|
Hvad koster det at få et ur pudset op? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvad koster det at få et ur pudset op? (/showthread.php?tid=72032) Sider:
1
2
|
Re: Hvad koster det at få et ur pudset op? - hannover_dk - 21-06-2009 KK Skrev:Hej. Tak for svar. Jeg havde faktisk ikke tænkt på, at man måske kan pudse op selv. Tak for de råd. Hvis jeg alligevel ikke tør/gider at kaste mig over det selv - er der så nogen som ved hvad sådan noget cirka koster hos urmager? Skal jo lige vide hvor meget der evt er at spare/risikere ved at prøve selv?Den er vanskelig - men - ren pudsning ikke noget med værket - mon ikke ca 500 kr eller så vh Re: Hvad koster det at få et ur pudset op? - m.dk - 21-06-2009 har sendte min breitling til polering hos hvelplund, det kostede knap 1k som jeg kan huske... Re: Hvad koster det at få et ur pudset op? - Sub-erman - 21-06-2009 Klarlund tager også 1 k for operationen. Samlere, går ofte efter ikke polerede ure. Så hvis det er noget vintage du har eller overvejer at sælge senere, bør du prøve selv først, da AD'ere af-og-til giver den hele armen så feks hornene mister deres skarpe kant... Hvad er det for en klokke du skal have poleret?? MVH SK Re: Hvad koster det at få et ur pudset op? - Joepete - 22-06-2009 Hulk, snøft ... lad nu være med at sende uret til "skampolering" ... Min MM300 lænke kunne let have fået betegnelsen "krigsveteran" - især spændet var totalt skramlet - men efter en del kærlighed og omsorg, så er lænken tilbage på fuld styrke Foto taget med blitz lige på - så det er råt for usødet ! ![]() Indersiden af lænken var meget ridset og beskidt, så jeg troede at jeg skulle bestille en ny lænke ![]() Heldigvis, så gjorde jeg arbejdet selv. Det var rå-hygge (ja, jeg er sær !) og yderst tilfredsstillende arbejde at kunne nyde frugterne af efterfølgende Lad mig lige sige: "Kunsten" ved at ordne sit ur/lænke, er ikke så meget det at kunne polere og ordne, men mere dét at vide, HVORNÅR man skal stoppe ! Det lyder lidt underligt, men måske vil du give mig ret på et tidspunkt ... Re: Hvad koster det at få et ur pudset op? - TioMalo - 22-06-2009 Vil man helst være fri for 3M grydesvampe og deslige, tager M.C.Mortensen (Rolex AD i Herning) for en tour med Rolex kr. 750 som jeg synes er helt hæderligt investering - og så er uret trykprøvet for samme pris. Cheers - John Re: Hvad koster det at få et ur pudset op? - jacob jensen - 22-06-2009 Må sige jeg ligger på linie med Tio Malo her kunne heller aldrig drømme om selv at gå igang, prisen for at få det lavet hos en fagmand lyder jo rimelig Re: Hvad koster det at få et ur pudset op? - Uffe - 23-06-2009 Lidt OT, men jeg investerede for noget tid siden i en billig ultralydsrenser fra Harald Nyborg (af en anden grund) og var faktisk lidt imponeret af hvor meget snavs sådan en var i stand til at fjerne fra lænken på mit Tissot som ellers aldrig bliver renset. Jeg er ikke sikker på jeg ville turde putte uret i helt, men til dem der en gang i mellem køber vintage og har brug for at rense lænker, spænder og andre stumper. /U. Re: Hvad koster det at få et ur pudset op? - baun - 24-06-2009 Nu ved jeg jo mikke om vi taler om et meget fint og dyrt ur som for enhver pris skal håndteres af en AD.... Eller om det er et mere almindeligt dødeligt ur. Mine gamle Vintage Omegaer poleres normalt slet ikke, men hvis jeg vil have den ordnet en smule vil jeg mene at Peter Halse i horsens laver et pænt stykke arbejde for under 400 kr. vh baun Re: Hvad koster det at få et ur pudset op? - Tidstager - 24-06-2009 Hej Joepete Tak for svaret. Jeg har en kollega der sagde han havde haft succes med svampen, så pt tygger jeg på om jeg skal prøve det. God dag, mvh Jacob PS Har ikke noget kamera for tiden, men sende billeder hvis der bliver succes. |