Urdebatten / Urforum
Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 (/showthread.php?tid=72248)

Sider: 1 2 3 4

Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - cfnissen - 01-08-2009

Ups...det gik vist lige hurtigt nok.

Du behøver ikke melde dig ind i LE CLUB for at se Boutique-editions.

Se på denne link i stedet:
http://www.jaeger-lecoultre.com/eu/en/news/256/436

Claus

Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - Jonas-BP - 01-08-2009

Nu har jeg prøvet diverse variationer af Master Control på armen, og min verden er blevet vendt op og ned Icon_e_smile. Jeg er blevet dybt fascineret af Master Eight Days. Jeg giver HG ret. Dette ur er ganske enkelt i en klasse for sig.

Baseret på diverse billeder har jeg altid syntes, at skiven på Master Eight Days var en smule rodet, men jeg har fået et helt andet indtryk efter at have siddet med uret i hænderne. LÆKKERT!

Jeg er stadig i tvivl med det manuelt optrukne værk, da jeg altid har været mest til automatik.

Herudover har jeg en frygt for, at Master Eight Days vil få en opdatering inden længe. Noget kunne tyde på, at JLC er ved at opdatere hele Master-serien, ligesom det allerede er sket med Hometime. Har i hørt rygter herom?

Mvh.
Jonas

Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - BobT - 03-08-2009

Jonas-BP Skrev:Nu har jeg prøvet diverse variationer af Master Control på armen, og min verden er blevet vendt op og ned Icon_e_smile. Jeg er blevet dybt fascineret af Master Eight Days. Jeg giver HG ret. Dette ur er ganske enkelt i en klasse for sig.

Baseret på diverse billeder har jeg altid syntes, at skiven på Master Eight Days var en smule rodet, men jeg har fået et helt andet indtryk efter at have siddet med uret i hænderne. LÆKKERT!

Jeg er stadig i tvivl med det manuelt optrukne værk, da jeg altid har været mest til automatik.

Herudover har jeg en frygt for, at Master Eight Days vil få en opdatering inden længe. Noget kunne tyde på, at JLC er ved at opdatere hele Master-serien, ligesom det allerede er sket med Hometime. Har i hørt rygter herom?

Mvh.
Jonas

Hej Jonas

Jeg har også selv en drøm om et Patek Philippe ur og gerne et med Grand Complications. Deres Sky Moon er den uopnåelige drøm men næsten lige så uopnåelig er også 5016G i hvidguld Icon_mrgreen

Jeg har selv kastet mig over JLC med stor glæde og tilfredshed. Men med dit første bud på et JLC Master Control (1698420), syntes jeg du får for lidt ur for pengene Icon_e_wink Det er nok fordi jeg selv er facineret af det uret kan og ikke kun det klasiske design.

Dit forslag med Master Eight Days er bestemt et lækkert ur, jeg tror ikke det bliver noget problem du skal trække den op. Nok nærmere noget man glæder sig til en gang i ugen Icon_e_wink

Et andet bud fra JLC's Master serie er dette Master Calendar:

[attachment=0]<!-- ia0 -->IMG_0526-mini.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]

Men med 70k på lommen ville jeg gå efter et andet JLC der er til salg her på siden, nemlig JLC's W-alarm. Det er nok ikke lige sådan et ur du er på udkik efter min jeg ville gerne have fingre i det.

Jeg har ikke hørt noget om at JLC skulle til at opdatere hele Master-serien. Håber der er andre der kan bringe nyt omkring dette.

Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - Mads Gjødesen - 03-08-2009

Jeg forstår ikke rigtig denne tråd. Jonas du vil gerne have et PP eller Lange og har 60-70 k, men kigger så på JLC? Du kan da snildt få et klassisk simpelt PP eller Lange for de penge, hvis ellers du bare køber brugt. Hvorfor så JLC?

/Mads

Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - Jonas-BP - 03-08-2009

Mads Gjødesen Skrev:Jeg forstår ikke rigtig denne tråd. Jonas du vil gerne have et PP eller Lange og har 60-70 k, men kigger så på JLC? Du kan da snildt få et klassisk simpelt PP eller Lange for de penge, hvis ellers du bare køber brugt. Hvorfor så JLC?

/Mads

Jeg har altid foretrukket at købe mine ure nye fra forhandler. På trods af den væsentligt højere nypris, så sætter jeg pris på at være den første, der bærer uret. Til gengæld er jeg ikke typen, der har mange forskellige ure. Jeg nøjes med at have 1-2 "bedre" ure. Jeg har tidligere haft både Omega, IWC, Rolex og Panerai, som alle er blevet købt nye hos autoriserede forhandlere i Danmark, og som siden hen er blevet solgt. Samlet set har jeg endnu ikke sat penge til på mine handler.

Da jeg primært er interesseret i at købe uret nyt, er jeg på nuværende tidspunkt afskåret fra at se nærmere på både Lange og Patek. Jeg er især glad for Lange 1 og flere af Pateks Complicated ure, men så bevæger vi os også op i nærheden af de 200k (for så vidt angår platin-modellerne). Jeg er endnu ikke på et sådan WIS-stadie, at jeg vil bruge så mange penge på et ur Icon_e_smile

Derfor er min fokus nu rettet mod JLC. Ud fra de erfaringer jeg har gjort mig igennem de seneste års tid, har jeg fået indtryk af, at JLC tilbyder nogle af de fineste ure i et "rimeligt" prisleje. Jeg har som sagt allerede stiftet bekendtskab med Omega, IWC, Rolex og Panerai, men jeg vil gerne et skridt videre og have et ur, der tilbyder en smule mere horologisk stimulans (dette er ikke ment som en kritik af førnævnte mærker).

Jeg er på udkig efter et klassisk dress ur, der passer til habit (i samme kategori som netop Lange og Patek), og valget er derfor indtil videre faldet på JLC. Nu skal jeg blot gøre op med mig selv, om det kan retfærdiggøres, at Master Eight Days koster det dobbelte af Master Control.

Mvh.
Jonas

Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - Tais Brüniche-Olsen - 03-08-2009

Jonas-BP Skrev:Jeg har tidligere haft både Omega, IWC, Rolex og Panerai, som alle er blevet købt nye hos autoriserede forhandlere i Danmark, og som siden hen er blevet solgt. Samlet set har jeg endnu ikke sat penge til på mine handler.

Det er godt klaret, at købe nye ure hos danske ADs og sælge dem videre uden, samlet set, at have sat penge til. Det lyder til at være en billig hobby du har Icon_e_wink

Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - jacob jensen - 04-08-2009

Første del af dit indlæg forstår jeg Jonas jeg er selv stor JLC fan Icon_cool
jeg syntes også mærket leverer det du nævner.

Jeg må sige at jeg har meget stor respekt for dit forretningsgen
hvem er det der køber et IWC,OMEGA (går ud fra vi snakker standart modeller her) på det greymarked og betaler nyprisen eller over.

På Rolex og Pam har der været (in my eyes) sindsyge priser på selv ret almindelige modeller
hvis de har været nye og der var venteliste på modellen.

Der har der helt sikkert været penge at tjene på greymarked men det vender også hurtigt
sidst set med Rolex DS nogle troede de kunne forlange 80k for´den da den landede,idag er en 09 til salg for 42k.(personlig tror jeg ikke på modellen ryger over liste prisen igen)

Men stor RESPEKT herfra over at du intet tab har haft,jeg holder dog stadigvæk fast i at
langt de fleste af de ure der bliver købt og solgt herinde vil give en ejeren et tab af den ene eller anden størrelse.

Det er jo ikke LE alt hvad vi ejer herinde Icon_e_wink

Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - hannover_dk - 04-08-2009

jacob jensen Skrev:Men stor RESPEKT herfra over at du intet tab har haft,jeg holder dog stadigvæk fast i at
langt de fleste af de ure der bliver købt og solgt herinde vil give en ejeren et tab af den ene eller anden størrelse.

Det er jo ikke LE alt hvad vi ejer herinde Icon_e_wink
Totalt enig - hvem er det man vil snyde? Jeg tror ikke - for nu at være direkte - på at man kan købe i butikker (knapt Grey Market) nye ure - og komme fra det ved at sælge til samme pris som brugt generelt - det kræver ikke bare forretningstalent, men en tåbe i den anden ende - og ja de findes (og så er det ikke så pænt at udnytte dem) , men lad ikke folk generelt tro at nye ure af visse mærker tjener sig ind - no way
vh

Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - Mads Gjødesen - 04-08-2009

Ok Jonas så forstår jeg bedre hvorfor du går efter JLC. Fair nok...

Nu skriver Jonas ikke noget om hvor længe han beholder sine ure og hvilke modeller der er tale om Icon_e_wink Et par A-serie/PVD Paneraier og et par stål R-serie Daytonas kan jo rette op på meget set over en 10-årig periode. Men ellers giver jeg jer ret. Man skal købe overordentligt fornuftigt for ikke at tabe penge på nye ure. Jeg vil næsten påstå det ikke kan lade sig gøre på den korte bane (under 4-5 år).

Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - BobT - 10-08-2009

Hvordan går det med overvejeleserne Jonas Icon_question

Det er jo altid spændende at følge med, når der er overvejelser om et nykøb i den prisklasse Icon_e_wink