|
Ur til Max. 80 - 100.000 kr. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Ur til Max. 80 - 100.000 kr. (/showthread.php?tid=71402) |
Ur til Max. 80 - 100.000 kr. - Bertel - 24-03-2009 Hej Vintageure.dk For at gøre en historie kort, så har jeg nu sparet sammen til et ur i denne værdi- klasse. Jeg vil gerne ønske at vi i dette forum, holder os til ur snak, og ikke om job, økonomi og hvor vidt det er at købe ur i denne pris klasse. Det er mit valg og ikke jeres. Tak. Jeg har kigget på flere ure i snart 1 år. - Nu er dagen kommet til at jeg har pengene til sådan et køb. Jeg har kigget på mere end 50 forskellige mærker, hvilket jeg blot er blevet mere forvirret over end jeg i forvejen var. Af mærke valg vil jeg lade mig høre jeres bud. Dog har jeg nogle forskellige krav til værket, design mv. Jeg har blandt andet kigget på Rolex Daytona, men jeg synes personligt at dette ur er for fimset og regulært til mig. Uret behøver nødvændigvis ikke koste 80 - 100.000 kr. Design: Diameter: 42mm - 46mm - Max 18mm høj. Design: Sporty, dress og maskulint. Kronograf: Ikke et must Lænke: Ja Farve: Meget gerne sort. - Sort lænke, sort skive, sort dial. - IKKE et must. Kronograf viser, farve: Rød. - IKKE et must. Selvlysende viser: IKKE et must. Værket: Holdbart, det er et ur som skal holde i mere end 5 år ! Automatisk værk. Andet: Uret må ikke være Vintage. Det skal være nyt ! Uret vil blive købt i en urforhandler i DK, så henhold til priser, bør i være opmærksomme på dette. Jeg har sikkert glemt lidt i henhold til krav og muligheder. Men så må i spørger. Rigtig mange tak for hjælpen. Re: Ur til Max. 80 - 100.000 kr. - KlausM - 24-03-2009 Hej velkommen til. Hvor vigtig er en parameter som værditab (minimering) for dig? Jeg tror du vil gøre processen nemmere for os ved at angive hvad du har set på som kunne være interessant. Mvh Klaus Re: Ur til Max. 80 - 100.000 kr. - Bertel - 24-03-2009 Mange tak. Jeg har ingen forudsætninger for at sælge det - men da det kan blive en mulighed skal værditabet ikke nærme sig, det tab biler har idag. Uret skal kunne sælges indenfor 5 år, med en max difference på 25%. Re: Ur til Max. 80 - 100.000 kr. - KlausM - 24-03-2009 Et 25% værditab er utopi efter min mening med mindre du køber en stål Daytona. Du skal nok forvente 40%. Jeg spørger kun til dette fordi der findes mange fantastiske mærker og ure men hovedparten taber voldsomt i værdi. Men nu er vi på vej ind i diskussionen brugt ver nyt, køb i DK ver uden for landet osv. Du har som udgangspunkt valgt at købe så dyrt som muligt (med de fordele og ulemper der er med det) men ved salg skal du være opmærksom på at du er oppe imod et helt andet marked og derfor værditabet. Mvh Klaus Re: Ur til Max. 80 - 100.000 kr. - Mads Gjødesen - 24-03-2009 Der er jo temmelig mange muligheder. Jeg går ud fra du allerede har fundet 3-5 forskellige emner du finder interessant. Det ville være lettere for os af komme med fordele/ulemper på disse frem for at komme med forslag. Med det budget ville jeg vælge et AP RO Chrono med sort skive. Dog kun 40 mm. Skal det være størrew et AP RO Offshore men det koster 130 k fra nyt. Der er også VC Overseas Chrono, Blancpain Fifty Fathoms Chrono, JLC Diving Chrono. /Mads Re: Ur til Max. 80 - 100.000 kr. - Bertel - 24-03-2009 Det skal som skrevet købes i DK og være nyt. Det skal ikke være Daytona, da jeg synes det er for fimset til mig. Da jeg har fået råd til et ur i denne værdi klasse, vil jeg have det. Jeg er ikke en samler eller en som behøver at vide en masse om uret - jeg skal have have det og føle mig godt tilpas når jeg tager det på. Især for et pres jeg har fra en kammerat som går rundt med et Rolex Daytona 18k. Er tabet 40% må jeg erkende dette og se igennem. Som sagt hat jeg ingen planer om at skulle sælge det i mit liv. Jeg er ikke urfanatikker og har kun haft 2 ure i mit liv. Re: Ur til Max. 80 - 100.000 kr. - KlausM - 24-03-2009 Har du kigget på IWC og Panerai? Mvh Klaus Re: Ur til Max. 80 - 100.000 kr. - Bjarne - 24-03-2009 Hvis du køber uret nyt ved autoriseret forhandler i DK er det som Klaus skriver utopi med et værditab på kun 25 %. Køber du er i ur i DK til 100.000 dkr. så er de første 20.000 dkr. moms herefter ligger avancen til forhandleren, det vil sige at forhandlerens pris vil ligge på ca. 50 % af hvad du giver for uret. Skal forhandleren have en interesse i at købe uret ind igen eks. efter 5 år vil det reelle tab ved salg til forhandler nok ligge imellem 70-75 % Vil du sælge til anden side må du have med i din betragtning at mange ure kommer ind via udlandet og sælges billigere end hvad du skal betale ved en autoriseret forhandler, så kan uret købes eksempelvis for 80.000 dkr. på gray marked hvor du betaler 100.000 så vil brugtprisen efter de 5 år nok ligge nede med 35-40 % iforhold til de 80.000 dkr. altså omkring 50.000 dkr. Dit tab vil så være ca. 50 % Dit ur vil ikke opnå nogen væsentligt bedre pris fordi den er købt i DK, alle ure har international garanti så købsstedet er stort set uden betydning idag. Re: Ur til Max. 80 - 100.000 kr. - KlausM - 24-03-2009 Umiddelbart ville jeg kigge følgende og mest gængse mærker igennem og vælge en 5-10 ure ud fra smag og behag. Diskussionen om hvad der så giver mest for pengene kan man så tage bagefter: Audemars Piquet Patek Phillippe IWC Hublot Panerai Girard-Perregaux Breitling JLC Vacheron Constantin Blancpain Mvh Klaus Re: Ur til Max. 80 - 100.000 kr. - Larzovic - 24-03-2009 Ellers findes der mange spændende ure som holder deres priser bedre og måske endda er mere værd om 5 år.. Men dem kan du ikke længere købe i butikkerne, og bryder dermed dit krav om at det skal være nyt |