Urdebatten / Urforum
Tyveknægt på spil.... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Tyveknægt på spil.... (/showthread.php?tid=67812)

Sider: 1 2

- DonWerner - 19-12-2007

Ja, vi kan hurtigt blive enige om at det er rigtig dårlig stil. Personligt ville jeg heller aldrig købe et ur (eller en anden varer for den sags skyld) af en mand der laver sådan et nummer. Man kan jo ikke undgå at få tanken om der mon er andre steder han springer over hvor gærdet er lavest?

- Benjamin Lysgaard - 19-12-2007

Fuldstændig enig med dig Baun.
Det jo bare ren etik, det gør man ikke..

- GTwatch - 19-12-2007

Enig - man henter inspiration (ligesom man gør fra artikler, forum, etc.) i form af hvilke elementer, man kan/skal/bør beskrive, f.eks.:
- mærke/model/ref.
- kasse/bagkasse
- værk
- glas
- rem/lænke
- krone
- horn
- lås
- historie
- etc. etc.

Men man strukturerer og formulerer selv udfra de parametre, man finder vigtigst (vil man sælge til mærkedyr, værkfolk, historikere, etc.) - altså hvilket markedssegment man går efter.

At kopiere en salgstekst... Og dine tekster skiller sig jo netop ud, da de beskriver historien mere end de fleste.

- Larsb - 19-12-2007

Hvor mon denne urmager med eget værksted, har stjålet billederne? Skarpheden er jo så dårlig, at det næppe kan være ham selv, der har taget dem. Icon_e_biggrin

Med venlig hilsen

- Bjarne - 19-12-2007

Hej Per og alle i andre.

Sidder over i solen på Key West og nyder livet, men skal da lige holdes ajour med hvad der sker på urfronten.

Og sikke da et paphoved ham den såkaldte urmager, stjæler teksten, sætter uret rigeligt dyrt i pris, og viser 2 "super" billeder, et hvor uret ses oprejst og et hvor det ligger, ret genialt, personligt ville jeg nok skifte et af billederne ud og vise bagkassen også.

Måske skulle vi inviterer ham som gæstetaler om urmagerkunst og etik til vores næste urdag. Icon_cool

Ellers pas godt på jer selv derhjemme og tak for endnu et hyggeligt urår.

- hannover_dk - 19-12-2007

Bjarne Skrev:Sidder over i solen på Key West og nyder livet, men skal da lige holdes ajour med hvad der sker på urfronten.

Så kan det da være du i år kan få dig et rigtigt Julebad - nyd det Icon_e_smile

Bjarne Skrev:Måske skulle vi inviterer ham som gæstetaler om urmagerkunst og etik til vores næste urdag. Icon_cool
Han er selvskrevet på Jørgensens Hotel
vh

Det kan jo være... - baun - 19-12-2007

Måske er han en virkelig god urmager....

Så kunne jeg måske få ham til at skifte glas i et par Omegaer tilgengæld for at forfatte hans anoncer?

I forvejen hjælper jeg min lokale urmager med lidt tysk oversættelse, når han skal sende noget sydpå....!

Rart at høre at jeg ikke er ene om at føle at det er forkert at kopiere andres tekster uden at man har aftalt det.

Iøvrigt ville jeg formodentligt have lavet en version til ham, hvis han havde bedt om det - blot så det ikke lignede "min" tekst og man derfor kunne tro at jeg var sælger!

vh Baun