|
Ikke meget vintage - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Ikke meget vintage (/showthread.php?tid=68811) Sider:
1
2
|
Ikke meget vintage - Quaz - 05-05-2008 nu har jeg set mig lidt omkring i Omega forum og ikke mindst vintage delen - og jeg synes at der er meget ikke-vintage snak. Blot fordi man har købt et ur til $50 på ebay - er det ikke nødvendigvis vintage.... Lidt ærgeligt at der er sket den drejning på sitet, i forhold til hvad jeg har set tidligere. Men så må man jo bare holde sig væk - ærgeligt. Quaz Rolig nu.... - baun - 05-05-2008 Der er en del snak om nye ure også, men af og til dukker en Vintage sludder op. Og du kunne jo selv starte med et spændende indlæg, så kommer der nok svar og holdninger. Vi har et "Give and Take" forum Så skynd dig og hjælp os Vintage tosser..... vh baun - johnfyn - 05-05-2008 Quaz....har du været medlem før? - for med 2 indlæg er det jo svært at bedømme. Jeg mener at forummet afspejler folks interesser - og der er nok flere der interesserer sig for nyere end der er der interesserer sig for vintage. Og Danmark er nok ikke stort nok til at "bære" et forum for hvert speciale! Ellers enig med Baun! Naturlig udvikling - måske.... - baun - 05-05-2008 JohnFyn Skrev:Quaz....har du været medlem før? - for med 2 indlæg er det jo svært at bedømme. Jeg mener at forummet afspejler folks interesser - og der er nok flere der interesserer sig for nyere end der er der interesserer sig for vintage. Og Danmark er nok ikke stort nok til at "bære" et forum for hvert speciale! og så har vi jo da også lov at håbe på at nogen af de der er meget optaget af nye ure vil kaste sig over Vintage urene - også vh Baun - RunesS_phpbb3_import15750 - 05-05-2008 JohnFyn Skrev:Quaz....har du været medlem før? - for med 2 indlæg er det jo svært at bedømme. Jeg mener at forummet afspejler folks interesser - og der er nok flere der interesserer sig for nyere end der er der interesserer sig for vintage. Og Danmark er nok ikke stort nok til at "bære" et forum for hvert speciale! Han har kunne lurke, både før og efter han er tilmeldt... han behøver jo ikke skrive, for at læse... - Mads Gjødesen - 05-05-2008 3-5 af de mest aktive her på forumet er også vintage Omega fans og jeg syntes da nok der bliver snakket meget vintage Omega. Men som Baun skriver er det jo bare selv at starte debatten. Så kom frisk Quaz... /Mads Re: Ikke meget vintage - DonWerner - 05-05-2008 Quaz Skrev:nu har jeg set mig lidt omkring i Omega forum og ikke mindst vintage delen - og jeg synes at der er meget ikke-vintage snak. Jeg synes der er en fin blanding af vintage og nyt og det er i mine øjne en af de ting, som gør siden rigtig go'. Der er noget for en hver smag. Det virker som om du forventer en masse, men ikke selv har lyst til at bidrage med noget. Hvis du savner noget mere vintage herinde, så er det jo bare med og få skrevet nogle indlæg, så der kommer gang i debatten - i stedet for at være småtfornærmet... - Certina Fan - 05-05-2008 Jeg synes personligt at der er en fin balance i topics her i forumet. Intet spørgsmål er for dumt eller for lille, og alt mekanisk - dyrt som billigt - bliver taget alvorligt. Har desværre ikke selv nogen nyere mekaniske ure, men det betyder ikke nødvendigvis at det ikke har min interesse. Synes også at en ny Ferrari er rigtig spændende, men det synes banken ikke, og det er nok min situation i en nøddeskal --- Tommy - Peter V - 05-05-2008 jeg tror at det er meget naturligt at starte med nye ure og først se på vintage efter et stykke tid. Jeg havde ikke rigtig mod på det med vintage det første stykke tid var nok lidt usikker på om man måske endte med at købe noget skrammel. Efterhånden som man får læst nogle indlæg her på siderne bliver man lidt mere sikker og ikke mindst nysgerrig... Jeg har nu anskaffet mig mit første vintage - et 40mm Universal Genevé Compax med. val.72 fra 1963 - og det bliver ikke det sidste! Er der nogen som ved hvor jeg evt. kan finde en ny drejekrans til ovenstående?!? - Speedy - 05-05-2008 Jeg vil give dig ret et stykke af vejen, der er på det seneste skrevet rigtigt meget om nye ure. Det er vel helt naturligt når mange af brugerne, -måske de fleste når det kommer til stykket, mest interesserer sig for nye/nyrere ure? Personligt syntes jeg der er mest gods i debatterne omkring vintage/ældre ure, men sådan er vi jo forskellige. Har lige anskaffet mig 3 ret nye ure, men det syntes jeg ikke er så sjovt at skrive om, som hvis det havde været vintage. Men det kan da tænkes at der kommer et billede eller 2 alligevel. Så kom du bare til tasterne, det er de sjoveste ting et enkelt spørgsmål ellen en kommentar kan afstedkomme. |