|
Lidt personlige erfaringer - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Lidt personlige erfaringer (/showthread.php?tid=76132) |
Re: Lidt personlige erfaringer - Mr. Tick - 06-08-2011 Sociologen Skrev:Altid en fornøjelse at læse dine indlæg, John. Gad vide hvilke tanker lå bag denne opfordring? Re: Lidt personlige erfaringer - Tukjær - 06-08-2011 Faurschou Skrev:100% enig. Jeg vil endda gå så vidt, at jeg KUN lærer af mine egne erfaringer... Det har kostet mig lidt skillinger, men omvendt også givet mig muligheder....Sociologen Skrev:Altid en fornøjelse at læse dine indlæg, John. Re: Lidt personlige erfaringer - Joepete - 06-08-2011 Jeg er glad for at andre deler deres erfaringer med mig, og det er bl.a. derfor jeg er holder så meget af dette fantastiske forum Re: Lidt personlige erfaringer - Tukjær - 06-08-2011 Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv. JEG lærer (næsten) kun af mine egne erfaringer Dog har jeg ofte Peter Halse med på råd, når jeg køber ure. Men det er mest vedr. evt. serviceomkostninger. Men det er stadig interessant at læse om andres erfaringer.... Så keep up the good work.... Re: Lidt personlige erfaringer - Sociologen - 06-08-2011 Tukjær Skrev:Faurschou Skrev:100% enig. Jeg vil endda gå så vidt, at jeg KUN lærer af mine egne erfaringer... Det har kostet mig lidt skillinger, men omvendt også givet mig muligheder....Sociologen Skrev:Altid en fornøjelse at læse dine indlæg, John. Jeg har nu brugt adskillige år på at uddanne mig - og er stadig i gang - og her lærer jeg i høj grad af andres tanker og erfaringer (som jeg så igen applicerer på mine 'egne' problemstillinger/den virkelighed, jeg møder, vha metoder, jeg ligeledes - i udgangspunktet - tilegner mig gennem andres erfaringer). Tænk bare hvis hver generation og hver person skulle gøre sig sine egne, personlige erfaringer helt alene og ikke kunne bygge videre på andenhåndserfaringer - så var vores civilisation med sikkerhed ikke så udviklet, som tilfældet er Men enig i, at personlige erfaringer er særligt lærerige, men desværre har ingen tid eller økonomi til at høre sig ALLE erfaringer personligt Den gode, gamle Newton fremhævede vigtigheden ved at bygge videre på andres erfaringer: "If I have seen further it is only by standing on the shoulders of giants." Re: Lidt personlige erfaringer - Joepete - 06-08-2011 Jeg er helt enig med dig, Kenn Men jeg er da i øvrigt enig i dine synspunkter, Claus. Man skal tage en chance engang imellem og også stå ved sine egne valg og derigennem gøre sig erfaringer. Det ville jo være lidt kedeligt, hvis vi allesammen havde de samme ure Re: Lidt personlige erfaringer - Tukjær - 06-08-2011 Nu er det kun ure vi taler om her. Andres personlige erfaringer kan jeg altså ikke bruge til ret meget Vi har alle vores forskellige tilgange til vores hobby, og sådan skal det også være. Nogen har brug for andres mening/erfaringer, andre springer bare ud i det Re: Lidt personlige erfaringer - KimT - 06-08-2011 Det er for mig også to vidt forskellige ting vi taler om. Urene og alt det andet. Ifht. ure lytter og læser jeg selvfølgelig andres erfaringer med stor interesse. Og at påstå at jeg ikke bliver påvirket, er nok at tage munden for fuld. Men jeg prøver alligevel altid at sortere i de input jeg får og så bruge det, jeg føler jeg kan bruge. Et eksempel er Daytona´en. Mange kan ikke lide det.......der er ingen dato.....det er for lillle.......det er for bling......det er skuffende når man får det i hånden....osv. Men jeg valgte alligevel at købe det og jeg tror s.. det er det bedste urkøb jeg nogensinde har gjort Re: Lidt personlige erfaringer - Joepete - 06-08-2011 Claus, hvis du ikke aner et givet ur eller mærke findes, så kan du jo ikke købe det. Min pointe er, at du - ligesom os andre - også er afhængig af at få lidt inputs udefra for at kunne gøre dig dine valg Kim, jeg vil nu stadig hævde, at din tilgang til ure ikke er så meget forskellig fra den måde, som du ellers tilegner dig viden på. Men det er naturligvis blot en påstand fra min side Re: Lidt personlige erfaringer - Mr. Tick - 06-08-2011 Tukjær Skrev:Nu er det kun ure vi taler om her. Andres personlige erfaringer kan jeg altså ikke bruge til ret meget Jeg er enig med denne udtalelse. Og ellers vil jeg gerne tilføje, at man lærer bedst af egne erfaringer dog kan andres erfaring udgøre et supplement. Supplementet bør dog ikke tildeles nogen vægt af betydning. |