Urdebatten / Urforum
Tom Kristensen Seven - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Tom Kristensen Seven (/showthread.php?tid=67462)

Sider: 1 2

Tom Kristensen Seven - Emil - 06-10-2007

Hej.

Jeg tænker på at købe det unikke Seven Le Mans ur der kun er lavet i 777 eksemplarer. Men jeg synes også de billigere er pæne.

Har noget af jer købt et af urene og er de gode? Der skulle om 3-4 uger komme et nyt i serien. Jeg kunne godt tænke mig at høre evt. erfaringer med Rosendahl ure da det er dem der laver dem. Det skulle være et japansk urværk.

Og til sidst.. Er det store Tom K ur til 16.000 kr pengene værd synes i?

Emil.

Re: Tom Kristensen Seven - Balleby - 06-10-2007

Og til sidst.. Er det store Tom K ur til 16.000 kr pengene værd synes i?

Emil.[/quote]

NEJ

- Mads Gjødesen - 07-10-2007

Lad mig sige det på en pæn måde. Der er nok en grund til at der ikke bliver snakket ret meget Rosendahl/TK ure her på siden Icon_e_confused

ALLE kr. ligger i designet. Såvel urets som værkets finish og kvalitet vil jeg vurderer til et niveau med et 1.500 kr. Seiko (undskyld Seiko-ejere Icon_e_wink ). Om man så vil smide de ekstra kr. for navn og design er en smagssag.

Set med ursamler øjne er urene aldeles uinteressante og selv med det lille stk. tal og "gode navn" bliver det aldrig noget samlerklenodie for kendere. Dertil er navn og kvalitet simpelthen for dårligt.

Mit bedste råd er at købe et nyt/brugt Omega, Breitling, Rolex, what ever som er kendt for at lave ure og ikke glasskåle Icon_e_confused Du får LANGT mere for pengene og uret holder værdien meget bedre.

/Mads

- Emil - 07-10-2007

Mads Gjødesen Skrev:Lad mig sige det på en pæn måde. Der er nok en grund til at der ikke bliver snakket ret meget Rosendahl/TK ure her på siden Icon_e_confused

ALLE kr. ligger i designet. Såvel urets som værkets finish og kvalitet vil jeg vurderer til et niveau med et 1.500 kr. Seiko (undskyld Seiko-ejere Icon_e_wink ). Om man så vil smide de ekstra kr. for navn og design er en smagssag.

Set med ursamler øjne er urene aldeles uinteressante og selv med det lille stk. tal og "gode navn" bliver det aldrig noget samlerklenodie for kendere. Dertil er navn og kvalitet simpelthen for dårligt.

Mit bedste råd er at købe et nyt/brugt Omega, Breitling, Rolex, what ever som er kendt for at lave ure og ikke glasskåle Icon_e_confused Du får LANGT mere for pengene og uret holder værdien meget bedre.

/Mads

Mange tak for svaret Mads. Ja jeg tænkte nok I ville sige noget lignende om det. Jeg fik også et svar fra en urmager der sagde at uret heller ikke ville stige i pris selvom det er unikt. Men på den anden side vidste jeg det måske også godt siden de 777 ure ikke engang er solgte endnu.

Men Omega Speedmaster eller Breitling bliver det nok.

Men tak Icon_e_biggrin

Emil.

- CFO - 16-10-2007

Nu kommer der jo også et Rosendahl/Henrik Fisker - ur (Aston Martin designer)

Ideen er jo god nok - men hvis dét også er en nullert rent urmæssigt, så er det virkelig en skam.

De få "navne" vi har som gør sig internationalt fortjener bedre.

...det skal lige siges at jeg hverken har set uret eller værket.

- Mads Gjødesen - 17-10-2007

Ja det er spændende tiltag, men holder de samme prisniveau for det nye ur som for ""Seven" og skal de oven i købet rykke rent værkmæssigt kommer det til at koste kassen. Hvis et ur med japansk quartz værk kan koste 15 k tager de vel 40-50 k for et LE-ur med Valjoux 7750 Icon_e_confused

De burde alliere sig med en kyndig urmand og få lidt fokus på selve produktets kvalitet frem for at holde det 100 % på designet hvis de vil tages seriøst inden for urverden.

/Mads

- hannover_dk - 17-10-2007

ETA 251.262 til ca 7000 - eller i deres state of art racerur MIYOTA FS20 made in Hong Kong som der står

Ikke imponerende med tanke på at man har en stor dansk designer involveret.
vh

- Mads Gjødesen - 17-10-2007

Du har ret John. Det grænser op til det pinlige. Danmark er kendt for godt design og høj kvalitet. Her er der vist kun tale om godt design Icon_e_wink

De mangler i den grad at få det funktionelle aspekt og kvaliteten med. Desværre er det ikke første gang det er set, at en dansk virksomhed producerer flotte men desværre ubrugelige og ikke funktionelle produkter Icon_rolleyes

/Mads

- GTwatch - 17-10-2007

State-of-the-art quartz!

- Gooman - 17-10-2007

Jeg fandt disse billeder på Rosendahls hjemmeside..

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage