|
Breitling Navitimer 806 hvid skive? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Breitling Navitimer 806 hvid skive? (/showthread.php?tid=76640) Sider:
1
2
|
Re: Breitling Navitimer 806 hvid skive? - hannover_dk - 04-12-2011 alsendk Skrev:Og hvor er den oprindelige Navitimer smuk og perfekt som den fremstår på Hannovers billede.Ja Kurt er ikke den billigste at købe navitimer fra, men udvalget er GODT og når man som jeg søgte præcist den lidt svære kombination af hvide subdials og beads of rice krans og absolut ikke ville risikere at et eller andet but-head narrede mig, så må jeg bare sige, at det så absolut var pengene værd, og jeg har ikke lige set den kombination til salg ret ofte for nu ikke at overdrive. Den tilhører 1963 og er ikke almindelig. vh Re: Breitling Navitimer 806 hvid skive? - Finetime - 05-12-2011 hannover_dk Skrev:Det er et fedt ur du har Hannover,, savner min Navitimer,,, må nok på jagt efter en på et tidspunkt,, blev nød til at sælge lidt ud for at gøre plads til de andre ure der er i boksenalsendk Skrev:Og hvor er den oprindelige Navitimer smuk og perfekt som den fremstår på Hannovers billede.Ja Kurt er ikke den billigste at købe navitimer fra, men udvalget er GODT og når man som jeg søgte præcist den lidt svære kombination af hvide subdials og beads of rice krans og absolut ikke ville risikere at et eller andet but-head narrede mig, så må jeg bare sige, at det så absolut var pengene værd, og jeg har ikke lige set den kombination til salg ret ofte for nu ikke at overdrive. Den tilhører 1963 og er ikke almindelig. Her er mine Ex Navtimere.
Re: Breitling Navitimer 806 hvid skive? - hannover_dk - 05-12-2011 jamen sådan er det jo for de fleste - man må rydde lidt for at skaffe plads. Jeg er så dårlig til at sælge, men det betyder også, at jeg pt har lidt et stop for køb. Jeg kunne nok hente midlerne, men det skal hænge sammen med resten af familens forbrug synes jeg, så jeg lader være med bare at købe løs. Jeg har dog solgt et enkelt eller 2 på det senere vh Re: Breitling Navitimer 806 hvid skive? - alsendk - 05-12-2011 Halløjsa Finetime, hvad er nu dette for et ur? en navitimer med hele fire subdials?? Sådan een anede jeg ikke eksisterede. Jeg måtte lige tælle igen for at være sikker. hvilken funktion har de fire små visere? Er det en nyere version af den oprindelige Navitimer...efter at firmaet skiftede ejere? eller er jeg helt gal på den? Forklaring og oplysning må der til, for de uvidende please. vh Allan Re: Breitling Navitimer 806 hvid skive? - Finetime - 06-12-2011 alsendk Skrev:Halløjsa Finetime, hvad er nu dette for et ur? en navitimer med hele fire subdials??Allan uret er en Breitling Navitimer 1461-52 Ref. a38022 limiteret til 1000 stks, blev produceret fra ca. 1995 til 1998. De blev lavet i 2 skive varianter,, den sorte med alm. timemarkeringer samt en i blå med arabertal. Uret er en kalenderur med dag måned dato samt noget så usædvanligt som visning af hvilken uge du er i, skal stilles een gang hver fjerde år... Super lækkert ur hvor du får rigtig meget for pengene,,, priserne starter fra 25K+. Tænk på hvor meget mere diverse kalenderure fra de store mærker koster,,, så selv mener jeg prisen er undervuderet på denne model.( Burde koste det dobbelte) Re: Breitling Navitimer 806 hvid skive? - alsendk - 06-12-2011 Ja jeg ser det tydeligt nu, hvor jeg forstørrer dit billede. Kan endda se to små knapper for justering på siden af uret. Jeg er ret imponeret over dette ur, og anede ikke dets eksistens. Fra en tidligere korrespodance fra hr. Brøndum side, har jeg fået det indtryk, at kun Navitimers indtil en vis årgang regnes for værende " rigtige" navitimers. Jeg kan imidlertid ikke se forskel på disse ure, bortset selvfølgelig fra de små forskelle der er på logoet på skiven, og the beads of rice forskelle på ur-kanten. Jeg formoder at indmaden så må være forskellig fra det oprindelige ur, og så videre frem? Imidlertid er jeg ret betaget af alle disse Navitimers udseende, og voldsomt betaget af dette dato ur med 4 subdials. Det er enormt flot efter min mening. De virker større end det bagved liggende ur på dit billede. Formoder det blot er en slags paralakseforskydning ? Jeg ville være fortvivlet hvis jeg havde haft dette ur...og solgt det igen vh Allan Re: Breitling Navitimer 806 hvid skive? - hannover_dk - 06-12-2011 Jeg er først og fremmest enig i at begge navitimers er flotte. Jeg ville dog ikke sammenligne for meget. Den gamle 806 ere med kolonnehjulskronograf venus 178 - medens den nyere (og limiterede) - men den fine 4 ugers perpetual ugekalender som flot ekstra - er en lagkagekonstruktion på eta 2892 A2 Alt er en smagssag - personligt ville jeg foretrække de gamle og jeg kan nok sige ret klart at Kurt Brøndum vil ha samme holdning -. men det bliver det ikke en naturlov af vh Re: Breitling Navitimer 806 hvid skive? - baun - 06-12-2011 Det er herlige ure disse gamle Navitimere. eneste anke er størrelsen. Ofte kommer den på, men efter kun en dag på armen også af igen. Den er altså lidt i vejen for tit synes jeg. Faktisk ligger en Speedmaster tættere på armen synes jeg. Men skøn at skuer - og en fornøjelse at bære, så længe det varer: Mærke og model: Breitling Navitimer AOPA Årgang: ca 1968 Kasse: Rund, stål i flot stand Højde: xx mm Diameter: 40 mm uden krone Skive: Smuk original skive uden skader. Originale visere i fin stand Rem: xx Caliber: Venus 178 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() vh Baun Re: Breitling Navitimer 806 hvid skive? - hannover_dk - 06-12-2011 jamen lad os nappe lidt flere billeder så ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jeg synes den er behagelig - dens glas buer meget fint ind til kassen på en helt speciel måde der gør at man kan se de yderste skalaer meget fint gennem det, men det gør også, at den for mig ikke støder på vh |