|
Bekendelse: Jeg er blevet kedelig ... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Bekendelse: Jeg er blevet kedelig ... (/showthread.php?tid=74131) |
Bekendelse: Jeg er blevet kedelig ... - Joepete - 19-06-2010 Ja, jeg kan jo lige så godt - først som sidst - gå til bekendelse: Jeg er blevet kedelig ! Hvorfor nu det ? Jo, jeg har købt en PO Urets finish har imponeret mig. Bagkasse og lænke er simpelthen super godt lavet i denne prisklasse, ligesom kassen også er rigtig velforarbejdet. At skive og visere har hentet inspiration fra en tidligere Omega-model kan jeg godt lide, da det er med til at holde en tradition i hævd. Værket har jeg ikke nærstuderet endnu, men det glæder mig, at uret går spot on Fantastisk bagkassefinish ![]() Lænken er super blød, lækker og velforarbejdet - ingen blanke led her ![]() Skiven chancerer fra grå, sort og over til blå - alt efter lyset. ![]() De 45,5mm føles slet ikke så voldsomme, da der er gjort meget for at få uret til at syne og føles mindre. ![]() Lys i lygten kan den også få
Re: Bekendelse: Jeg er belvet kedelig ... - Sociologen - 19-06-2010 Stort tillykke, John. Nej, nej, nej. Du er ikke blevet kedelig, men klogere Glæder mig til at følge dine beskrivelser/oplevelser og løbende se dine billeder... Og den helt rette størrelse Re: Bekendelse: Jeg er belvet kedelig ... - KimT - 19-06-2010 Også et stort tillykke herfra. Jeg har tit flirtet med ideen om en PO, men det kom aldrig videre. Det er da noget af en forandring din urkasse har set i den senere tid. Var det på tide med et opdateret billede. Jeg lever jo højt på billeder af andres samlinger, efter at jeg er blevet en "et urs mand" Mvh. Kim T. Re: Bekendelse: Jeg er belvet kedelig ... - jacob jensen - 19-06-2010 Tillykke Joepete ja et kassebillede ville da være sagen alle de Omegaer er da ved at fortrænge Seikoerne eller hva Men din Chronograf er stadigvæk i min optik den flotteste er det bare mig eller hvad men er dyrere ure ikke ved at optage pladserne i din kasse Re: Bekendelse: Jeg er belvet kedelig ... - Joepete - 19-06-2010 PO´en har overrasket mig IRL, Jacob, og den er alt andet end kedelig I øvrigt, så er jeg helt enig med dig angående 2594.52´eren - det ER, efter min smag, en af Omegas aller smukkeste Seamaster Chrono ure Når der er kommet lidt mere "kulør" i kassen, så skal jeg nok smide et "fælles-foto" ... i næste uge forhåbentlig ... Re: Bekendelse: Jeg er belvet kedelig ... - Tukjær - 19-06-2010 Du ER faktisk blevet lidt kedelig.... Men kvaliteten i Planet Ocean fornægter sig bestemt ikke..... Det er kram.... Jeg får helt sikkert en Planet Ocean med orange lynette igen. Jeg er bare ikke klar til at sælge Pam243 endnu..... Men den kan da sagtens blive byttet med en Pam 24 eller 25 og en PO...... Re: Bekendelse: Jeg er belvet kedelig ... - hr.holm - 19-06-2010 Tillykke med uret... Jeg syntes der er meget ur for pengene...og størrelsen er god. .selv om det er 45.5 mm...Jeg syntes det er et flot ur.. mvh hr.holm Re: Bekendelse: Jeg er blevet kedelig ... - alsendk - 19-06-2010 Tillykke med det fine ur!!! Min nysgerrighed overstiger min stolthed....hvad bruges den anden knap til ?? Nu er der sikkert dømt tæsk fra Geodoc...."knap" ...hrmffp Re: Bekendelse: Jeg er blevet kedelig ... - Joepete - 19-06-2010 Den ekstra "krone" er en "helium escape valve" Re: Bekendelse: Jeg er blevet kedelig ... - KimT - 19-06-2010 alsendk Skrev:Min nysgerrighed overstiger min stolthed....hvad bruges den anden knap til ??Det er heliumventilen På dette ur er den "manuel" Dvs. at man selv skal åbne den, hvis det er relevant. Jeg tror ikke at den bliver åbnet særlig tit Kim |