|
Urtosse-ure - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Urtosse-ure (/showthread.php?tid=58099) Sider:
1
2
|
Re: Urtosse-ure - jk - 26-08-2012 Der er faktisk meget få urtosser! Dette forum har pt 334 tilmeldte brugere. Urforum har knap 3000 tilmeldte brugere, men der er kun 175 personer, som har skrevet mere end 100 indlæg. Der er helt sikkert et meget stort overlap mellem de to fora, så jeg vil mene, der formentlig højst er et par hundrede aktive urnørder i landet. Derfor er det ikke så mærkeligt, at man sjældent støder på én. Jeg har ofte spurgt interesseret til et ualmindeligt ur. Ni gange ud af ti har den pågældende kun det ene ur og interesserer sig ikke for horologi. Jeg har derfor ikke kunnet finde noget mønster i "urtosse-ure". Jens-Kristian Re: Urtosse-ure - Miwes - 26-08-2012 Jeg synes godt nok også det kniber med at finde ur-tosser andre steder end herinde. Ofte oplever jeg at de mennesker jer omgiver mig med ikke aner hvad et Panerai er og et Rolex, kan de godt genkende, men det vil ikke sige dem noget videre. Når jeg fortæller at der er ofret et større beløb til mine ure, så fatter de ikke hvad jeg har gang i og ser det som noget latterligt. Har endnu ikke mødt nogen ur-tosse ur ud over dem der er herinde. Min gode ven er dog begyndt at få lidt interesse for ure og de mennesker der kommer forbi efter en rem i ny og næ er jo også ur-tosser i et eller andet omfang. Vh. Michael Re: Urtosse-ure - Slettegaard - 26-08-2012 Jeg plejer at sige, at jeg har det med ure, som kvinder har det med sko. Nåe... svarer de fleste så. Re: Urtosse-ure - khbk - 26-08-2012 Den er meget god - den med kvinder og sko. Jeg har nu også noget med sko.. Jeg bemærker så godt som altid både folks valg af ur og valg af sko! En gang i mellen undersøger jeg opmærksomhedsgraden hos mine omgivelser, ved at have et nyt ur på ugen igennem. Selv om jeg arbejder på en arbejdsplads, hvor men egentlig ikke må gå med ur, er det yderst sjældent, at nogen bemærker noget! Re: Urtosse-ure - RURA - 26-08-2012 Hmm, jah den er faktisk lidt svær.. Personligt vil jeg mere betegne mig som ur-interesseret.. Men mht. mærker, så har jeg tænkt lidt på Baume et Mercier? jeg vil da umiddelbart sige at det heller ikke er et mærke som man ser hver dag? eller skyder jeg helt ved siden af set fra horologiens synspunkt? Re: Urtosse-ure - Bentzen - 26-08-2012 de urtosser jeg har mødt kom alle 3 med ure af forskelige mærker og størrelser , i hver sin kuffert og selv om de var urtossede , var de vældig flinke og kunne tale om alt muligt andet også . udover det tænker jeg også at en med de dyre/kendte mærker går op i ure , hvis han har brugt pengene på det. Re: Urtosse-ure - baun - 27-08-2012 jk Skrev:Der er faktisk meget få urtosser! Dette forum har pt 334 tilmeldte brugere. Urforum har knap 3000 tilmeldte brugere, men der er kun 175 personer, som har skrevet mere end 100 indlæg. Der er helt sikkert et meget stort overlap mellem de to fora, så jeg vil mene, der formentlig højst er et par hundrede aktive urnørder i landet. Men når man ser mængden af (Vintage og nyere brugte) ure der omsættes hos handlere og på auktionere må der alligevel være mange flere "intereserede" derude. Om det gør dem til urtosser ved jeg ikke. vh Baun |