|
Steinhart - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Steinhart (/showthread.php?tid=81243) |
Steinhart - Manson - 23-05-2016 Hej folkens :) Jeg er nysgerrig for at høre jeres mening om ur-mærket, Steinhart? Steinhart - Kristofferj - 23-05-2016 Det er i min verden et useriøst skodmærke der lukrere på andres design, så stort nej tak herfra. Så hellere få en kønssygdom.
RE: Steinhart - Avantismo - 23-05-2016 Det kan vi ikke lide. RE: Steinhart - Manson - 23-05-2016 (23-05-2016, 07:31 PM)Avantismo Skrev: Det kan vi ikke lide.Kom meget gerne med forklaring? :) Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk RE: Steinhart - Avantismo - 23-05-2016 Det er et mærke der låner mange af deres "design ideer" fra andre anerkendte mærker. Der er ingen glæde ved det mærke. Indenfor urtosseverdenen er det et mærke, der opnår meget lidt respekt. Så hellere et andet mikromærke, der trods alt selv har slået et par streger selv. RE: Steinhart - Manson - 23-05-2016 Har med Glyzine eller Squale? :) Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk Hvad * Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk Steinhart - KimT - 23-05-2016 Folk skal købe lige hvad de vil, så gør jeg det samme og jeg tænker hverken det ene eller det andet om andre pga. noget så banalt som hvilket ur de bærer eller interesserer sig for. Når det så er sagt, (og kald mig bare snob) så kunne jeg aldrig finde på at købe et ur fra Steinhart pga. deres snylten på andres arbejde. Bevares de har modeller de selv har designet, men firmaet er altså overvejende bygget op ved at planke andres design. Mange siger det ikke er kopier idet navnet fra det ur som de har "kopieret" ikke står på, men for mig er det så tæt så det er det samme. Så klart "no go" på min arm RE: Steinhart - arsenio3d - 23-05-2016 Jeg var tæt på at købe et af deres flieger ure, og oprettede også en tråd herinde ang. det og nogle andre mærker. Dengang var der ikke helt så mange der mente det var noget fanden havde skabt. Jeg har dog ved hjælp af en masse research fundet frem til at jeg foretrækker fx. Stowa eller Laco (Sinn hvis jeg har råd), pga. at de har lidt mere historie bag sig, og finish/kvalitet ser generelt lidt bedre ud. I sidste ende er det dig der skal gå med det, og kigge på det - Så hvis du kan lide designet og uret, så køb det og glem hvad andre synes om det ;) RE: Steinhart - Avantismo - 23-05-2016 Enig med de andre. Man skal købe hvad man selv synes er fedt. Når det er sagt er en del af glæden ved ure at snakke om dem, kigge på dem, pille ved dem, kigge på dem, tage billeder af dem og snakke med andre om ens urvalg. Og der er Steinhart 110% et mærke, der lugter af kopi ur. Uden at være det på papiret. Men alle der ved noget om ure tænker det. RE: Steinhart - Manson - 23-05-2016 (23-05-2016, 07:54 PM)Avantismo Skrev: Enig med de andre. Man skal købe hvad man selv synes er fedt.Hvad så med mærker som Glyzine, Squale og Christopher Ward? :) Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk |