|
why i like iwc - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: why i like iwc (/showthread.php?tid=72595) Sider:
1
2
|
Re: why i like iwc - jacob jensen - 30-09-2009 Det er jo også kun min egen top 5 og den er nok rimelig fast jeg er en konservativ guy Jeg måler/køber ud fra det som betyder noget for mig andre er mere end velkommen til at købe/måle ud fra hvad der er vigtigt for dem JLC er som nævnt før "mit" mærke jeg mener deres historie og betydning for bla. det at lave præcise ure klart slår IWC og at sige at de først i de seneste år er begyndt at udfordre de andre stor mener jeg er direkte forkert. Mærket har en historie som andre mærker kun kan drømme om og har gennem mange år været meget innovative og har altid lavet ure i meget høj kvalitet. Mærkets ry blandt andre mærker mener jeg også er et mange gerne ville have at det ikke er ønske uret for alle er fino fino,for mig er det et ønskeur og heldigvis også en af mine favorit JLC modeller Re: why i like iwc - CFO - 01-10-2009 jacob jensen Skrev:Jeg er ikke enig for mig lægger IWC under AP,VC,PP,JLC og Lange så jeg mener top five er forkert men efter dem er mærket bestemt en runner up Det kommer vel også an på selve uret og ikke kun mærkets pris/prestige? Hvor får man mest ur for 100.000???? Hvis Lange f.eks lavede ure i stål ville prisen nok være på linje med IWC.... måske lavere? Ville det ændre på rækkefølgen? Re: why i like iwc - baun - 01-10-2009 Der kan jo laves mange forskellige top 5 helt afhængig af hvilke kriterier man sætter op:
Rolex og Omega vil toppe listen over verdens mest kendte og betydningsfulde urmærker. De har en unik placering i urmarkedet og markerer sig i folks bevidsthed som luksusure - hvad de også er. Så de ville formentlig stå øvers på listen over luksusure udfra visse kriterier! Hvis man derimod laver en liste over de fineste urmærker.... kan man i min verden ligesågodt lave en over de dyreste - for hvad der bedømmes som fint afspejles i prisen man kan få for varen. Det er jo ogsp "de fine" som køber 95% af disse varer. Hvis man laver en liste over de horologisk set mest fantastiske ure - vil den igen se anderledes ud! Man kan også lave en liste der går på value for money kriterier. osv. - lav selv dine kriterier - og din liste. vh Baun Re: why i like iwc - hannover_dk - 01-10-2009 Baun Skrev:osv. - lav selv dine kriterier - og din liste.Jeg er helt enig - det er derfor jeg bruger den kendte top 5 som Jacob J (og Mads ex) gerne anerkender - som mål for horologisk kunnen over en lang tid (der er de berettigede), og ikke til at vurdere alle disse 5's placering på individuelle nye "standard" ure fra producenten. Der er masser af andre kriterier som kan anvendes YES vh Re: why i like iwc - Mads Gjødesen - 01-10-2009 Jeg har også stor respekt for IWC, og specielt deres 7-days værk er lækkert Mht. præcisionen på PP kan jeg oplyse at en del af deres nye PP seal er et præcisionskrav som kun tillader -3 til +2 sek/døgn i afvigelse for fill size værkerne, og tourbillons skal ligge inden for -2 til +1 sek/døgn. Altså skrappere krav end COSC. Så den gamle skrøne om at PP nok er fine men ikke er præcise holder ikke mere... /Mads Re: why i like iwc - jacob jensen - 01-10-2009 CFO Skrev:jacob jensen Skrev:Jeg er ikke enig for mig lægger IWC under AP,VC,PP,JLC og Lange så jeg mener top five er forkert men efter dem er mærket bestemt en runner up Nej det tror jeg ikke det ville tror dog også at et stål Lange ville koste mere end et stål IWC Det er som nævnt også kun "min" liste og bestemt ikke ment som en facitliste for andre Re: why i like iwc - willy - 01-10-2009 martinissing Skrev:Citat:i agree with a lot you say.i just think you cannot compare independant watchmakers with very small production to pp-ap-jlc etc etc.that is a unfair comparison.i think like you that jlc.are really showing the way.and i think pp-ap.should be carefull about living on past achievements. Citat:willy.i agree completly with you .it is the new brands that are the most inventive.but in the history of watchmaking there have always been brands like this.the test of time is if they are still around in twenty years.and i wonder if many of the watches they make,only appeal to collectors.and would be difficult to sell to the general public.as they say in england.the proof of the pudding is in the eating.it is not because i am conservative,far from it.but you need a past to become history. Re: why i like iwc - willy - 01-10-2009 Mads Gjødesen Skrev:Jeg har også stor respekt for IWC, og specielt deres 7-days værk er lækkert Citat:the finish on iwc is meant to be funktional like rolex.they have never been intrested in that segment of the industry.there have been many debates about top five etc.etc.let me put it this way history gives certain brands the right to a place at the top of the tree.based on past and present achievment.in nearly every watch book i have read .the top manufactures read like this in no special order.rolex-jlc-iwc-vc-patek-ap-gp-omega.have i missed anyone mads. |