Urdebatten / Urforum
bærekomfort? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: bærekomfort? (/showthread.php?tid=73243)

Sider: 1 2

bærekomfort? - jacob jensen - 17-01-2010

nogle som kan fortælle om hvordan forskellen føles (hvis der er nogle)
på at bære et 2254.00 og et 2594.52.

Har læst lidt om chronoen føles noget anderledes at bære fordi uret er tungere og kassen
er tykkere pga. værket.

Jeg overvejer sådan en fætter menes jeg "venter" på DSeren Icon_e_biggrin
mener helt klart at 2594.52eren er den smukkeste Seamaster der er lavet Icon_cool

Re: bærekomfort? - Tukjær - 17-01-2010

Den ER noget tungere. Den mm i højden gør virkelig meget...... Føles mere som de lidt større ure (+44mm), så den vil være fin til dig, Jacob...... Lænken er også lidt tykkere...

Nu er det ikke lige den ref. som jeg har haft. Mener det hed 2599......

İmage
İmage
İmage
İmage

Re: bærekomfort? - jacob jensen - 17-01-2010

Jeg bliver mere og mere varm på den model
så godt at du havde "bond modellen" som chrono Claus den er også flot,den anden virker dog en tand bedre for mig.

Lyder godt at den føles tungere og lidt større så har den det min første Seamaster manglede måske jeg skulle hoppe på en Icon_rolleyes

jacob jensen Skrev:Jeg bliver mere og mere varm på den model
så godt at du havde "bond modellen" som chrono Claus den er også flot,den anden virker dog en tand bedre for mig.

Lyder godt at den føles tungere og lidt større så har den det min første Seamaster manglede måske jeg skulle hoppe på en Icon_rolleyes
Den alm. føles "klein" ved siden af chronoen..... Den vil jo også være nem at sælge igen...

Du kan fornemme størrelses forskellen på billederne i mit første indlæg.....

Også det jeg tænker Claus for jeg savner virkelig en diver
og måske kunne det endda blive en keeper for jeg har altid været vild med det Seamaster design Icon_cool

Og pt. har DSeren en pris som sammen med mit JLC ville gøre at jeg har flere penge sat
i ure end jeg ønsker.

Med denne er der mulighed for at have et lækkert dykkerur til en pris som passer mit budget bedre.

Nå der er noget at tænke over
flotte billeder (som altid fra din side Claus)

Re: bærekomfort? - S.nissen_phpbb3_import15764 - 17-01-2010

Har lige haft mit på vægten og det vejer 185 gram !

İmage

Et rigtigt fedt ur, Jeg desværre bruger alt for lidt !
Hvis du skulle komme forbi det københavnske er du velkommen til at komme og prøve.

Tror ikke jeg behøver at prøve uret først ville bare gerne høre hvordan forskellen på crono og ikke crono opleves/føles,men takker for det flotte tilbud Icon_cool

Det er lige netop den model du viser/ejer jeg evt. ville købe(dog minus A.Cup teksten)
der findes ikke et smukkere Seamaster Icon_cool

Re: bærekomfort? - baun - 17-01-2010

Hvis man finder et godt ur til pengene kan man jo også tillade sig at prøvedet gennem nogle måneder. Det er til at sælge igen, uden det store tab, skulle jeg tro.

Jeg har aldrig ejet sådan et ur, men da min søn Jacob har et, som han fik ifbm. færdiggørelse af uddannelse, har jeg haft førnøjelsen af at låne det en uge engang.

Det er smukt og det er meget synligt (synes jeg) på armen. En uge var ikke nok til at jeg vænnede mig til at bære dette tunge ur, men det er klart en vanesag.

Der er mange priser på Seamaster Chrono afh. af design og hvilket værk der er i - kan nogen liste modellerne?

vh Baun

Re: bærekomfort? - Joepete - 17-01-2010

Jeg har været så heldig at få et kig ind i A. Cup chrono udgaven, og det har et smukt cal. 3303 værk. Jeg mener, at i den "almindelige" chrono, der tikker et cal. 3301, som ikke er nær så smukt - men dog lige så "vel-tikkende" Icon_e_smile

Min 2254´er havde jeg kun på armen ganske få gange, før jeg kunne mærke, at det ikke var et match med mig - det var simpelthen for slankt og elegant Icon_redface Jeg synes dog stadig, at uret er et af de smukkeste nyere Seamasters, der er fremstillet Icon_e_smile

Jeg har ikke prøvet chrono versionen, men kommer forhåbentlig til det engang i næste uge. Mine forventninger er, at uret er både tykkere og tungere, og at det dermed vil matche mig lidt bedre ... Icon_razz

Er der nogle, som har praktiske erfaringer med holdbarheden/robustheden af cal. 3301/3303 ifht. det 7750 baserede cal. 1164 ?