Urdebatten / Urforum

Fuld Version: Flightmaster?
Du ser i øjeblikket en skrabet udgave af vores indhold. Se den fulde version med ordentlig formatering.
Sider: 1 2
Hvis det nu skulle være en Flightmaster - skulle det så være en cal. 910 eller en cal. 911?? Jeg hælder mest til en 911 da det ligesom er mere på linie med de øvrige Speedmasters! Men...
Selvfølgeligt skal det være en 910 - det er den "rigtige" og den første.
[url]"http://www.loncar.dk/flightmaster.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.loncar.dk/flightmaster.htm[/url]

Og det skal naturligvis være første generation ref. for en 321 Seamaster:
[url]"http://www.loncar.dk/seamaster_321.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.loncar.dk/seamaster_321.htm[/url]

Jeg har igennem tiden forsøgt at finde (for mig) de rigtige refs. af Omega urene.
De første, eller med den rigtige hiostorie (145.012-67, første ur på månen).

Eller den rigtige 381 caliber, nemlig pre-50 hvor den hedder 27 DL PC AM.

910'eren er jo uden sekundviser, og dermed ses det ikke om den går, men er dog fascinerende netop af samme grund.

My 5c

/loncar
Hej Loncar....."tak" for det Icon_e_sad så fik du jo min argumentation om en 911 "skudt ned"!!
Torben vil nok sige du bør have begge.

Jeg ville nok selv være lidt ligeglad, men gå efter en i pæn stand til en ok pris.

vh Baun
Baun Skrev:Torben vil nok sige du bør have begge.
İmage
... kan man ikke bestemme sig, er "både og" en fin løsning, for de klæder hinanden helt forrygende Icon_rolleyes
Baun Skrev:Jeg ville nok selv være lidt ligeglad, men gå efter en i pæn stand til en ok pris.

vh Baun
... Jeg har personligt bestemt mig, og frasolgt 911'eren.
For det første fordi en pilot brændende ønskede sig sådan en (hans far -ligeledes pilot havde en) og der var tale om en 40 års fødselsdagsgave.
For det andet; i den situation var mit ræsonnement fuldstændigt parallelt med Loncar's

Efter i 38 år, udelukkende at have gået med en Seamaster Chronostop ref. 145.0007, hvor sekundviseren altid står bomstille "parkeret" på 12:00
.... har jeg kun et skuldertræk tilovers for begrundelsen: "konstant sekundviser for at kunne se, at uret går" (er du i tvivl, så start kronografen)

Med 910'erens 24 timers visning, drejbar lynette og sekundær tidszone, er der et utal af muligheder for tidsvisning.
... endog mulighed for visning i tidszoner, der +½ time forskudt.

Jeg har personligt foretrukket 910'eren. Den er forøvrigt også mere bekvem at bære, da den har lavere tyngdepunkt på grund af mindre tykkelse.

God jagt Icon_e_biggrin

Med venlig hilsen - Geodoc
Baun Skrev:....en ok pris.

vh Baun

...hvad er det?? Ca. 25k??
JohnFyn Skrev:
Baun Skrev:....en ok pris.

vh Baun

...hvad er det?? Ca. 25k??

Hej John.
Jeg mener det bør kunne lade sig gøre at finde een til 15K, evt. kan det kræve lidt tålmodighed, men 25 er langt over al rimelighed i min optik.

Jeg var forbi Bo Mølbak i sidste uge, han havde faktisk en til præcis 15, mener det var den "tredie" model -ikke at jeg lige kan huske hvordan det er med den, men det kan Geodoc nok byde ind med.
Speedy Skrev:
JohnFyn Skrev:
Baun Skrev:....en ok pris.
vh Baun
...hvad er det?? Ca. 25k??
Hej John.
Jeg mener det bør kunne lade sig gøre at finde een til 15K, evt. kan det kræve lidt tålmodighed, men 25 er langt over al rimelighed i min optik.

Jeg var forbi Bo Mølbak i sidste uge, han havde faktisk en til præcis 15, mener det var den "tredie" model -ikke at jeg lige kan huske hvordan det er med den, men det kan Geodoc nok byde ind med.
Ja der er lidt "rod" i generationerne.
1G: ST 145.0013 (Findes også i en 18K guldversion på godt et kvart kilo Icon_rolleyes )
2G: ST 145.0026 (produceredes kun kortvarigt)
3G: ST 145.0036
... 0026 og 0036 ligner hinanden på en prik. 145.0026, har et andet tætningssystem (glaspakning) end 145.0036.
Både 0026 & 0036 har bedre WR end G1'eren, der er "vandtæt" som en Speedmaster.
Jeg vurderer, at Speedy's prisoverslag er korrekt.

Med venlig hilsen - Geodoc
Jeg er ikke specialist, men du kan søge inspiration her:

[url]"http://www.timeman.net/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.timeman.net/[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

[url]"http://www.chrono24.com/en/search/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.com/en/search/index.htm[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

pas på med at falde for et "billigt" eksemplar til fx. 10 K - hvis standen er ringe. Det koster nemt 5-6K at få sådan en fætter renoveret hos Omega.

Søren Ingvardsen fik en lavet fra skrot til flot....

vh Baun
Hvor meget kan sådan en Flightmaster 910/911 klare af hverdagens små strabadser? Måske et dumt spørgsmål når nu det ER et pilot ur:-)

Næ jeg tænkte mere på, hva nu når uret har små 40 år på bagen? Findes der stadig orginale reservedele? Har forstået at en af udgaverne også skulle kunne tåle en tur i poolen..... Eller..

Mvh
Bachmann
Sider: 1 2