Urdebatten / Urforum
Blancpain - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Blancpain (/showthread.php?tid=67567)

Sider: 1 2 3

- Henrik Andersen - 09-11-2007

Det ser utroligt spændende ud, men går bevidst efter 45 mm. modellen selv om den ikke er lige så sjælden, da jeg gerne vil bruge uret, og også er en af dem der efterhånden synes at 40 mm. er for småt!

Håber at finde et nyt FF, men kontakter dig næste gang jeg er i Århus, da det kunne være spændende at se det andet

Henrik

Når nogen.... - baun - 09-11-2007

Som man jo ikke ved hvem er og har set........

Siger "jeg må have et min. 45 mm ur" kan jeg ikke undgå at se en stor fyr på 195 og 120 kg (uden at være fed) for mig........

Men jeg møder ikke ret mange af den i det virkelige liv....... Icon_razz

undskyld!

vh Baun

- Mads Gjødesen - 09-11-2007

Ja det nye FF minder vel meget om den store Planet Oceon. Den kræver en seriøs arm at bære. Jeg har det også bedst med maks 44 og helst 40-42 mm. Men det er jo en smagssag... Baun moden dikterer jo ved du nok... Icon_e_wink Efterhånden vil tøserne ikke engang gå med dine dress Omegaer... Icon_e_biggrin

/Mads

Selvfølgelig er det er smagssag... - baun - 09-11-2007

Jeg kan bare ikke lade være med at få disse billeder på min indre nethinde - lidt ligesom når lille søren skal have ny cykel - og den så absolut skal være så stor som fars....

Eller en lille grå mand i en super potent sportsvogn.....

Nu er jeg jo også meget interesseret i hundeverdenen - og også her ser man en lille klein mand med sin store Rotweiler... sjovt nok, ser man faktisk endnu oftere en stor fed madamme med den nysseligste lille pudel - i flot, flot form.

Jeg kan simpelthen ikke undgå at tænke på, at man kompencerer. Gad vide hvad der er meget lille på en mand med et overnaturligt stort ur?

Undskyld igen, igen, igen.... men altså..... Icon_rolleyes

vh Baun

Re: Selvfølgelig er det er smagssag... - GTwatch - 09-11-2007

Baun Skrev:Gad vide hvad der er meget lille på en mand med et overnaturligt stort ur?
Rolig nu - omend dine ure er 25% mindre end gennemsnittet... Jeg har på et tidspunkt solgt et Seamaster (40 mm) til en gut, det skulle have tre (3) ekstra led på standardlænken, for at den passede. Det var håndled som mine lår. Ur og håndled/arm skal passe sammen (derfor er 42 mm max, max, max for mig).

- Henrik Andersen - 09-11-2007

Hvad sker der dog?? Jeg tænker at den her mani med ure, udelukkende er noget følelsesbestemt, hvorfor der ikke er en logisk forklaring på hvilke valg den enkelte foretager. Jeg har haft Rolex i mange år, og synes stadig en Sea-Dweller er det ultimative hverdagsur. Men når jeg har haft Panerai på et par uger, ser de sku lidt mærkeligt ud når det kommer på armen. Mit landkort er fleksibelt nok til at klare at blive sammenlignet med en lille grå mand i sportsvogn, men faktum er at jeg ikke kan se pointen i sammenligningen.

Henrik

- Larsb - 10-11-2007

Rolig Henrik. Baun mener absolut ikke noget ondt med det. Og du har efter min mening helt ret i, at urvalg er noget meget subjektivt og irrationelt. Jeg har et 30 mm GP, meget elegant og jeg holder meget af det, selv om det altid har set lidt lille ud. Mit daglige ur er et PAM 111. Det ser til gængæld lidt stort ud. Tilgengæld kan jg se, hvad klokken er, uden at skulle tage læsebriller på. Bare vent, Baum; det kan komme til dig også Icon_e_biggrin

Med venlig hilsen

- hannover_dk - 10-11-2007

LarsB Skrev:Bare vent, Baum; det kan komme til dig også Icon_e_biggrin

Med venlig hilsen

Med mindre Baun har en mindre byggefejl, så har han allerede nu UDEN BRILLER svært ved at se klokken på en 35 mm seamaster eller constellation ordentligt - sådan er det desværre - Protester bare Per B, jeg har jo ikke dine øjne, Mine kan ikke særligt let se en almindelig 34 mm klokke, men jeg går meget med den størrelse alligevel.

I alle fald - vi ønsker jo ikke at slæbe rundt på en Bornholmer for at se klokken, så brillen er opfundet du - det behøve man ikke en 44 mm til

vh Icon_e_smile

Igen undskyld... - baun - 10-11-2007

Jeg undskylder igen hvis nogen følte sig krænket.... det var udelukkende ment som en dårlig vittighed.....

Jo mine øjne snyder mig sommetider. Som jeg sagde da jeg fik min Rolex med lup på - "Nu kan jeg jo se datoen".

For at kompensere alle dem jeg har generet har jeg idag taget mit Oversize Omega fra 1949 på..... Det måler næsten 37 mm i diameter! Det skal minde mig om at store ure er smukke!

vh Baun

Re: Igen undskyld... - hannover_dk - 10-11-2007

Baun Skrev:For at kompensere alle dem jeg har generet har jeg idag taget mit Oversize Omega fra 1949 på..... Det måler næsten 37 mm i diameter! Det skal minde mig om at store ure er smukke!

vh Baun
Ja jeg har også sådan en og den kan jeg se uden briller. Jeg tror det er standard at efter man bliver 5x så kan man ikke se ure på under 34 mm klart uden briller.
Har vi set billede af den der oversize 1949 - lyder godt?