Urdebatten / Urforum
JLC Master Class? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: JLC Master Class? (/showthread.php?tid=68906)

Sider: 1 2 3

- cfnissen - 21-05-2008

Christian Bentzen Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Er ude og rejse så jeg er forhindret Icon_cry er der ikke nogen der kan forevige det med lidt billeder?

/Mads

Jeg skal gøre hvad jeg kan Icon_e_biggrin

Hej Christian,

Tak for i dag - det var da ganske sjovt at skille en caliber 875 ad og samle den igen - også selvom skruerne forsvandt lidt hurtigt til sidst for mig Icon_e_wink

Jeg håber, at du kom godt tilbage til Fyn!

Mange hilsener,

Claus

- Christian Bentzen - 21-05-2008

Så har jeg lidt billeder fra Master Class hos OM den 21.05.08

İmage
Tidlig afgang mod banegården i Odense - med læsestof til turen Icon_e_biggrin

Vi var inviteret til kl. 10 hos OM i Østergade. Jeg ankom 9:30 og trippede ude foran butikken. Jeg mødte Søren, Claus og Peter, som var mindst ligeså spændte som jeg.

9:45 blev vi lukket ind, og blev bedt om at gå op på 3. sal, hvor Christian Mathiesen ventede på os sammen med bla. Linda & Patrick fra JLC. Linda er Master WatchMaker, og det var hende der hele dagen guidede os igennem cal. 875. Patrick er oprindelig urmager, men arbejder idag mere med events som denne og polo arrangementer.

Vi var ialt 8 "elever" der skulle deltage i arrangement incl. 2 urmagere fra OM.

Kl. 10:30 påbegyndte vi undervisningen. Linda viser først på storsærm hvad der skal ske. Derefter inviterer hun os op til hendes bord, hvor vi skridt for skridt bliver guided igennem hvad vi skal gøre. Vi tager caliberen i små "bidder".

Igennem hele dagen tager vi caliberen i små bidderen, og Linda viser først hvad der skal ske ved hendes bord.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Linda guider. Her starter hun med at vise hvorledes vi skiller dato'en ad.

İmage
Champen på arbejde Icon_e_biggrin

İmage
Så lang så godt.

İmage

İmage

İmage

İmage
Efter vi havde skildt værket fra hinanden i hoveddele, var der indlagt en frokost. Inden vi gik ud i byen, var vi lige forbi OM's værksted, hvor der blev fortalt om de mange forskellige ting.

İmage

İmage

Rigtig god og hyggelig frokost ude i byen, hvor der var lejlighed for at tale lidt mere med hinanden og se hinanden ure ad. (Der var nogle virkelige lækre JLC's iblandt Icon_e_biggrin

İmage

İmage

İmage

İmage
Efter frokost begyndte vi samling af værket.

İmage
Min sidekammerat Claus (Cfnissen) var en haj til at arbejde med værket. Det var rigtig godt, at få sat et ansigt på endnu et brugernavn.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Afslutning på en rigtig god dag. Christian, Linda og Patrick havde lavet et fantastisk arrangement, som gav os nørder en rigtig god chance for at forstå hvad der forgår inde i værket.

İmage

İmage

- Og så har jeg bevis på, at jeg har bestået ”The watch training course”

Jeg tror, at alle der var med frekventerer dette forum, og i skal lige have en tak for at ha' været med til at gøre det til en rigtig god dag.

Alt i alt en super dag, som har været utrolig spændende og lærerig.

- cfnissen - 21-05-2008

Hej Christian,

Gode billeder fra en sjov dag! Kitlerne var næsten det bedste - og sjovt at vi fik dem med hjem - jeg skal lige finde ud af hvad jeg gør med min...at sove i den er nok at gå over stregen Icon_e_wink

Sjovt var det også at føle lidt på de andre lækre JLC ure - Duometre og Extreme World Alarm - mums!

Claus

- Christian Bentzen - 21-05-2008

Ja, jeg tænkte hele vejen hjem i toget hvad jeg gør med kitlen. Jeg overvejer, at få den rammet ind Icon_e_biggrin

Ja, det var godt lige at føle bla. Duometre og Extreme World Alarm. Hold K... det er så lækre.
Jeg må dog nok sande, at Extreme serien desværre er for stor til midt håndled. Man skal jo nærmest være 2 m. høj og veje + 100 kg. for at kunne bære sådan et ur. EWC'en har ellers været på min top 3 de sidste mange år.

Derimod har jeg i den grad fået øjene op for Master Control serien. Er i godt klar over hvor lækkert World Geographis er?

- cfnissen - 21-05-2008

Ja, Master Control serien er heller ikke dårlig.

Jeg synes nu også - helt upartisk... - at du skulle kigge på Master Control Hometime. Den er i mine øjne ganske flot, men på en underspillet måde. At du lige kan dreje den blå ekstraviser ud er et godt lille partytrick for de indviede.

Og så var der lige Patricks' Master Compressor Geographic...damn, den var lækker at se i funktion.

Tja, der er nok at gå i gang med. To avisruter kan vist ikke gøre det Icon_e_wink

Claus

- Færingen - 21-05-2008

Citat:Er i godt klar over hvor lækkert World Geographic er?
Ja Icon_e_biggrin

Det lyder som, at i har haft en rigtig god dag derovre. Og tak til Christian for den gode reportage.

Uuuhhhh...der er bare et eller andet med JLC Icon_cool Glæder mig til at få mit første, det skal nok komme....engang.

- HG - 21-05-2008

HVOR ER JEG BARE PI... MISUNDELIG!!!!!!!

Nej det er godt at I have en god dag og fed historie fra MASTER CLASS!

Super indlæg - Papelione - 22-05-2008

Rigtig sjov at se dit indlæg.

Så kan du jo selv servicere dine egne ure Icon_e_wink

Jeg må se at få meldt mig til Le Club.

Har også prøvet MC Geo, og det er på min top 3 ønske liste.

EWC´en var overraskende stor, jeg har også svært ved at bære den, men man kunne have den liggende og så bare side med den i hånden en stille dag når det regner :=)

Hygge

C

- Peter_Svendsen - 22-05-2008

Hej

Fedt at være med i sådan en fed oplevelse:) er stadig høj efter den oplevelse Icon_e_biggrin

Christian er det muligt at få en kopi af dine billeder?

Icon_e_smile Peter

- Peter V - 22-05-2008

Jeg var på i dag - tror jeg sad ved Christians pult! Der var dele nok på gulvet til 2-3 fulde værker :lol: (men jeg må indrømme at også jeg bidrog væsentligt til gulvpuljen). En af gangene hvor en skrue smuttede, lykkedes det mig at finde den igen på gulvet - da det skete næste gang kom jeg op med en forkert... tror at man normalt har en regel om at hvad der havner på gulvet, bliver på gulvet!

Hold kæft hvor er de skruer svære at holde - de smutter for et godt ord men det var ret sjovt når det virkede! Jeg har fået en meget bedre fornemmelse for hvor kompliceret sådan et værk er, selvom vi blev forskånet for kvalitetskontrol, smøring og 1000 andre ting man ville gøre med et "rigtigt" værk.

Se at få tilmeldt jer Le CLub - Der kommer et lign. arr. på er senere tidspunkt hvor det i stedet er et cal. 750 (chrono) man skal arbejde med.

PS. Børsen var forbi så jeg tror der kommer en artikkel i den nærmeste fremtid. Bare de ikke har et billede af mig hvor jeg bander...