Urdebatten / Urforum
Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? (/showthread.php?tid=73484)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - hannover_dk - 01-03-2010

Kim T Skrev:Pga. mit begrænsede budget kigger jeg da også til en vis grænse på gensalgsværdi, selv om at det nogle gange er et fyord herinde.
Jeg begriber ikke at GENSALGSVÆRDI kan være et FYord, hvis det da er det herinde. Det er da helt naturligt at man godt vil sikre sig lidt. Jeg synes at der hvor der bliver en anelse fy over det, er hvis almindelige hobby ur-glade mennesker ser deres køb som INVESTERING - men at ville ha gensalgsværdi er naturligt.
Det kan man efter min mening til en vis grad skaffe sig i alle mærker, ved at købe rigtigt. Hvis f.eks. GP tager stor kantstensnedskrivning - så må man bare købe med stor rabat eller et nyt brugt der har taget nedskrivningen.
Eneste anden faktor er så, at visse ure, selv til korrekt lav pris, kan ligge lidt længe.
vh

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - Kris_phpbb3_import15796 - 01-03-2010

Jeg har haft en GP Seahawk "to john harrison" udgave, som ligner 42mm Seahawken på foregående side, men med lille sekundviser og hvidguldslynette. Fantastisk lækkert ur på alle måder - både indvendigt og udvendigt Icon_smil Jeg solgte det igen, da det virkede en anelse for stort (aflangt) til mit håndled. Jeg er sikker på at stor-ur-freaksne, vil ryste på hovedet af mig Icon_smil

Jeg vil ikke starte en diskussion om hvor vidt det ene er bedre end det andet, men de høje nypriser på GP, hænger efter min mening godt sammen med kvaliten. Med de lave brugtpriser, burde de blive revet væk.

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - dreamwatch.dk - 01-03-2010

hannover_dk Skrev:
Kim T Skrev:Pga. mit begrænsede budget kigger jeg da også til en vis grænse på gensalgsværdi, selv om at det nogle gange er et fyord herinde.
Jeg begriber ikke at GENSALGSVÆRDI kan være et FYord, hvis det da er det herinde. Det er da helt naturligt at man godt vil sikre sig lidt. Jeg synes at der hvor der bliver en anelse fy over det, er hvis almindelige hobby ur-glade mennesker ser deres køb som INVESTERING - men at ville ha gensalgsværdi er naturligt.
Det kan man efter min mening til en vis grad skaffe sig i alle mærker, ved at købe rigtigt. Hvis f.eks. GP tager stor kantstensnedskrivning - så må man bare købe med stor rabat eller et nyt brugt der har taget nedskrivningen.
Eneste anden faktor er så, at visse ure, selv til korrekt lav pris, kan ligge lidt længe.
vh

Jeg solgte en GP Sea Howk 3000M som var 100 % som ny med B&P for 28.000 kr, den var dengang 1/2 år gammel og koster omkring 60K fra ny af. Super fedt ur, men de er ret svære at sælge, og koster vist kassen at få lavet hvis der skulle ske noget med dem.

Men jeg gik selv en del med den, og var faktisk rigtig glad for den.

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - HG - 02-03-2010

jacob jensen Skrev:Du ville vælge tyskeren ville du ikke HG Icon_question
selv er jeg mere i tvivl for jeg syntes også GPs diver er rigtig lækkere.
Jo jeg ville vælge Glashutte `en - men som sagt kun fordi det ikke sad godt på min arm - kassen virkede forkert...
MEN alt andet virker som solidt håndværk.

Icon_cool

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - baun - 02-03-2010

Lidt polemisk kan man jo godt undre sig over at ikke flere "urtosser" netop køber disse mærker med meget stor kantstensafskrivning.

Det må jo netop være folk som kan spotte god kvalitet, lækker finish og sætter pris på fine værker - in-house eller flot finisherede, der her kan gøre super gode køb.

Som illustreret her, kan disse ure jo købes brugte til særdeles fordelagtige priser - altså efter afskrivningen - og er de billige nok - skulle de vel også være lette at omsætte.

Hvis de ikke er lette at omsætte er de måske ikke billige nok - eller? Icon_rolleyes

Altså, hvis vi nu tager dette GP, som de fleste vel er enige om ligger over Breitling og Omega i "kvalitet" - og kan købes til samme pris (altså ifht sammenlignelige modeller) brugt, hvorfor sælger de så ikke?

Er det alligevel noget med genkendelse og brandværdi, som uret simpelthen ikke har nok af?

Eller - nogen ideer?

Claus - hvad fik dig til at "stå af"?

vh Baun

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - Tukjær - 02-03-2010

Jeg fravalgte uret, da jeg aldrig har prøvet det på armen, og er usikker på om det ville være nemt at sælge igen.

Jeg har derfor valgt en gammel kending, men mere om det senere......

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - jacob jensen - 02-03-2010

Jeg er nede på at mit næste ur nok bliver et SDer jeg vil ikke lægge de penge en DSer koster,
men kan jeg til den tid finde en GPer med lænke kunne jeg sagtens hoppe på den også
(hvis den altså passer mig) og deres service priser ikke er sindsyg høje.

Der er som sådan ikke noget der holder mig væk fra GP de laver fede diver,der er bare meget
andet godt i dette prisleje.

Det med afskrivning tager jeg meget roligt det lærte jeg på min ORIS handel
det går ikke altid som "experterne" forudsiger Icon_mrgreen

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - DonWerner - 02-03-2010

Jeg har også været rigtig tæt på og købe en GP SeaHawk på et tidspunkt, men det blev sorteret fra i sidste instans da jeg fandt ud af at det er umådeligt dyrt og få serviceret plus at en læderrem med foldespænde ligeledes koster en mindre formue. Derudover havde jeg også overvejelser omkring gensalgsværdien og hvor nemt det evt. ville blive og sælge den igen, men det havde sandsynligvis ikke afholdt mig i sidste ende, hvis ikke det var for de to førstnævnte "problemer". Jeg ser iøvrigt GP SeaHawk'en som værende en klasse over både Omega, Breitling og Panerai, faktisk på højde med Rolex, hvad angår kvalitet. Brandmæssigt er de dog i mine øjne ikke så stærke.

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - jacob jensen - 02-03-2010

Jeg havde fået opfattelsen af at det var deres Cronografer som kostede en del
af få lavet service på,gælder det også deres "almindelige" værker i f.eks deres divere Icon_question

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - baun - 02-03-2010

jacob jensen Skrev:Jeg havde fået opfattelsen af at det var deres Cronografer som kostede en del
af få lavet service på,gælder det også deres "almindelige" værker i f.eks deres divere Icon_question

Jeg tror det gælder dem med in house værker. De der er lavet med finisherede ETA værker kan man jo blot lade sin urmager klare.

vh baun