Urdebatten / Urforum
Brixon bornholmer - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Brixon bornholmer (/showthread.php?tid=75807)

Sider: 1 2

Re: Brixon bornholmer - Cosmo - 31-05-2011

Jeg har sat en lille klods under uret i højre side, så det står lidt skævt, og det har hjupet. Uret har gået i nogle timer nu.
Der er nu opstået et nyt problem; Da jeg skulle stille uret, var jeg lidt ivrig og fumlefingeret. Jeg drejede viseren lidt for hurtigt, så klokkespillet ikke kunnne følge med. Så nu slår uret ikke de rigtige timeantal Icon_question Er der nogle som har et forslag til løsningen på den brøler!?

Re: Brixon bornholmer - hannover_dk - 01-06-2011

Du er jo på rette vej og der er garanteret nogen der kan fortælle hvordan du retter brøleren - Lars fra Rødding kan du smide en PB hvis han ikke ser dit indlæg (og det gør han oftest) men jeg vil være ret sikker på han kan sige hvad du gør, og at det heller ikke er så voldsomt vanskeligt.
vh

Re: Brixon bornholmer - Lars - 01-06-2011

hannover_dk Skrev:Du er jo på rette vej og der er garanteret nogen der kan fortælle hvordan du retter brøleren - Lars fra Rødding kan du smide en PB hvis han ikke ser dit indlæg (og det gør han oftest) men jeg vil være ret sikker på han kan sige hvad du gør, og at det heller ikke er så voldsomt vanskeligt.
vh

Næh, det har du ret i.
Hvis uret slår forkert, skal du tjekke at det slår det samme antal forkert hele vejen rundt. Hvis det ikke gør det, er der noget galt, også har det slået forkert hele tiden. Slår det, det samme antal slag forkert hele vejen rundt. Skal du flytte timeviseren hen på det antal timer uret slår. Eks. viserne står på 9 og uret slår 8, så tager du forsigtigt fat i TIMEVISEREN og flytter den forsigtigt hen til 8. Minutviseren skal blive på 12. Slaget passer med uret's visere. Nemt og lige til, pas på at viseren ikke knækker, du ved, med det der pigerne godt kan lide . . . følelse. . Icon_e_biggrin

Re: Brixon bornholmer - Cosmo - 01-06-2011

hannover_dk Skrev:Du er jo på rette vej og der er garanteret nogen der kan fortælle hvordan du retter brøleren - Lars fra Rødding kan du smide en PB hvis han ikke ser dit indlæg (og det gør han oftest) men jeg vil være ret sikker på han kan sige hvad du gør, og at det heller ikke er så voldsomt vanskeligt.
vh

Mange tak for svaret! Jeg er utroligt glad for al den hjælp som I giver her inde!! Icon_e_biggrin

Re: Brixon bornholmer - Cosmo - 01-06-2011

Lars Skrev:
vh

Næh, det har du ret i.
Hvis uret slår forkert, skal du tjekke at det slår det samme antal forkert hele vejen rundt. Hvis det ikke gør det, er der noget galt, også har det slået forkert hele tiden. Slår det, det samme antal slag forkert hele vejen rundt. Skal du flytte timeviseren hen på det antal timer uret slår. Eks. viserne står på 9 og uret slår 8, så tager du forsigtigt fat i TIMEVISEREN og flytter den forsigtigt hen til 8. Minutviseren skal blive på 12. Slaget passer med uret's visere. Nemt og lige til, pas på at viseren ikke knækker, du ved, med det der pigerne godt kan lide . . . følelse. . Icon_e_biggrin

Tak for de hurtige og gode svar. Det kalder jeg service!! TAK! Icon_e_biggrin