Urdebatten / Urforum
Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? (/showthread.php?tid=73484)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - Tukjær - 20-02-2010

Skal indgå i rotation med disse 2:

İmage

Disse kan kun afhændes, hvis det helt rigtige ur viser sig... Men er ikke klar til at sælge det meste, for at købe f.eks. en DeepSea.... Selvom jeg nok skal få en på et tidspunkt Icon_mrgreen

Følgende overvejes:

Panerai PAM24
Rolex Submariner 14060/16610
Rolex SeaDweller
Omega Planet Ocean
(har svært ved at se bort fra dykkere... Icon_redface )

Desværre er det svært at bruge Breitlingen på arbejde. Den kan ikke være under skjorten.... Og jeg kan jo ikke nøjes med et ur til arbejdsbrug (Seiko Sumo) Icon_e_biggrin

Men kom gerne med indput.... Må gerne være noget jeg har haft før.... Helst ikke chronograf, skal være automatisk...

Det skal nævnes at jeg helst vil handle med en af de kendte herinde fra....

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - Nicholas W - 20-02-2010

Hvad med en Rolex SD?
Det er da nok et af de fedeste dykkere man kan få!
Du kunne jo også prøve et el primero, der har bjarne jo både et i G/S og i stål til salg.
Har du egentlig haft sådan et?

Hilsen
NW

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - Tukjær - 20-02-2010

Jeg kom selv lige i tanke om en SeaDweller.... Godt bud... Icon_e_biggrin
Zenith har været overvejet, men jeg kan ikke så godt med chronografer.....

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - KimT - 20-02-2010

ClausT Skrev:Desværre er det svært at bruge Breitlingen på arbejde. Den kan ikke være under skjorten.... Og jeg kan jo ikke nøjes med et ur til arbejdsbrug (Seiko Sumo) Icon_e_biggrin
Du må da bare smøge ærmerene op Icon_cool

Hvis det skal være noget der egner til daglig brug sammen med skjorte, udelukker det jo nogle.
Jeg synes af de muligheder du selv lister op, så ville en 16610 være det bedste bud.
Hvis dit budget er helt op i slutningen af 20´erne ville jeg også overveje en GMT IIc selv om at det ikke er en dykker.
Det er altså bare et super allround ur Icon_e_biggrin

Der er selvfølgelig også div. Seamastere, men du har jo været dem igennem Icon_e_wink
Og igen, hvis det skal være skjorte egnet, så ville en 2254 jo ikke være et dårligt bud.

Hvad med Linde werdelin, de er altså super fede IMHO.
Tjek evt. Franz Jaeger, de har flere brugte til salg, og så er de jo forhandlere af mærket.
Der er også et TwoTimer på TZ-UK i øjeblikket.

Så er der IWC, hvad med en Aquatimer Icon_question
Den model som Hannova har, og nogle gange viser frem, ville også være et godt bud.
Faktisk et rigtigt lækker ur.

Det var lige fra toppen af mit hoved Icon_e_biggrin

Edit: Billeder skamløst sakset fra nettet......
LW´en er den der er til salg på TZ-Uk

İmage
İmage
Mvh. Kim

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - ibrene - 20-02-2010

Hej Claus.

Jeg ville kigge seriøst på en Submariner 16610 LV, det er et lækkert ur, og det kan være under din skjorte Icon_e_wink.

Mvh Peter....

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - HG - 20-02-2010

Rolex SD
Chopard Pro One
Pam 88
Pam 24
Omega PO
Glashutte Original Sports Evolution
IWC Aquatimer
Zenith El Primero Diver
Blot for at nævne et par stykker Icon_e_wink

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - bjorn_e58 - 20-02-2010

ClausT Skrev:Jeg kom selv lige i tanke om en SeaDweller.... Godt bud... Icon_e_biggrin

Claus, jeg har stort set lige svaret dig ovre i tråden om "Flash Boxen". Du mangler (ligesom andre Icon_e_wink ) en SD. Ellers er min tidligere El Primero netop til salg hos Bjarne, men hvis du ikke vil have kronografer, så forstår du måske hvorfor Zenith'en er hos Bjarne og Explorer'en hos mig... Det var ellers et flot ur med den blå skive og krans, der står super til G/S.

/Bjørn.

HG Skrev:Rolex SD
Chopard Pro One
Pam 88
Pam 24
Omega PO
IWC Aquatimer
Zenith El Primero Diver
Alle gode bud, Henrik. Glashütte Sports Evolution kunne være fedt at prøve. Desværre dukker de ikke op så tit.

bjorn_e58 Skrev:
ClausT Skrev:Jeg kom selv lige i tanke om en SeaDweller.... Godt bud... Icon_e_biggrin

Claus, jeg har stort set lige svaret dig ovre i tråden om "Flash Boxen". Du mangler (ligesom andre Icon_e_wink ) en SD. Ellers er min tidligere El Primero netop til salg hos Bjarne, men hvis du ikke vil have kronografer, så forstår du måske hvorfor Zenith'en er hos Bjarne og Explorer'en hos mig... Det var ellers et flot ur med den blå skive og krans, der står super til G/S.

/Bjørn.
SeaDwelleren har jeg haft i tankerne de sidste 2 år.... Men måske jeg holder mig til en 16610......

Re: Jeg har 20-27k. Hvad skal jeg købe? - HG - 20-02-2010

ClausT Skrev:
HG Skrev:Rolex SD
Chopard Pro One
Pam 88
Pam 24
Omega PO
IWC Aquatimer
Zenith El Primero Diver
Alle gode bud, Henrik. Glashütte Sports Evolution kunne være fedt at prøve. Desværre dukker de ikke op så tit.

Ved ikke om Danny stadig har sin, ellers er det SUPER fedt.
Chopard Pro One ville jeg nok tage, syntes at det er fedt design samt In house værk.
Glashütte dukker op af og til, men for det meste skal du udenlandsk - men det hindre dig jo heller ikke Icon_smil
Icon_cool