|
The germans are here/Vis mig din tysker..... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: The germans are here/Vis mig din tysker..... (/showthread.php?tid=76053) |
Re: The germans are here/Vis mig din tysker..... - Clubman - 18-07-2011 Ja, den er IKKE til håndleddet ![]() Ps. Det er ikke fordi, jeg synes den er smuk, men et arvestykke Re: The germans are here/Vis mig din tysker..... - KlausM - 18-07-2011 Hej Claus. Swiss made er et vidt begreb. Der er vist flere producenter der mener at så længe værket er lavet i Schweiz så er uret swiss made. Mvh Klaus Re: The germans are here/Vis mig din tysker..... - AndersC - 18-07-2011 En del af de her nævnte ure er ikke produceret hos Fricker, men de leverer kasser til mange, også velrenommeret firmaer og mere eller mindre forbejdet i udførelsen, i en ganske fin kvalitet. Ang. begrebet 'Swiss made' er det lidt ærgeligt, at så mange tyske urfirmaer bruger det, for de tyske mærker kan sagtens være deres produkter bekendt = made in Germany. Re: The germans are here/Vis mig din tysker..... - Tukjær - 18-07-2011 Sprinter Skrev:Ang. begrebet 'Swiss made' er det lidt ærgeligt, at så mange tyske urfirmaer bruger det, for de tyske mærker kan sagtens være deres produkter bekendt = made in Germany.Jeg mener bestemt også at "Made in Germany" klinger ligeså fint som "Swiss Made". Kvaliteten på de tyske ure er meget fin. Re: The germans are here/Vis mig din tysker..... - RunesS_phpbb3_import15750 - 19-07-2011 Henrik Husted Skrev:Har pt kun et enkelt. Utroligt lækkert ur!! Et ur jeg ikke havde noget imod at eje. Re: The germans are here/Vis mig din tysker..... - AndersC - 19-07-2011 Her er et par af mine tyskere. Denne her er den nyeste i min lille 'tysker samling'. En ejer, Tritium skive, aldrig renoveret og godt med patina efter næsten 20 år's brug, hvoraf en stor del var i Bundeswehr. Alt fungerer 100 % og det går ca. + 9 sek. på 24t. Godt gået af sådan et Lemania 5100 værk Det er i øvrigt en af de sidst produceret, mens gamle Helmut Sinn stadig var ejer af firmaet. ![]() Samme værk, men Titanium kasse og den sidste årgang Sinn 142 med lemania 5100.
Re: The germans are here/Vis mig din tysker..... - Tukjær - 19-07-2011 Ingen der ejer et Tutima ur? Jeg havde dette for 3 år siden:
Re: The germans are here/Vis mig din tysker..... - DJmon - 20-07-2011 har da lidt tysk og har faktisk dette på lige nu ZentRa 2000 clean komfortabelt og maskulint. vel fra midt 70erne ![]() ![]() ![]() ![]() Dugena har jeg også Dugena Troupier ![]() ![]() ![]() og mit Dugena Quartz med hundelænke ![]() ![]() ![]() ![]() Jo Tyskerne kan godt lave ure Re: The germans are here/Vis mig din tysker..... - Tukjær - 20-07-2011 DJmon Skrev:har da lidt tysk og har faktisk dette på lige nuSer ud til at være i super flot stand..... Re: The germans are here/Vis mig din tysker..... - Henrik Husted - 21-07-2011 RunesS Skrev:Henrik Husted Skrev:Har pt kun et enkelt. Jeg er midt i en flytning så den er pakket ned i øjeblikket. Men hold øje med salgssiderne i august Farligt at planlægge et salg, alle de mange billeder er fristende. Især dem med et U1, tror det er tid til at genanskaffe sådan et. |