen var registreret. Købte her forleden dag et ur fra US og køberen nævnte at PP har "fryst" min betaling for hende indtil jeg har modtaget uret. Det fik mig at tænke på at hvordan finder PP ud af det at jeg har modtaget uret ? Sælgeren bedte mig også at give feedback lige så snart jeg har modtaget varen fordi det skulle gøre min betaling genkenneligt... Fint nok - men hvad i verden gør man med købere som aldrig nogensinde efterlader feedback ?? Kan nogen som sælger / har solgt någet fornyligen på eBay fortælle hvordan det fungerer med modtagelsen af PayPal betalinger for eBay transaktioner ? HoiPoloi - John Re: Forsendelse fra USA...og PayPal? - morgan - 04-03-2009 Tio Malo Skrev:Citat:Ikke umuligt, men jeg tror nu ikke sælger kan tømme før der er gået en vis tid efter køber skal ha modtaget Ja, her er jeg også blank. I gamle dage tog det kun 3 dage at overføre til bank. Og der var pakken jo dårligt nok kommet ud af døren. M Re: Forsendelse fra USA...og PayPal? - Uffe - 04-03-2009 Tio Malo Skrev:Kan nogen som sælger / har solgt någet fornyligen på eBay fortælle hvordan det fungerer med modtagelsen af PayPal betalinger for eBay transaktioner ?Som jeg husker det er pengene indefrosset i 21 dage fra salget med mindre køber inden da har afgivet positiv feedback. /U. Re: Forsendelse fra USA...og PayPal? - TioMalo - 05-03-2009 Citat:Som jeg husker det er pengene indefrosset i 21 dage fra salget med mindre køber inden da har afgivet positiv feedback.Det passer fint med hvad sælgeren skrev til mig. Regner med at den her regel kom 2007... ? Tidligere tog det netop tre dag at nå at få pengene overført på ens egen konto i bank. Hilsen - John PayPal? - morten b - 05-03-2009 Hej med jer. Nu snakker vi om PayPal (jeg har lige oprettet mig for jeg skal betale et ur fra USA) John nævnte noget med nogle gebyrer længere oppe i tråden - hvilken størrelsesorden er det så? Jeg synes ikke rigtig jeg kunne finde noget om det... [læs: newbie] - Morten Re: Forsendelse fra USA...og PayPal? - Uffe - 05-03-2009 Normalt 3.4% + 2.60 kr. Log ind på din konto og klik på "fees" nederst for at se raterne. /U. Re: Forsendelse fra USA...og PayPal? - dwndler - 05-03-2009 Overordnet set er jeg tilhænger af PP,selvom deres kurser er noget møg. Når man betaler i Euro eller andre valuta med sin Visa eller MasterCard har det en højere kurs end fleste banker har når de sælger valuta (ca. 7,65 kr. for EURO) Har man American Express kort så bliver det afregnet kun u dollar og den brugte jeg hvis jeg købte noget i dollar, da det blev trukket efter bankens kurs. Man kan have flere kort registreret hos PP. Når du har Euro på PP konto og vil udbetale pengene til din bank konto så regnes ca. 7,25 kr. for Euro. Som køber er der ingen gebyrer som sådan, men som sælger er der forskellige gebyrer, som afhænger af hvilken slags sælgerkonto man har hos PP. Normalt vil man sige 3-4% af beløb. I mandags solgte jeg en af mine Zenith ure til Grækenland og da køberen betalte fik jeg mail fra PP, at jeg skulle sende kopi af pas,kørekort,regning af et eller andet art og beskrive mine foretning lidt, da jeg har modtaget for mere end 1000 euro i løbet af et år. Der stod at dette er ikke deres påfund, men at dette kræves af EU, for anti et eller andet (andre har nævnt terorisme og hvidvaskning af penge) Jeg var lidt vred for at starte med, men jeg scannede mine dokumenter og sende dem til PP fik jeg et svar at min konto er fri igen. Det tog par timer, ikke mere. Og har prøvet at ringe til dem lidt før, ang. overførsel af penge fra PP konto til bank konto. Hun var venlig og ville hjælpe, men det var lidt svært (jeg var ikke sikker om det de vil have er reg. nr., som har vist sig at være). Hun sagde at de sidder i Irland og ikke i Georgia, som nogen har nævnt. Desuden har jeg overført penge fra min PP konto til bankkonto lige efter kontoen blev frigivet og der var ingen beskod at jeg skal vente til køber har modtaget varen. Dette var en ikke Ebay handel,vel at mærke. I USA er Ebay, Paypal og USPS (US postal service) eller nogle andre kurer firma forbundet. Nogle gange har jeg fået besked fra Paypal at min vare er afsendt og med hvilken tracking nummer. Det er ikke utænkelig, at Paypal skal have besked fra kurer firma, at køber har modtaget varen, før pengene er frigivet. Håber det har givet lidt mere oplysning omkring Paypal. Re: Forsendelse fra USA...og PayPal? - hannover_dk - 05-03-2009 Uffe Skrev:Yes - præcis 21 dage har jeg også fået at vide af en sælger. Det er netop for at give mulighed for at uret når frem og resolution center kan hjælpe hvis den er helt gal.Tio Malo Skrev:Kan nogen som sælger / har solgt någet fornyligen på eBay fortælle hvordan det fungerer med modtagelsen af PayPal betalinger for eBay transaktioner ?Som jeg husker det er pengene indefrosset i 21 dage fra salget med mindre køber inden da har afgivet positiv feedback. Jeg bliver også bedt om feedback for at få pengene frigivet hurtigere. Jeg fastholder at Paypal er et af de bedre alternativer til betaling til privatpersoner i USA for købere i Europa. For sælger er det muligvis også det billigste af de brugbare alternativer - men se til Europa, f.eks. Tyskland. Der vil næsten alle jo bare ha bankoverførsel - direkte i Euro - og det er en risiko for køber, men nemt og smerte/omkostningsfrit for sælger, i modsætning til Paypal som napper 3 (eller er de 4)% + giver rod med kursen ofte. vh Re: Forsendelse fra USA...og PayPal? - hannover_dk - 05-03-2009 Uffe Skrev:Normalt 3.4% + 2.60 kr. Log ind på din konto og klik på "fees" nederst for at se raterne.Den finder jeg da ikke, og det passer vel ikke heller hvis det er svar på gebyr for at betale - For køber er der ingen gebyr af nogen art. Når først man er oprettet sker betalingen blot med træk fra ens konto - til urets pris-. Kursen er ikke helt skæv for køber normalt heller. vh |