|
Hvad skulle man prøve? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvad skulle man prøve? (/showthread.php?tid=62202) |
Re: Hvad skulle man prøve? - MortenKN - 20-11-2014 Citat: af WatchThis.dk » 20/11/2014 08:59 +1 - Men jeg har prøvet at forklare Nicholas at det har den modsatte effekt..... Det er svært at tage seriøst, idet det fremstår som et alt andet end objektivt forslag, når man selv har aktier det mærke man foreslår (selvom Schaumburg selv sælger direkte ind i DK uden agent eller forhandler) Anyways - Back to topic…. Så vidt jeg husker har du været ret vidt omkring, så det bliver jo også lidt sværere at finde noget som kan "tænde" tænker jeg. Med mine egne kriterier om at et ur også skal være til at komme af med igen, så ville jeg måske foreslå at prøve et billigt Linde Werdelin? Evt noget Biformeter eller Two/Three - timer? De er til at komme til for penge og kan efterhånden godt gensælges herhjemme. Man skal dog sørge for at købe til en fornuftig pris… Var gensalgsværdi ikke et issue og jeg havde håndled som var større end min kærestes, så ville jeg perosnligt gerne prøve et Aquadive Bathysphere 500….. Det syntes jeg er meget ur for pengene Re: Hvad skulle man prøve? - stenstrupigen - 20-11-2014 ØØH Nu er det sådan at Schaumburg kontaktede mig for 1, 5 år siden og ville have at jeg skulle sælge deres ure og de inviterede mig til Basal. Jeg kunne også nævne Tudor, som et forslag, som allerede nævnt af andre, da jeg på et tidspunkt har haft dem til salg også en kort periode. Og nææ, det har ikke nogen særlig effekt at jeg viser ure jeg selv sælger. Jeg sælger det samme antal herinde, men dog er der kommet et par stykker med tæt tilknytning til debatforumet, og det er noget nyt. Jeg kan godt være neutral over for andre kollegaer, (som andre kalder konkurenter), og andre mærker. Eksempelvis Ulyse Nardin er interessant, men temmelig dyrt. John er meget til Japaner ure, så det er måske derhen vil skal, og så er spørgsmålet. Skal det være mekanisk, da han jo har nogle stykker ? Det må han lige svare på Re: Hvad skulle man prøve? - MortenKN - 20-11-2014 Citat:af stenstrupigen » 20/11/2014 09:41 Nånå.... men det ændrer ikke på at de selv sælger direkte ind i DK med gratis fragt... Der er stor forskel på at have forhandlingsret på et produkt og sælge det. At du har solgt Tudor er jo ikke ensbetydende med at du har/har haft forhandlingsret af mærket? Den eneste effekt det har at du konstant fremhæver de produkter du selv sælger, er at det skaber en modvillighed idet det ikke fremstår seriøst eller objektivt fordi der er et åbenlyst motiv - Nemlig at sælge. Re: Hvad skulle man prøve? - MortenKN - 20-11-2014 Eller hvad med et DAMASKO??????? Feeede ure! Re: Hvad skulle man prøve? - stenstrupigen - 20-11-2014 Ja, Morten, de sender med gratis fragt og det gør jeg såmænd også. Jeg leverer endda ure i den prisklasse personligt. Nu er det sådan at jeg modtager en % vis i kr. af salget, der går direkte fra dem og til Danmark af, men det har ikke været aktuelt. Nej, Tudor har jeg ikke være officiel forhandler af, men det er jo underordnet. De fleste mærker fra Schweitz er svære at blive off. forhandlere af, da de kræver at man køber stor ind og har fysisk butik. Mht salg, ja, det er da sjovt at sælge, men jeg kan nu engang kun sælge ting jeg står inde for. Jeg har 4 leverandører og adgang til over 4.000 ur. Kun ca. 600 er interessante synes jeg. Jeg holder mig fra ure i 300 - 1.200 kr klassen. Så jeg vil ikke sælge for enhver pris. Re: Hvad skulle man prøve? - misiu - 20-11-2014 Er den tråd ikke ved at køre på et side spor. Er det ikke ligegyldigt at nicholas viser sine salgs ure frem, det er der jo efterhånden mange sælger der gøre Re: Sv: Hvad skulle man prøve? - KimT - 20-11-2014 Skulle vi ikke prøve at komme tilbage til trådens emne, nemlig inspiration til Joepete som han bad om? Re: Hvad skulle man prøve? - peterkaa - 20-11-2014 GP Chrono Hawk er lækkert, de har et liggende hos Ole M. På strøget. Eller se i en helt anden retning på Stowa marine. Re: Hvad skulle man prøve? - misiu - 20-11-2014 Hvad med et JLC master Compressor Diving Chronograph 186T770. Et dejligt ur på 44mm. Re: Hvad skulle man prøve? - runzuk - 20-11-2014 WatchThis.dk Skrev:De evige reklamer.... Åndssvag kommentar syntes jeg. Hvad pokker er der galt i at komme med nogle bud? Også selv om man forhandler det??? Lagt ude med den slags censur!!!!!! |