Urdebatten / Urforum
ap royal oak chrono vs rolex daytona - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: ap royal oak chrono vs rolex daytona (/showthread.php?tid=68057)

Sider: 1 2

Min mening - Mikael L._phpbb3_import15700 - 08-02-2008

tag Daytonaen. den holder vand.....(og prisen)
Og er langt kønnere imho...(med mindre man elsker skruer)
men det jo dit valg, da de på ingen måde ligner hinanden...

Mikael

- Peter - 08-02-2008

Hej

Jeg vil absolut gå efter Rolex, da designet efter min mening er mere mig, og så er gensalgsværdien noget højere.

MVH Peter

ap royal oak chrono vs rolex daytona - jessie james - 08-02-2008

mikael-peter tak for svar, hvis prisen for ap ro ligger på omkring de 60000 lettere brugt, altså ligesom daytona'en. mener i så jeg kan forvente yderligere pristab på ap ro taget i betragning at uret fra nyt koster ca 110-115.000. mvh

- Christian Bentzen - 08-02-2008

Jeg ville klart vælge AP Icon_e_biggrin

- kf - 09-02-2008

hvad med et Vacheron Constantin overseas chrono, især med den nye lænke, samme pris let brugt.

mvh

kristian

- Sogge_phpbb3_import15729 - 09-02-2008

Gå efter nedenstående, mens du venter - indkøbt Aaug. 2006 i Italien for ca. 300 kr. Lånte den g.d. ud til en ven "på ubestemt tid" af respekt for dette forum generelt !! Icon_e_wink

Men for at være seriøs et øjeblik: Hjertet! Hvis vi talte om mit blev det et Daytona!

Icon_smil Sogge

İmage

Re: ap royal oak chrono vs rolex daytona - Mads Gjødesen - 09-02-2008

jessie james Skrev:mikael-peter tak for svar, hvis prisen for ap ro ligger på omkring de 60000 lettere brugt, altså ligesom daytona'en. mener i så jeg kan forvente yderligere pristab på ap ro taget i betragning at uret fra nyt koster ca 110-115.000. mvh

Uanset hvad du vælger kommer du ikke til at tabe penge hvis du køber brugt. AP´en holder prisen når den først har taget skraldet fra nyt. Der er et ret stort marked for AP, men nok mest internationalt. Ingen tvivl om at Daytonaen er det sikre valg, hvis du holder fokus 100 % på gensalg. Du får så i mine øjne også et knap så attraktivt ur og mindre for dine penge. Men det er jo en smagssag. Omvendt tror jeg måske du bør revurdere dine valg, hvis du allerede nu er så fokuseret på gensalg.

/Mads

ap royal oak chrono vs rolex daytona - jessie james - 09-02-2008

mads/jesper, det er nu ikke fordi jeg kun tænker på gensalgs værdien, men mere bare for at danne mig et indtryk af hvordan andre mennesker der ved meget mere om ure end jeg gør, vurdere de 2 nævnte ure. som du ved har jeg en sd idag som jeg egentligt har været rigtigt glad for, syntes bare den er blevet lidt for almndelig, så derfor vil jeg gerne prøve noget andet. meget interessant at læse de forskellige svar i dette forum, virker som om vandene er delt nogenlunde lige. det er jo ingen hemlighed at den ap jeg kigger på er din, så jeg tænker lidt videre og kommer tilbage. mvh

- Mads Gjødesen - 10-02-2008

Yes giv dig den tid det kræver og prøv de to ure sammen, hvis du har mulighed for det. Det er altid godt at kunne sammenligne dem på armen. Det er to meget forskellige ure som begge er super lækre. Men hvis du syntes SD er for almindelig skal du nu ikke vælge Daytona. De er lavet i betydelig flere stk. end SD.

Jeg er i Kbh tirs-ons, så skal du have et ekstra kig siger du bare til. Og skulle du ikke købe det gør det ikke det store. Jo længere tid jeg har uret jo gladere er jeg blevet for det. Så skulle det tilbringe en md. eller to ekstra i samlingen så ingen brok fra mig. Måske det bedste all-round ur jeg til dato har ejet Icon_cool

/Mads