Urdebatten / Urforum
Vintage in-house! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Vintage in-house! (/showthread.php?tid=68224)

Sider: 1 2

Vintage in-house! - Camaro - 02-03-2008

To in-house kæmper med den rette patina....
Enicar Sherpa Guide 600 og Seiko 44-9990 fra den tid kan også være med. Kanon værker, specielt i Seikoen.
Jan
İmage[/img]

İmage[/img]

- hannover_dk - 02-03-2008

FLOTTE ure - lidt synd med den manglende perle i kransenn på sherpaen - jeg ville eksperimentere lidt med at genskabe. Jeg har selv med en vis succes taget tritium ud af et gammelt smadret urs visere, og skabt en perle af det - lyder skørt men kan tydeligvis gøres. Eller den mangler måske slet ikke . der skal måske være hul? Flot er det.
Lidt sjovt om Enicar er at de solgte en del ure under et andet navn - Racine - nok mest i USA hvor jeg tror de havde med Gallet at gøre også. Jeg tror ophavsmanden hed Jules Racine. Tal om at stave bag fra.
neslih gilnev

- Certina Fan - 02-03-2008

Ja, det er godtnok et par fine ure. Seiko uret er i rigtig flot stand - og med et tidløst design som stadig holder den dag idag. Ikke ure man render over hver dag!
---
Tommy

Vor gamle hovedstad - Camaro - 02-03-2008

Læg mærke til at Copenhagen er skrevet på kransen. Rart at hovedstaden er nævnt i samme åndedrag som Paris og Rom.
Jan

Perle mangler - Camaro - 02-03-2008

Hej Hannover!
Jeg tror faktisk ikke der skal være en perle i kransen. Alle de billeder jeg har set, er der bare et hul. Men måske har du anden viden?
Hilsen Jan

- RunesS_phpbb3_import15750 - 02-03-2008

hannover_dk Skrev:FLOTTE ure - lidt synd med den manglende perle i kransenn på sherpaen - jeg ville eksperimentere lidt med at genskabe. Jeg har selv med en vis succes taget tritium ud af et gammelt smadret urs visere, og skabt en perle af det - lyder skørt men kan tydeligvis gøres. Eller den mangler måske slet ikke . der skal måske være hul? Flot er det.
Lidt sjovt om Enicar er at de solgte en del ure under et andet navn - Racine - nok mest i USA hvor jeg tror de havde med Gallet at gøre også. Jeg tror ophavsmanden hed Jules Racine. Tal om at stave bag fra.
neslih gilnev

Var Racine ikke også efternavnet på grundlæggeren?

- hannover_dk - 02-03-2008

RunesS Skrev:
hannover_dk Skrev:FLOTTE ure - lidt synd med den manglende perle i kransenn på sherpaen - jeg ville eksperimentere lidt med at genskabe. Jeg har selv med en vis succes taget tritium ud af et gammelt smadret urs visere, og skabt en perle af det - lyder skørt men kan tydeligvis gøres. Eller den mangler måske slet ikke . der skal måske være hul? Flot er det.
neslih gilnev

Var Racine ikke også efternavnet på grundlæggeren?
Øhhhh jo - jeg kaldte ham ophavsmanden Jules Racine, men grundlæggeren er mindst lige så godt. Samme mand i alle fald, og lidt sjovt at de så skifter navnet over til at skrive baglæns: Enicar (sherpa)
neslih gilnev

- RunesS_phpbb3_import15750 - 03-03-2008

Sorry... fik vidst ikke lige læst, dit indlæg fuldt ud.... Icon_redface

Re: Perle mangler - hannover_dk - 03-03-2008

camaro Skrev:Hej Hannover!
Jeg tror faktisk ikke der skal være en perle i kransen. Alle de billeder jeg har set, er der bare et hul. Men måske har du anden viden?
Hilsen Jan
Nix - jeg kom faktisk til at tænke det samme, syntes også jeg havde set en del uden, så jeg modererede min tekst noget allerede. Jeg tror du har ret, den er som den skal være
vh

Seiko - Laszlo - 03-03-2008

Flot Seiko, tillykke med det.

Jeg har også et flot seikoværk jeg vil vise. Kollonehjuls krono fra 1964.

İmage[/url]