Urdebatten / Urforum
hjælp, er der fejl på uret eller skal det være sådan ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: hjælp, er der fejl på uret eller skal det være sådan ? (/showthread.php?tid=76710)

Sider: 1 2

hjælp, er der fejl på uret eller skal det være sådan ? - Dennisbs - 23-12-2011

Når jeg hiver ud, for at indstille dato på mit omega seamaster så nogle gange skifter den ikke men siger som når man trækker det op, eller skifter halvt op, og derefter tilbage. så skal man lige køre lidt med den store viser ved at trække den et hak længere ud og så derefter tilbage i første hak, så kan du indstille dato, er det bare fordi tandhjulene skal stå rigtig, eller er det en fejl ???

Re: hjælp, er der fejl på uret eller skal det være sådan ? - hannover_dk - 24-12-2011

det er vel ikke mellem kl 21 og kl 01 det forekommer, for så kan det være at datoskiftet allerede er i indgriben, og der bør man ikke skifte dato. Ellers tror jeg det skal til reperation - man kan bukke ting som koster en del hvis det ikke fungerer
vh

Re: hjælp, er der fejl på uret eller skal det være sådan ? - Dennisbs - 24-12-2011

Nej det er det ikke :/
Irriterende det kun 2 uger gammelt.. Og har gjort det fra dag 1

Re: hjælp, er der fejl på uret eller skal det være sådan ? - hannover_dk - 24-12-2011

Dennisbs Skrev:Nej det er det ikke :/
Irriterende det kun 2 uger gammelt.. Og har gjort det fra dag 1
Så skal du ind hvor du købte det eller skrive til dem - for det skal fixes
vh

Re: hjælp, er der fejl på uret eller skal det være sådan ? - OleBent - 24-12-2011

Er dit ur ikke med 3 "hak"/indstillinger på kronen?

Det første til at trække uret op, andet til at stille dato og tredie til viserne?

Og du måske er kommet til at stille mellem 1. og 2. "hak"/ indstilling?

Mvh.

Jørgen

Re: hjælp, er der fejl på uret eller skal det være sådan ? - Dennisbs - 24-12-2011

Den gør det faktisk kun mellem klokken 21-2 er det fordi den bare er i indgreb der at den ikk kan ??:)

Dennisbs Skrev:Den gør det faktisk kun mellem klokken 21-2 er det fordi den bare er i indgreb der at den ikk kan ??:)
Du bør la den i fred mellem 21 og 02. Det kan være det kunnee gå fint bare mellem 22 og 015, men skift altid dato om morgenen eller om dagen. Når ingrebet har fat, og det er lidt forskelligt for ure med dato, hvornår, så kan mannlave ulykker ved at stiile på det
Vh

okay, tak for hjælpen, det vidste jeg ikke Icon_e_smile

Re: hjælp, er der fejl på uret eller skal det være sådan ? - Jette - 24-12-2011

Dennis: det står i brugsforvirringen.

Re: hjælp, er der fejl på uret eller skal det være sådan ? - Mikael L._phpbb3_import15700 - 25-12-2011

Specielt på ETA-værker, frarådes det tydeligt i manualen at datoskifte med viserne på mellem 21 og 02!

Mikael