Urdebatten / Urforum
IWC contra Breitling - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: IWC contra Breitling (/showthread.php?tid=67212)

Sider: 1 2

- Morten B. - 12-08-2007

Ville da stadig meget gerne have dem begge, men man kan jo ikke få det hele. Som jeg skriver, så synes jeg det er nogle fede ure, men de kom bare for sjældent op af skuffen - og det er jo synd og skam.

En umulig diskussion - jk_phpbb3_import15746 - 12-08-2007

Man kan jo diskutere i dagevis om rotorbevægelsen på et 7750-baseret ur er irriterende eller til at leve med.

Man kan ikke diskutere om IWC's bidrag til urmagerkunsten er væsentlige.

Bretiling er slet ikke i den liga.

Jens-Kristian

- Jphilt - 13-08-2007

Jeg vil da også lige smide en lille kommentar, ikke fordi at I kan bruge det til noget, da det nok er personlig følelse hvad man bedst kan lide!
Jeg har haft 6 Breitling ure inden for de sidste par år (alle solgt igen), rigtig dejlige og robuste ure. Navitimeren har jeg aldrig haft æren af, da min stil mere går i Aeromarine retningen. Næsten alle har haft 7750 urværk og jeg elsker følelsen af den meget voldsomme rotorbevægelse. Breitling har altid fungeret godt for mig, da de virker ret robuste (Nej, jeg arbejder ikke med hammer, mejsel og trykluftbor, men sidder for det meste i møder!).

Efter nogen tid fik jeg så købt mig et Rolex Sub 16610LV, som dengang var min drøm. Glæden varede dog ikke længe, da uret havde nogle uheldige medfødte detaljer hvor finishen bare ikke var OK. Jeg har så lavet lidt byttehandler og er nu endt op med noget (for mig) helt nyt, nemlig et IWC Aquatimer Chronograph. Jeg er så tilbage til et 7750 urværk, men det føles bare bedre. Jeg ved ikke om IWC laver så mange ændringer ved værket så det virker bedre afstemt/afbalanceret?!?
Måske er det også bare en slags blærerøvseffekt som træder i kraft, for jeg har det godt som aldrig før, ved at se IWC'eren på mit håndled!

Jeg må erkende at mit sammenligningsgrundlag ikke er så godt, men jeg har endnu ikke haft den glæde at eje et ur med et inhouse værk, ikke en gang de 2 Girard Perregaux som jeg har/har haft, de er nemlig også udstyret med ETA værker som er modificerede.
Det må være et nyt projekt! Icon_cool

- mhca - 13-08-2007

jphilt Skrev:Jeg må erkende at mit sammenligningsgrundlag ikke er så godt, men jeg har endnu ikke haft den glæde at eje et ur med et inhouse værk, ikke en gang de 2 Girard Perregaux som jeg har/har haft, de er nemlig også udstyret med ETA værker som er modificerede.
Det må være et nyt projekt! Icon_cool

Dit 16610LV var da med Rolex inhouse værk, cal. 3135. Men ok, det havde du så tilsyneladende ikke så længe.
[url]"http://www.oysterworld.de/Kaliber/Kal3135.JPG">http://www.oysterworld.de/Kaliber/Kal3135.JPG[/url]

Mvh. Martin

Med in house værk... - baun - 13-08-2007

Jeg kan anbefale en Omega Seamaster 30 - der er lækkert. Icon_cool

vh Baun

- CSS2100 - 13-08-2007

Hej Bassemand...

Det meste er jo efterhånden nævnt, men jeg er selv den heldige ejer af en IWC 3714-04, og det er så absolut et fantastisk ur. IWC er jo ikke til at komme uden om når du kigger på ure og netop 3714-designet er virkelig i en klasse for sig selv - helt utroligt smukt.

Den wobler effekt, som der tales om, er super - hver gang du mærker denne snurren på dit håndled, bliver du mindet om at du går rundt med et fantastisk ur og så kan du ikke lade være med at se på det, glæde dig over det og smile lidt... herligt Icon_e_smile

Held og lykke med valget.

Mvh
Claus

- Mads Gjødesen - 14-08-2007

Sjovt som meningerne er delte omkring woble effekten. For mig er det nok egentlig ikke så meget at man kan mærke rotor-bevægelsen, men mere det at rotoren LARMER og det er sådan er fæl lyd. Det lyder som et gl. leje der er nedslidt og skurer Icon_e_confusedBestemt ikke en lyd jeg forbinder med top-klasse mekanik. Mit Royal Oak Jumbo med AP 2121 "larmer" også lidt (dog kun hvis det holdes tæt ved øret), men det er en herlig lyd af små pal klik lidt a la når man trækker et Rolex manuelt op. Desuden er der ingen woble effekt. Det giver en helt anden herlig følelse og den "larm" vidner om finmekanik er spiller maks Icon_cool

Overvejer man at købe ur med 7750 værket bør man derfor prøve uret og evt. bære det en dags tid for at se om man er for/imod woble/lyd effekten fra værket.

/Mads

- thomasbh - 15-08-2007

ja som nogen af de andre skriver, så prøv begge urene på og se så hvad du syntes om dem.. min favorit er breitling! syntes navitimer er et super lækkert ur. nu er jeg ikke selv den store ur kender,men det jeg har oplevet indtil videre har været rigtig godt. skal selv ha købt et navitimer world eller det nye montbrilant legend inden for en overskuelig fremtid

- Bassemand - 16-08-2007

Hej alle.

Er lige kommet hjem fra ferie.....

Jeg er meget overvældet over de mange tilbagemeldinger på mit indlæg.... Icon_e_surprised

Tusind tak for det - det er for fedt at have ekspertisen lige ved hånden.....

Jeg har i mellemtiden (læs ferien..) haft mulighed for at prøve begge modeller, blandt andre, og blev ved den lejlighed MEGET forelsket i IWC nye Aquatimer Chronograph - Uha den var lækker.

Jeg kom meget til at tænke på, at uret skal bruges hver dag i alt slags vind og vejr.

Jeg har dog ikke besluttet mig 100% endnu - men Aquatimer'en ligger meget lunt i svinget.

Endnu engang tak for de mange svar Icon_e_biggrin

- Bassemand -