Urdebatten / Urforum
Ur med Minut repetition - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Ur med Minut repetition (/showthread.php?tid=67243)

Sider: 1 2

- Lars s - 08-08-2007

Det kan godt være jeg er galt på den men, hvis det ikke er et kina værk er det jo stadig en lækker funktion at kunne blære sig med! Og så virker det jo ikke så dyrt eller hvad?
Selvfølgelig afhænger det jo af hvad auktionen slutter på.

Men, som jeg ser det er det vigtigste at værket er af en rimelig god kvalitet, og med minut repetition kan det vel ikke være helt tosset.
Kassen gør det for mit vedkommende ikke noget er lidt "ru" i det.

Men hvis de mest "sølle" værker "kun" koster 10-15.000$ er 2-3000euro vel ikke for meget for pågældende ur, eller er jeg galt på den?

jeg må sige jeg er lidt i tvivl, jeg havde faktisk droppet tanken om uret men er altså også lidt forelsket i rep. funktionen.
Jeg håber i har lyst til at hjælpe mig lidt yderligere på vej mht dette ur!

- hannover_dk - 08-08-2007

Billeder er ikke de mest hjælpsomme. Du er ude i en chancning, som kan være OK nok, men regn med at HVIS den er 15000 Euro værd, så går den ikke for 3000 på ebay - det er mit simple bud uden at kunne vurdere værket. Kan du få noget il 15000 for 12000 og være tilfreds - så er det en god handel, får du det til 3000 er det for usikkert hos ebay - som har masser af eksperter
vh

- Lars s - 08-08-2007

ja det er i virkeligheden også lidt det jeg er ude efter, at vide at hvis det ryger for 2-3000 så er det en ok handel selvom det naturligvis ikke er PP.
Men at det så sandsynligvis bare er et flot ur med minut rep. emaljeskive i en god kvalitet.

Og så er det vel svært at få et ur med minut rep. for under den pris uanset hvad, ikke?

Men, men, det kan jo også være det ryger op!

- Mads Gjødesen - 09-08-2007

Ebay er faktisk et ganske taknemmeligt sted at handle for ikke-eksperter. Netop fordi at man med stor sandsynlighed kan regne med at tingene bliver budt op i det prisleje de bør ligge. Der sidder mange eksperter og kigger med og kan de købe til 1/3 af normalprisen byder de tingene op. Er det ikke noget værd bliver det heller ikke budt op. So simple is that...

De eneste tilfælde hvor man får ting til gode priser, er buy it now/sofort kauf auktioner hvor man er en af de første besøgende og sælger ikke helt kender prisniveauet. Så kan man spare lidt. Eller hvis man er risikovillig og satser på baggrund af lave antal feedbacks eller dårlige billeder/beskrivelse.

I dette tilfælde er billederne ok uden at imponere, så uret vil blive budt op i det prisleje det bør ligge. Så er det op til dig om hvad du vil give. Du skal dog være opmærksom på at værket nok ikke får din urmager til at klappe i sine små hænder. Det er temmelig kompliceret og han har sandsynligvis aldrig rodet med et minuterepeater før. Desuden er reservedele nok ikke just det er hænger på træerne.

Med alt dette i mente kan du så byde løs...Får du fingre i uret så smid lige et par billeder af værket.

/Mads

- Lars s - 09-08-2007

tusind tak for jeres svar, det fik mig lige lidt ned på jorden og jeg tror ikke jeg byder på uret men venter lidt. Der er jo også et enkelt eller to andre ure jeg godt kunne tænke mig.
Evt et alarm ur.

Lige i øjeblikket skal det bare være noget med lyd i Icon_smil

Det er dog helt sikkert en lækker funktion som jeg godt kunne tænke mig i fremtiden.

Men hvis nogle af jer andre er blevet tændte og skulle ende med at købe det må i da gerne lægge lidt billeder ind!

- Mads Gjødesen - 09-08-2007

Find et klassisk JLC Memovox. Her taler vi både god investering der holder prisen, flot klassisk model, top mærke og super urværk som din urmager kan lave/servicere. De fås for 10-15.000 kr. i flot stand.

I mine øjne et langt bedre valg. Lyder er en fin klang a la et gammelt vækkeur. Meget lækkert...

/Mads

- Lars s - 09-08-2007

Tanken har strejfet mig, det var faktisk det jeg først tænkte på men faldt så lige over det her med minut rep.
jeg var også lige omkring den helt nye jlc memovox men syntes det var lige i overkanten prismæssigt.
Og det er nok også det jeg syntes var problemet med det gamle memovox, for dyrt i forhold til alder / design, men man skal aldrig sige aldrig.....

Men det kan være jeg skal starte en ny tråd med hensyn til input omkring et par ure jeg har kig på når nu ikke det bliver det her minut rep. ur, formentlig.

FAKE??? - Laszlo - 12-08-2007

Jeg vil kun udtale mig om lommeurværket og ikke ombygningen til armbåndsur.
Værket er absolut ikke fake. Det er et LeCoultre minutrepetitionsværk i den alle højeste kvalitet. Mange velrenommerede firmaer har brugt LeCoultre værket til indbygning, Patek Philippe, Vacheron-Constantin, Cartier, Breguet, etc. Kigger man på nogen af Jürgensens repeter så kan man også genkende LeCoultre værket som udgangspunkt.

Priserne på lommeure med repetitionsværk har steget voldsomt på det sidste, men LeCoultre værket kan sagtens købes fra 2000€ til 5000€.

Rå værk! - Laszlo - 14-10-2007

Her er et urhistorisk bevis på hvordan LeCoultre repetitionsværker er blevet leveret til urproducenterne for 100 år siden. Der mangler ganghjul, anker balance og spiral, dvs. de dele der har størst indflydelse på præcision. Broerne skal rettes til facon og stenlejer eller chatoner skal placeres, men den sværeste del af arbejdet, repetitionsdelen, er færdiggjort.

İmage

İmage

İmage

(en hilsen til John)