Urdebatten / Urforum
hjælp med sinn - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: hjælp med sinn (/showthread.php?tid=68153)

Sider: 1 2

Re: Forståelse - Speedy - 22-02-2008

Lars Ulriksen Skrev:Det er fordi kun de bedste urmagere som føler sig værdige til at arbejde med Sinn. Så gå du trygt til Peter Halse.

Omega kan man få lavet hos enhver maskinfabrik...

lars u

Kære Lars
Hvis det ikke var fordi du faktisk er en rigtig god dreng, så aspirerede du til en mavepuster næste gang vi ses Icon_rolleyes . Og det bliver vel i Hamborg!!

Re: Forståelse; men en stor fordel - Geodoc - 22-02-2008

Lars Ulriksen Skrev:Omega kan man få lavet hos enhver maskinfabrik...
lars u
En stor fordel
..... for så kan man lige få stillet ventiler på bilen samtidigt Icon_cool
VH Geodoc

Re: Forståelse - Lars U - 22-02-2008

Speedy Skrev:
Lars Ulriksen Skrev:Det er fordi kun de bedste urmagere som føler sig værdige til at arbejde med Sinn. Så gå du trygt til Peter Halse.

Omega kan man få lavet hos enhver maskinfabrik...

lars u

Kære Lars
Hvis det ikke var fordi du faktisk er en rigtig god dreng, så aspirerede du til en mavepuster næste gang vi ses Icon_rolleyes . Og det bliver vel i Hamborg!!

Dét gør det nemli' Benny! Så får de robuste tyskerure lov at komme en tur hjem til das Vaterland - det bli'r stort...

Og hvis dig og Baun vil slås, så tag urene af inden - jeg tror sgu ikke de små Omegaer holder til det...

lars u Icon_e_biggrin

- Peter - 23-02-2008

Hej

Jeg troede at i skulle til urmesse, men det lyder som om at i skal til boksekamp, har i en Bookmaker for jeg vil gerne sætte nogen penge på Speedy i den kamp Icon_e_biggrin

MVH Peter Icon_e_wink

- hannover_dk - 23-02-2008

peter Skrev:Hej

Jeg troede at i skulle til urmesse, men det lyder som om at i skal til boksekamp, har i en Bookmaker for jeg vil gerne sætte nogen penge på Speedy i den kamp Icon_e_biggrin

MVH Peter Icon_e_wink
en hund på Speedy - med eller uden ur - men er det overhovedet samme vægtklasse?

- ravnsholt - 24-02-2008

Hej Thomas B. S.

Kan lige nævne at jeg havde et problem med mit nyindkøbte Sinn 903 (en værkholder var faldet af)...den fixede Mølbak uden drama, og til en yderst fornuftig pris (300 kr.). Der var naturligvis garanti på uret, men det var simpelthen hurtigere at få Bo til at klare det.

Nu ved jeg godt du bor på Djursland, men det var måske worth a shot! Ellers må du en tur til Peter Halse...han lyder som en good guy!

Og ivørigt vil jeg lige sige, at Sinn giver utroligt meget kvalitet for pengene, har p.t. en Sinn 103 A Sa, som jeg er rigtig glad for.

Mvh

Peter

- GTwatch - 24-02-2008

Nu kender jeg ikke de nævnte urmagere (ud over Peter). Men jeg ved, at en del urforretninger sender ure videre i systemet (til andre urmagere), fordi de selv er "bange" for at røre ETA 28xx, Valjoux 7750, etc. Vi taler ikke engang PP, gamle Valjoux 23 eller lignende. Hvorfor...? Tjaaa...

- hannover_dk - 24-02-2008

GTwatch Skrev:Nu kender jeg ikke de nævnte urmagere (ud over Peter). Men jeg ved, at en del urforretninger sender ure videre i systemet (til andre urmagere), fordi de selv er "bange" for at røre ETA 28xx, Valjoux 7750, etc. Vi taler ikke engang PP, gamle Valjoux 23 eller lignende. Hvorfor...? Tjaaa...
Jeg vil fraråde alle at gå ind til en smykkehandler - juveler - urhandler med et ur til reperation - uden at sikre sig at der var en faguddannet urmager i butikken, som selv tog reperationerne.
Batteriskifte butikker er der masser af - rigtige urmagre - faktisk ikke ret mange - ved ved her i KBH at gamle ure gives god service hos Krognos og Mølbak - vi ved at horsens har Peter H hos Halse på gågaden - og der er gudskelov mange flere, men SPØRG i forretning om de har egen uddannet urmager hvis noget skal repareres, og ellers gå videre.
De helt dyre ure er der special forretningerne til.
Naturligvis kan f.eks. Omega sendes til Swatch - og videre til Schweiz - men for de fleste reperationer eller service, er det ren spild af tid og penge i forhold til en god faguddannet urmager
vh

Sinn - Stenbukken - 24-02-2008

Det lyder mærkeligt med det Sinn der. Og så, at tre urmager ikke vil kigge på det underligt, men du må tage en tur til en urmager der vil lave det Icon_cool

- thomas.b.s - 25-02-2008

Tak til alle for jeres hjælp, jeg har nu snakket med Peter Halse og uret kommer i kyndige hænder hos ham snarest muligt.

Mvh Thomas