|
Hvor passer remmen bedst ? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvor passer remmen bedst ? (/showthread.php?tid=71665) Sider:
1
2
|
Hvor passer remmen bedst ? - Joepete - 29-04-2009 Jeg har fået en rigtig lækker håndlavet rem hjem. Den er bestilt i 22mm, så den kan passe flere af mine ure. Hvilket ur synes du remmen passer bedst til ? Kom gerne med en begrundelse, eller blot din stemme. På forhånd tak for deltagelse Seiko Tuna Can ![]() Seiko Orange Samurai ![]() Ollech & Wajs pilotur ![]() Seiko SBDD001
Re: Hvor passer remmen bedst ? - dreamwatch.dk - 29-04-2009 Jeg har stemt på ur nummer 3, efter min mening spiller det bedst. Lige efter ligger ur nr 4, ser også rigtig fedt ud. Jeg syndes ikke det spiller på de to første ure, bare min mening Re: Hvor passer remmen bedst ? - RunesS_phpbb3_import15750 - 29-04-2009 Klart O&W! Nummer 2 må være Tuna can. Remmen ser forkert ud på de andre ure, der passer lænker bedre. Det er nok noget at gøre med at afstanden fra kassen og til remmen er for stor. Den lille smule luft der er, ser forkert ud. Den er ikke så udtalt på O&W og Tuna can'en... Re: Hvor passer remmen bedst ? - Dr. Clifton - 29-04-2009 Må man spørge om hvor du har bestilt den lækre rem fra? Re: Hvor passer remmen bedst ? - Joepete - 29-04-2009 Remmen er lavet af Paul fra syd Frankrig. Hans arbejde kan ses på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.orb-straps.com" onclick="window.open(this.href);return false;">www.orb-straps.com</a><!-- w --> Re: Hvor passer remmen bedst ? - Peter - 01-05-2009 Hej Jeg synes kun at remmen passer på piloturet. MVH Peter Re: Hvor passer remmen bedst ? - DJmon - 01-05-2009 Jeg stemte på Ollech & Wajs med en meget lille margin. Den ser hulens godt ud på de andre den enste der stikker lidt ud er Tuna can. Der er det absolut ikke dårligt men bare ikke super som de andre. Ja hvad kan du bruge den bemærkning til Fed rem Re: Hvor passer remmen bedst ? - baun - 01-05-2009 Hmmmm..... Denne tråd har jeg været forbi mange gange. Den er svær. Det endte med at jeg har stemt "Ollech & Wajs pilotur". Men en så sort skive og en så dyb "ikke mørk nok" brun rem..... nej.... det er ikke rigtigt! Jeg synes også stropperne virker voldsomt store... kunne du lave et billede hvor remmen sidder på dit håndled med enden puttet ind under stropperne. Jeg ville vælge en mørkere brun rem til en sort skive - eller selvfølgelig en sort rem! Kun til sorte patinerede skiver finder jeg at mørk brun er perfekte! men så er der jo de hvide stikninger - ikke så godt til gyldne visere/index! Dog - hvis timemarkeringer og visere er gyldne (altså varme) kan en dyb brunrød rem passe perfekt. vh Baun Re: Hvor passer remmen bedst ? - Stenbukken - 02-05-2009 Piloturet Re: Hvor passer remmen bedst ? - makita - 03-05-2009 Som allerede nævnt er piloturet nok det oplagte valg, ikke fordi jeg derved synes at det nødvendigvis er optimalt, det må jeg se mere afslørende billeder til at vurdere, men snarere fordi at dykkerur og læderrem passer ligeså godt sammen som mayonaise og citronkage. ingen sammenhæng mellem form og funktion der. hvorvidt kraftig læderrem med synlige stikninger passer til urkassen på piloturet har jeg svært ved at afgøre udfra billedet. kraftige læderremme og synlige stikninger harmonerer bedst med kraftige urkasser, tynde uden stikninger til slankere og elegantere urkasser. urkassens slankhed opleves som forholdet mellem urets diameter og urets højde, og da nogle af piloturene har diametre over 50mm har jeg umiddelbart svært ved at afgøre ud fra billedet om det forkommer slankt eller ej. Farven synes jeg derimod passer aldeles udemærket, er den ikke nøjagtig den samme som pilot jakkerne og huerne fra dengang? Skivens farve er som den skal være og har en entydig funktion i et pilotur, nemlig bedste kontrastfarve til markører og døgnets lysforhold, og giver også mindst reflektion ved sollys. Snakkede vi andre typer ure, f.eks. hverdags eller dress, ville jeg give Baun ret i sort/sort eler brun/hvid osv. Generelt må skiven i det henseende ikke være mørkere end remmen, det ser forkert ud, da det fremhæver remmen i stedet for skiven. |