|
Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? (/showthread.php?tid=72265) |
Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - Mads K - 02-08-2009 Min kammerat har lige købt en Rolex over dba, og da de ville have uret tjekket hos Klarlund fik de af vide at den slags service måtte ikke ydes mere? Kan det virkelig være rigtigt? Mvh Mads K Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - TioMalo - 02-08-2009 Jeg ved det ikke, men kunne levende forestille mig at de er ret trætte for den uendelige kø af folk som spørger alt muligt ang. deres entry level Rolex´ (lige købt gennem DBA eller fra et lignende sted) og som skal verificeres og helst skriftligt og hvor gammel er uret og var prisen OK og kommer efter dig... Der findes så ufatteligt mange (Rolex-) ure hvor kun selve urkassen og værket er ægte; lænken, lynetten, skiven, glasset osv. er aftermarket og jeg kan godt forstå at de ikke gider mere. Någen gang er det også ret kompliceret at forklare sagen for en ikke-Rolex-nørdt. Og det kan tage tid (uret skal åbnes osv.). Måske har HQ i Schweitz givet nye retningslinier for AD´er ? Måske havde ekspedienten bare ikke en topdag ? Under alle omstændigheder er de ikke forpligtede for at yde gratis vurderingsservice (på trods af at de har gjort det indtil videre). Cheerio -John Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - morgan - 02-08-2009 Drengene hos KL har i en periode talt om at lave en "rigtig" verificerings service. Dvs. mod betaling skiller de det hele ad og kommer med en skriftlig vurdering. Mon ikke første step er at aflive den mundtlige vurdering - reelt kan folk jo nemt komme med noget som "flyver under radaren" på ekspeditenten der står der - og så har man balladen.... Mvh Morgan Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - hannover_dk - 02-08-2009 Jeg kan forstå jeg kunne forvente service hos ex Krognos som jeg bruger ganske meget, også lidt gratis her og der hjælp - men at man har kunnet købe et ur i DBA og så få det verificeret i en butik men ikke ellers har brugt - eller måske vil bruge - lænke af - checke numre og korrekt sammenhæng med lynette - original glas, ind til værk - pas på pakning osv - helt gratis - med risiko for masser af ballade hvis noget overses, har for mig været en gåde. Det var en helt anden sag hvis man kom ind og bad dem checke det var ægte, og så bestilte en service på uret samtidigt - så kunne de vel checke inden man betalte sælger, men ellers synes jeg en betalt service af den art vil være helt naturlig. vh Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - Mads Gjødesen - 02-08-2009 De gange jeg har fået verificeret hos Klarlund har det altså ikke været andet end et visuelt tjek på 20 sekunder, hvorefter de har sagt god for uret. Men som I også er inde på er der stor forskel på et 2-3 år gl. sub med alt tilbehør i forhold til et 60´er Datejust. Man kan også spørge sig selv hvor meget der skal være aftermarket før uret ikke er originalt? Er det kun værk og kasse? Hvad hvis enkelte værkdele er skiftet eller det er redial eller aftermarket diamant lynette? Det kan være en giftig erfære at verificere og siger de god for et ur på baggrund af en visuel inspektion på 20 sekunder og ejeren senere får det tjekket i hoved og r.. og finder 3-4 uoriginale dele har vi balladen. Så jeg forstår godt hvis de fremover vil lave en grundig skriftlig vurdering, som så koster lidt. Bare for at have egen sti ren. Spændende at høre udfaldet... /Mads Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - ultoman - 02-08-2009 Jeg var også derinde i sidste uge i samme ærinde. Jeg kom om formiddagen og fik af vide at de ville kunne have uret klart senere på eftermiddagen, og at det ville beløbe sig en ni hunderede og et eller andet. Da uret nu, modsat tidligere skulle omkring deres værksted, hvor de så ville åbne det. Man ville så få et eller andet officelt papir på at det var ægte. Hvad et sådan skal bruges til ved jeg ikke, får når man engang skal sælge uret videre, så tvivler jeg på at køber giver meget for sådanne et "diplom" Jeg vil tror det er for at få lidt mere forretning at de gør det, for som ekspedienten sagde, så er det jo ikke kun "os" der skal ind og se om vores ur er ægte der benytte denne service, men også Toldvæsnet, og yder man noget til det offentlige, så er det jo ofte bare med at skrue prisen i vejret, da de sjælendt fokusere på pris. Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - baun - 02-08-2009 Jeg sender alle mine Omegaer til Peter Halse for Verificering. Jeg afleveret typisk 4-8 ure af gangen. Beder om diverse reperartioner (i samråd med Peter), service, nyt glas, ny krone osv. - samt altså en verificering. Halse har så urene i nogen tid - fx. en måned eller to. Skal der kun laves "verificering" betaler jeg naturligvis lidt for det. Uret skal jo åbnes og checkes! Og man må også forvente at betale lidt for expertisen! Jeg laver typisk selv papir-forarbejdet til verificeringen ved at indskrive de informationer jeg allerede har i et skema, så udfylder Peter blot med de info der mangler! Selvfølgelig sætter Peter fra tid til anden en lænke på et ur for mig - eller tager en genstridig rem af - uden beregning, men generelt må man naturligvis forvente at betale for ydelser. Jeg mener også Uhrmageriet i Århus laver verificeringer af Omegaer imod en mindre betaling. vh Baun Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - TioMalo - 03-08-2009 Citat:Hvad et sådan skal bruges til ved jeg ikke, får når man engang skal sælge uret videre, så tvivler jeg på at køber giver meget for sådanne et "diplom"Jo, købere giver noget for de her diplomer, udstedet af en AD. Regnet ud i penge, ca. ½-delen af hvad er forskellen mellem et Rolex uden cert. og med. Du kan se det på bugten (i England og US får man et "servicecertifikat" når klokken har været forbi hos en AD´s service afdeling). Men hvis du stiller spørgsmålstegnet for det, hvorfor et ur skal have papirer osv., er det vist et andet snak. Hilsen John Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - baun - 03-08-2009 Det er givet at en "almindelig" køber gerne ser at et dyrt ur (få tusind og op) er dokumenteret. Dem jeg sælger til vil gerne have mit kartotekskort med alle relevante info samt gode billeder af uret. Det er ikke noget som jeg mener der skal betales en hel masse for, men det er en del af den samlede pakke. Et pænt ur, en god køberoplevelse, et papir der dokumenterer ur og også bliver kvittering på det købte ur. Af og til købes uret som en gave - og så vil køber gerne have et kartotekskort uden pris - og et andet med pris, så jo, det betyder noget for en del købere. vh baun Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - Mester_phpbb3_import15772 - 03-08-2009 Jeg synes det er fair nok det koster lidt når de til gengæld gør det ordentligt ! Mvh Bjarne |