|
Urskive sort eller pink/cobber - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Urskive sort eller pink/cobber (/showthread.php?tid=67540) Sider:
1
2
|
Re: AV! - baun - 29-10-2007 Starpen Skrev:Det er noget der gør nas! Jeg kan godt følge dig. Hvad nu hvis man taber sådan et ur? Hvad hvis man glemmer det på et hotelværelse? Og det er jo ikke helt at sammenligne med en bil, som man jo forsikrer seperat af samme grund - der er en relativ stor risiko for at den bliver skadet. Jeg tror det er en vanesag at gå med lidt dyrere ure... men jeg kan stadig ikke forstå folk som dykker med et ur til 50 K - risikoen for at tabe det - osv. Eller, som jeg også ser folk med 50K ure som "går igennem" på jagter - altså netop når man går igennem krat og brombær kan risikoen for at tabe uret uden at mærke det være betydelig. Men selvfølgelig hvis man tjener 5 mio. om året eller har en formue på 50 mio. betyder 50 K ikke alverden - men det må altså være de få! Jeg har ikke selv et ur der er mere en 20 K værd, men jeg tænker på det og passer på det når det er på! vh Baun - hannover_dk - 29-10-2007 Jeg kan også godt følge lidt den der risiko for at glemme det på et hotel - men jeg passer nu på altid at lægge uret i min taske så den skal jeg så også glemme. Vækkeur er der på hotellerne. Jeg gør som du Baun - af med uret hvis jeg skal i sand og vand eller deltage i en "rugbykamp" Jeg har det bare også sådan, at har jeg en dyr kuglepen med, eller har jeg mine rigitge briller til 8000 kr på - så er begge dele altid med hjem Er det læsebriller til 150 kr og tilfældige kuglepenne, så tabes de og glemmes og udskiftet i en lang køre. Jeg tror der er en automatik i at man passer på bedre på det man er rigtig glad for. At undgå at købe og gå med et dyrt ur fordi man er bange for at glemme det, er lidt som ikke at turde elske af skræk for at at miste Uf den var poetisk tæt på det patetiske - men alligevel Jeg undgår det nu heller ikke - baun - 29-10-2007 Oftest medbringer jeg enten 3 eller 7 ure når jeg rejser, så det er ikke fordi jeg egentlig er bange for at miste dem, men jeg tænker over hvor jeg har dem.
Generelt tager jeg det ur på som passer mig idag - eller i aften uden hensyn til prisen, men skal jeg knokle i haven eller på jagt, bliver det som regel en lidt billigere model. Jeg må dog indrømme at jeg har en forkærlighed for at tage mit Omega Dynamic Chronograf på på jagt - jeg synes at det passer så godt til tøjet og situatuinen vh Baun Re: Jeg undgår det nu heller ikke - hannover_dk - 29-10-2007 Baun Skrev:Oftest medbringer jeg enten 3 eller 7 ure når jeg rejser, så det er ikke fordi jeg egentlig er bange for at miste dem, men jeg tænker over hvor jeg har dem. Jep _ det med altid i håndbagagen lærte jeg den sure vej. Jeg har også ind imellem, hvis jeg er væk i f.eks 1 uge - flere ure med - også som du, til forskellige formål - men jeg havde 2 stk i mit toilet etui i den indcheckede bagage, (ikke verdens dyreste men dog en vintage Sheffield armbåndsvækker og et Eterna) og begge var væk ved ankomsten. En "dygtig" person i bagagehåndteringen et eller andet sted på ruten (SAS nævnte sågår security inspektører som kan åbne og checke den indcheckede bagage) havde napset dem. Forsikringen var først helt iskold. Tilbage til vor tråd om særlig indbo og særligt privat indbo og hvad ved jeg - som også ville omfatte ex digital kamera og video - Det dækkes ikke ved tyveri fra indchecket bagage - og slet ikke når kufferten ikke er skåret i små stykker. Siden gav de sig i et tåleligt kompromis, men jeg forstår dem faktisk. Det er ikke en god ide at have ure eller dyre smykker eller andet dyrt i sin indcheckede bagage. Det samme gælder givet for hotel værelser, hvor forsikringen vil være iskold hvis ikke så dyre ting (særligt indbo) er i box. Når jeg har ting i box lægger jeg et eller andet jeg ikke kan rejse uden, med ind i boxen aftenen inden - f.eks kreditkortet jeg betaler med ved udcheck. Så slipper jeg for rod (penge) med at de skal åbne boxen og sende senere. vh Jeg lægger det ur jeg går med... - baun - 29-10-2007 Det ur jeg har på - eller rettere havde på lægger jeg også i boxen, så glemmer jeg det ikke næste morgen ifbm. at jeg forlader værelset. vh baun |